sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sirpaongelma
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Kesä 2011 23:14

sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Sirpaongelma »

Elikkäs, sellasia ongelmia esiintyy että lämmöt reistailee ylös alas ja sitten vielä kuluttaa tota jäähdytin nestettä, mikä vois olla ongelmana? Mitään muita vikoja tai ongelmia ei tunnu olevan.
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja tursas »

Vuotaa jostain jäähdytinnestetä ulos. Paisari puolilleen jäähdytysnestettä, sitten kone käyntiin tyhjäkäynnillä ja fikkarin kanssa koneen alle kurkkimaan, mistä kohtaa valuu ulos.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Sirpaongelma
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Kesä 2011 23:14

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Sirpaongelma »

Mielestäni kattoin ettei hirveesti mistään valuta.. Voiko ton koneen lämpöjen heittely johtua samasta asiasta? Sit vielä semmonen oli et mitä kuumemmaks moottori menee sitä haaleempaa ilmaa sisälle puhaltaa ja taas kun alkaa laskemaan niin tulee lämpösempää??
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja tursas »

No, mäen noita docceja oikein tunne, koitas hakua... Sierra lämmitys
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kyllä nyt kuulostaa vähän kansipahvi vaivalta, kannattaa korjata ennenkuin siitä tulee kansivaiva..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Sirpaongelma
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Kesä 2011 23:14

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Sirpaongelma »

Onko jotain varmuutta millä voi todeta että on kansipahvi kärähtänyt? muutakun avaaminen tietenkin
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

No jos nestettä häviää, mutta ei vuoda, ja lämmöt heittelee, niin ei siinä muita todisteita tarvi. Kansihan voi olla halki myös, yleensä ensin tulee pahvi vikaa ja kun ajellaan vaan niin menee se kansikin lopulta halki.
Lämpöjen heittelyhän johtuu siitä kun paine järjestelmässä laskee kun neste pääsee vuotamaan johonkin. Voithan irroittaa tulpat ja katsoa mikä tulppa on puhdas karstasta, siihen pyttyyn menee nestettä.

Imusarjakin voi olla yksi, mikä hukkaa nestettä pyttyyn, muutamassa sierrassa ollut imusarja sormikireydessä..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Siirsin tämän oikealle alueelle, eli tekniikkaan!
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

Mulla itelläkin on sama vika 93 farkku docissa. Nyt HOX HOX!!! Tehtiin kansi remppa isolla rahalla! Pultit, tiivisteet sun muut härpäkkeet meni vaihtoon. Kansi tarkastettiin alan miehellä ja kumeja vaihettiin!! Eli pitäis olla ehjä mut kuiten. On uutta termostaattia. katoin yx päivä et vesipumpun YLÄPUOLELTA tulee nestettä mutten löytänyt vuoto kohtaa.. Voi V*ttu..
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

Kuulin tos yheltä kaiffarilta joka suositteli tdi Escortin lampöanturin asentamista alkuperäisen tilalle. En ymmärrä miksi mut näin se käski tehä. Sil on ittellä on nuita docheja 5 ja nyt on 4-veto dochi.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Tekno »

TAR-3 kirjoitti:Kuulin tos yheltä kaiffarilta joka suositteli tdi Escortin lampöanturin asentamista alkuperäisen tilalle. En ymmärrä miksi mut näin se käski tehä. Sil on ittellä on nuita docheja 5 ja nyt on 4-veto dochi.
siis kysehän on TD escortin flektianturista, joka käy suoraan dohcin tilalle. se pyörittää flektejä alemmassa lämpötilassa. Estää nääs sen jumiutumisen, ja pitää muutenkin konetta muutaman asteen viileämpänä ainakin kesällä.

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/133796/0
93-> jos 2-nopeus PUNAINEN 100-95°+95-90° D/TD

dohcin omassa lämmöt millä toimii on 110-105 100-95
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

niinhän se olikin.
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Bambu »

Itsellä myös samaa vikaa...lämpömittari seilaa. Kaupunkiajossa ensin lämpömittari nousee ja puhaltaa kylmää, tämän jälkeen mittari laskee ja alkaa puhaltaa lämmintä...tämä rumba toistuu. Matkaa ei ole tullut nyt hirveästi ajettua, mutta sen minkä on ajettu, niin lämmintä tulee, mutta kaupunkiin tullessa seilaaminen alkaa taas.

Nesteitä ei hävitä. Painetta kerää mielestäni normaalin verran. Välillä haisee jäähdytysneste. Koneen käynti normaalia.

Ajatellin vaihtaa termostaatin ja vesipumpun, jos noilla korjaantuisi. Luultavasti tarvii myös työntää hieman pahvia syylärin eteen näin talvella.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Vianhan jo periaatteessa löysit, jos jäähdytinneste haisee, niin jostain se vuotaa.
Luultavastin kenno.

