Zetec heitti nesteet ulos

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jeremias
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Syys 2005 11:30

Zetec heitti nesteet ulos

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

1.6 -97 Escort Zetec oli lohkoletkun päässä 1.5 tuntia ja pakkasta oli n. 15 astetta. Liikkeelle lähdettiin normaalisti mutta lämpöä ei kabiiniin ala tulla vaan lämppäri puhaltaa vain kylmää. Lämpömittari nousee vain hivenen. Noin 10km ajon jälkeen kone puhaltaa nesteet ulos paisuntasäiliön kautta.
15 min. asiaa pähkäiltyäni ja auton uudestaan käynnistettyäni lämpöä tuleekin normaalisti ja mittarikin käyttäytyy ok.
Tästä eteenpäin auto käyttäytyy normaalisti. Hommasin uuden termarin, sen jälkeen kaikki myös ok.
Mistä mahtoi johtua ja onko lisää hankaluuksia odotettavissa?
Vanha ja uusi termari ovat Motorcraftin 92 asteisia.
Mitään ongelmia ei ollut tätä ennen vaikka pakkasta oli ollut jo monta päivää.
Voiko vika olla muualla kuin termarissa?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Pakkasnesteet jäässä.. hyvällä tuurilla lisää nestettä koneeseen ja kovaa ajoa, huonolla tuurilla kannentiiviste/kansi/lohko.. :cry:
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos on vähänkin veden seassa pakkasnestettä, se ei jäädy, vaan pelkästään jähmettyy.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

just rikoin oman koneen kun annoin jengaa väkisin..
10 astetta oli :) ..kyllä se käy edelleen,mutta öljynpinta nousi puolella sentillä ja vedet hävis "johonkin".. :lol: ootko omasta öljyt jo tarkistanu,mulla oli sitäkin noussu korkin kautta venttiilikoppaan,ja sai raaputtamalla irrottaa enimmät.
käytännössä mustaa tahmeaa vettä..enkä edes voittanu mitään sillä lotto-lapulla minkä hain... :roll:
kioskillakäynti ainoa miksi starttasin auton jokusia minuutteja ennen 8:saa illalla..ja kiireellä käymään.
no nyt ei oo ollu kiire mihinkään :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Sultzi kirjoitti:Jos on vähänkin veden seassa pakkasnestettä, se ei jäädy, vaan pelkästään jähmettyy.
Mutta lopputulos sama,niinkuin em.
tapauksessa varmaankin käynyt.
Neste ei hyhmässä kierrä,lopputulos
keittäminen,eli nesteitä pihalle.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Niin, mutta tällöin ei lohko/kansi pääse niin herkästi halkeamaan kun ajamaan lähtee.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Sultzi kirjoitti:Niin, mutta tällöin ei lohko/kansi pääse niin herkästi halkeamaan kun ajamaan lähtee.
Lohko hajoaa yleensä jäätymisen takia ja kansihan hajoo keittämisen takia..
mutta toivotaan ettei mitään edellämainituista ole päässyt käymään. :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

silläpä kun runttasin lisää kaasua kun ei tahtonut käydä kunnolla,hyhmässä oli..ei umpijäässä.
meni hermo kun kävi mennessä kahdella... :mrgreen:
takastullessa kävi jo kaikilla,ja seuraavana aamuna ei tahtonut herätä melkein millään,kaasuvaijerin säätöjengakin oli muovinen,no nyt niitäkin on kaksi.. :P poikkihan sekin.
..onneksi on tullu purettua niitäkin talteen,ei nyt paljoa harmita joku 1.6 kone,mutta eipä se mittaaminen paljoa aikaa olis silti vienyt.
ei sieltä mitään junia t...
Jeremias
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Syys 2005 11:30

Nesteet

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

Kyllä jäähdytysnesteiden pakkasarvot olivat ihan ok.
Lisäksi auto oli ollut lohkolämppärissä 1.5 tuntia ennen käynnistystä.
Itselle ei tule muuta mieleen kuin että termari oli jumittanut ja sitten kuitenkin auennut uudelleenkäynnistyksessä.

Auto on termarin vaihdosta lähtien toiminut ihan hyvin, oljyjä tosin en ole tarkistanut........
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Voi tosiaan termari jumittaa ja aueta vasta "väkipakolla" kun meinaa kiehautella. Yhtenä talvena oli pitempään pakkasta ja en viitsinyt lohkista käyttää, lämmöt ei kunnolla nousseet moneen päivään. Kun lauhtui niin meni lämmöt tappiin ja sitten vasta termari aukes ja lämmöt laski, ei kuitenkaan ollut tuo auto Voorti. 8)
Vastaa Viestiin