[/quote]
Voisi sanoa, että koko kone on yks iso tyyppivika
Kannet on tuossa se heikko lenkki: ne kestävät kyllä ajoa, mutta pakokanavien takia tehoa ei saa irti. Myös pakoventtiilit uppoavat helposti kansiin, jos ei muista käyttää suoja-ainetta.
Kansien kieroilu ei tietääkseni ole ongelma, mutta niiden halkeaminen on. Muistaakseni Granada forumilla oli juttua, missä näiden kanssa puuhastellut kertoi kansien halkeavan helpoiten takanurkasta vesitilaan.
Varaosia saa vielä kohtuullisesti. Etenkin ebayssä (co.uk) on kaikkia tiivisteitä, ventiileitä ja laakereita harvemmin - näitä saa sitten esimerkiksi burtonilta. Kotimaasta alkavat varaosat jo pikkuhiljaa katoamaan.
Perushuoltoa tuo kone tarvitsee kuten 70-luvun vehkeet yleensä, eli ventiilit on säädettävä säännöllisesti ja öljystä on pidettävä huolta. Ruisku on aika varmatoiminen, mutta herkkä imuilman vuodoille ja melko monimutkainen dubugata. Polttoaineen suuttimet ovat kalliita ja ne menevät aikaa myöten tukkoon.[/quote]
Tää on ihan puppua! Itse kirjaudun tänne juuri sitä varten että todistan nämä vääräksi. Edellinen käyttäjä vaan ei osannu huoltaa/ajaa autolla
tai tienny mistään mitään.
1. Tehoa saa ainakin 400 heppaa..... tutulla tulossa 2.8 Cologne josta aikaa ilmeisesti ottaa 500 heppaa tehoa...
Mutta sanotaan näin helposti saan sen 280-320 heppaa.... Pakokanavat ei merkkaa juuri mitään... ja kolme reikäisiä kansiakin
saa ostettua. Olen nähnyt myös vakion kansista muokattuja parempia pakoaukkoja.
2. Venttiilit uppoaa kansiin? Itsellä ajettu noin 100tkm viritetyllä 2.8:lla ei mitään ogenlmia kansien kanssa. Kansille
pitää tehdä seetit jos meinaa ajaa ilman lisäainetta. 2.8 Efissä on valmiiksi lyijyttömät kannet ja burton myy
lyijyttömiä viri kansia. Idiootti säätää jättämällä lisäaineen pois ajaa lyijyttömällä.
3. Kansienkieroilua ilmentynyt vain jos lämmöt tapissa ja kannentiiviste ongelmia ollut.... muuten
kannet ei kieroile. Itsellä varastossa 4 kannet yksikään ei liian kiero käyttön ja osalla noista ajettu 400tkm...
4. Melkein kaikki osia moottoriin saa. Kallein ongelma on männät. Takomännät on samanhintaiset kuin
vakiomännät. Jenkkimäntiä saa halvalla jos sellaset halajaa... Mitä polttoainene suuttimista. Sekin riippuu
siitä millaisella bensalla ajaa ja kuinka usein polttoaineen suodatinta vaihtaa. Minulla on kaksi täysin toimivaa
Kjettiä kaikkien hiluineen. Puhtaudesta pitää olla tarkka jos pelaa kjetin kanssa koska ruiskutusosat on 1/1000
millin kokoisia osia... Noita osia pystyy kunnostamaan vaikka sinne menis roskakin jos käyttää ultraäänipesussa.
Isoin ongelma kyseissä moottorissa ovat kiertokanget. Moottori ei kestä kierrättää vaihtamatta kiertokankia yli 6500rpm.
6500rpm on ihan max. Seuraava ongelma on jostain syystä ventiililin lautaset. Olen törmänny nyt 3 tapaukseen jossa venttiilit tippunnu
sisään ja kone hajonnu. Moottori vaatiin myös hyvät öljyt, yläpään öljy reiät on sen verran pienet, että menee herkästi tukkoon
ja moottorileikkaa kiinni. Lohko kestää noin 500 heppaa sen jälkeen se hajoaa vahvistamattomana. Vauhtipyörän pultit ovat myös
herkät katkemaan 6 pulttia on liian vähän. Jos alle laittaa tarpeeksi vahvan v-laatikon ja perän niin vauhtipyörän pultit menee naps poikki
kun alle on slicksit. Tähän törmänny kaks kertaa...
Venttiilit pitää säätää noin 5-10tkm ajon jälkeen viimistään. Näihin on ihmiset kyllä sovitelly rullakeinuvipujakin.
Kylmänän vähän raksuttaa mutta kuumana melko äänetön.