Kunnossa ollessaan dohci kyllä lämpenee ilman pahveja.
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Bambu »

Jos vuotaisi lämppärin kenno, niin luulisi, että haisisi koko ajan ja ei päästäisi painetta syntymään, koska uskoisin paineiden karkaavan vuotokohdasta. Pitää nyt kuitenkin kun ehtii niin tarkastella tuo kennokin läpi, koska en nyt tietenkään 100-varmasti voi sanoa, että se ei vuotaisi.

Ei ole kuitenkaan nesteitä mihinkään hävittänyt 500km aikana, joten jos vuoto olisi, nii luulisi nesteetkin johonkin katoavan.
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

jäähdytysnestehän on siitä jännää että se pukkaa itse tukkimaan ajankanssa pieniä tihkumisia, ääriesimerkkinä mondeon vesipumpun letkuliitokseen oli ajanmittaan kertynyt puolen sentin kerros kalkkeumaa, piti vähän keinotella että sai uuden vesipumpun kanssa väljän letkun pitämään...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Bambu »

Nyt heitin hieman pidemmän lenkin ja kai se on todettava, että kansipahvi on mennyt. Lämmöt pysyy normaalin rajoissa, mutta painetta pukkaa kyllä niin, että ainakin yläletku on pullollaan ja painesäiliön korkki sihisee.

Tyhjäkäynti menee myöskin huonoksi ja tippuu mittarin mukaan 500rpm:n tietämiin, välillä kuitenkin palautuen normaaliksi.

Pakokaasussa hieman havaittavissa makeaa hajua, mutta mitään valkoista kunnon vesipöllyä se ei päästä.

Hieman tuosta kansipahvin vaihdosta. Tarviiko muita uusia osia kuin kannentiiviste, kannenpultit, venttiilikopan tiiviste ja pakosarjan/pakoputken välinen tiiviste? Ajattelin samalla tarkastaa tuon jakoketjun ohjaimen ja jos sekin kulunut niin vaihtoon.

Sitten noista motonetin kannentiivisteistä, niin mitä eroa tai kumpi kannattaa ottaa, kun siellä on myynnissä "normaali" http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=27-6217 ja metallinen http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=27-6284. Hintaero ei ole kuin euro, joten kumpikas otetaan?

Avaan luultavasti koneen ennen tiivisteiden ostoa, koska on ainakin silmämääräisesti tarkastettava jottei kansi ole päässyt halkeamaan. Luulisi, jos kansi olisi halki, että sotkisi vedet öljyihin, vai?

edit. Kyselin hiukan koeponnistuksen hintoja...jännästipä ovat nekin nousseet. Kouvolan moottorikoneistamo 84e, lahden kansityö 80e :(

-Pasi
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja emax »

Bambu kirjoitti:Luulisi, jos kansi olisi halki, että sotkisi vedet öljyihin, vai?
Ei välttämättä. Samallalailla se oirii niin kuin kannentiivistekkin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Bambu »

Kellään ei vissiin tietoa noista kansipahveista, et kumpi kannattaa laittaa..."metalli" vai normaali? Jostain olin lukevinani, että metallinen olisi parempi?!

Tänään ei sitten auto edes enää lähtenyt käyntiin. Starttaa ja yrittää käydä hieman, mutta ei jaksa kuitenkaa. Hetken starttailun ja "käymisen" jälkeen konepelti auki ja painesäiliönkorkki auki...Noh sieltä sitten tuli taas ihan kivat paineet pihalle, vaikkei auto ollut edes täysin käynnistynyt....ihme siis ettei käy, jos kaikki seos karkaa vesien sekaan :D Kannessa joko helvetinmoinen halkeama, tai kansipahvi täysin kaput. En ainakaan itse keksi muuta syytä tuohon.

Huomenna tai tuossa viikon aikana kansi auki ja tarkasteluun.

Jos jollain siis ruisku 8v dohcin 2 litraisen sellaisen kantta olisi tarjota, niin yv:nä vaan tulemaan.
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Bambu »

Kansi irroitettu ja ilmeisesti se nyt sitten halki on? 2 ja 3 pytty uivat nesteessä ja hieman sitä oli nelosessakin. Kansipahvi ainakin silmämääräisesti ehjä.

Ovatko nämä nyt ne kuuluisat dohc sierran halkeamat? Siis tuo viiru venttiilien välissä?

Kuva

Kuva
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Halkihan tuo näyttää olevan.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja emax »

Se on selevänä :(
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja tursas »

Sorry, että kysyn tyhmänä, mutta miten tommonen pieni hiushalkeama voi vaikuttaa yhtikäs mihinkään ? :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kansi lämpiää niin toi hiushalkemakaan ei enää ole välttämttä hiushalkema, ja sylinterin puristuspaine katoaa vesitilaan jos on vesitilaan asti halki..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
U.G.I
Viestit: 100
Liittynyt: 25 Huhti 2011 12:39

Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!

Viesti Kirjoittaja U.G.I »

Ei ole näkkyy kovin paljoa vettä kerenny pyttyyn valumaan kun venttiilit vielä kunnossa. Vasta näky olevan nettivaraosissa kansia ja koko autoja myynnissä aika edukkaasti. Romukoppa tavaraa se tuo kansi on.
Vastaa Viestiin