Puhaltimessa jotain vikaa (-93 Mondeo)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
DJ_Mussu

Puhaltimessa jotain vikaa (-93 Mondeo)

Viesti Kirjoittaja DJ_Mussu »

Kun ei se puhalla ku ykkösellä ja nelosella, kun laittaa 2 tai 3 niin menee pois päältä, missä vika? :shock:

Auto on siis minulle uusi, pirteä -93 mondeo.
Siinä on motti tosihyvässä kondikssa, kuin uusi! Entinen omistaja on pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä, nyt mietin että millä pidän sen niin hyvänä? Vinkkejä?
Itse mietin että kannattaisko tankkaa 98:lla 95 sijaan? Öljyn vaihto on edessä, mikä olis parasta litkua tän ikäselle? (ajettu sellaset 240 000). :)

Ja vielä sellasia kyselisin että millä tohon peliin sais (helpolla) vähän lisää potkua? Kulkee nyt jo ihan kivasti, massaa 1450kg/130hp. mutta ainahan sitä olis kiva saada lisää potkua masiinaan 8)

Kiitos kaikille jotka jaksaa vaivaantua vastamaan tyhmiin kysymyksiini...
Viimeksi muokannut DJ_Mussu, 19 Joulu 2005 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

En minä ainakaan 98:lla tankkaisi 95:n sijaan, mitä järkeä siinä olisi?
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No olisihan se parempilaatuista bensaa, mutta uudellammalla voi ajella jo tuolla 95 ihan vapaasti. Ja 98 olisi parempi vaihtoehto sen jälkeen kun autoa on viritetty.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Noissa vanhemmissa Zeteceissä kannattaa käyttää vain sitä öljyä, mitä manuaali käskee.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eikös niissä vanhemmissa ollut niitä hydraulisia nostajia joiden takia se öljyhomma oli niin tarkkaa, ja uudemmissa sitten kovat nostajat
SbY
Viestit: 63
Liittynyt: 03 Marras 2005 07:43
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja SbY »

Sulla on mennyt siitä se kytkin, itselläni oli sama vika. Itse en alkanut sitä vaihtamaan kun ostin auton liikeestä, meni sen piikkiin. Uskoisin että vaihto tapahtuu helpoiten kun otat sen listan irti joka on kytkinpanelin ja mankan välissä. Omani nimittäin repsotti auki kun liikkeessä sen vaihtoivat.
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
Iso-D
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Loka 2005 19:06
Paikkakunta: Kuusjoki

Viesti Kirjoittaja Iso-D »

Zetecissä mä ainakin olen käyttänyt ihan just siihen tarkotettua öljyä, mitä muuten saa esim. motonetista hintaan 23,90/5litraa, toimii hyvin ja on mielestäni aika kohtuullisen hintaista.
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Puhaltimessa jotain vikaa (-93 Mondeo)

Viesti Kirjoittaja Simprider »

DJ_Mussu kirjoitti:Kun ei se puhalla ku ykkösellä ja nelosella, kun laittaa 2 tai 3 niin menee pois päältä, missä vika? :shock:
Toinen paikka mistä voit vikaa etsiä kytkimen lisäksi on tuulettimen etuvastus. Sijaitsee pörrin vieressä siellä pelkääjän jalkatilassa hansikaslokeron takana. Näet valkoisen mötykän joka kiinni yhdellä ruuvilla kun otat sen verhoilun siitä hanskaslokeron alta irti.

Yleensä nopeudet 1,2 ja 3 toteutettu vastussilloilla jotka sitten käryävät jos sillekseen sattuu. Nopeus 4 on etuvastuksen ohitus.

Maksaa muutaman euron ja on todella helppo itse vaihtaa.
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
SbY
Viestit: 63
Liittynyt: 03 Marras 2005 07:43
Paikkakunta: Kerava

Re: Puhaltimessa jotain vikaa (-93 Mondeo)

Viesti Kirjoittaja SbY »

Simprider kirjoitti: Toinen paikka mistä voit vikaa etsiä kytkimen lisäksi on tuulettimen etuvastus. Sijaitsee pörrin vieressä siellä pelkääjän jalkatilassa hansikaslokeron takana. Näet valkoisen mötykän joka kiinni yhdellä ruuvilla kun otat sen verhoilun siitä hanskaslokeron alta irti.

Yleensä nopeudet 1,2 ja 3 toteutettu vastussilloilla jotka sitten käryävät jos sillekseen sattuu. Nopeus 4 on etuvastuksen ohitus.

Maksaa muutaman euron ja on todella helppo itse vaihtaa.
Todellakin helppo vaihtaa se vastus, maksaa 20€ Motonetissä. Itselläni tuo vastus oli ehjä, kytkimestä paljastui vika. Mulla on joutava vastuskin :)
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
Vastaa Viestiin