Saksan Sierra verotukseen

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Saksan Sierra verotukseen

Viesti Kirjoittaja markkul »

Hain tuossa pariviikkoa sitten Sierran saksasta, itselle varaosa-autoksi. Ajattelin nyt kuitenkin hakea siihen verotuspäätöksen ja ottaa sen ihan kilpiin.

Kysymys liittyykin siihen rekisteröintikatsastukseen. Auto on malli '89 2.0i OHC. Autossa on (kai) katalysaattori. Saako tommosen rekisteröityä ilman sitä KATia? Eli jos repäsen sen pois ennen katsastusta. Vai katsooko ne jostain papereista, että nää on ollut vähäpäästöisiä (onko) ja huomaavat katin puuttuvan?
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Offtopic; Onko se katti nyt niin hirvee mörkö että on pakko tappaa? 3 hevosvoimaa sinne tai tänne. Saapahan luonto vähän puhtaampaa kaasua, kun on katti.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

itellä oli -88 sierra is ja siinä ei ollut kattia ja mielestäni vielä-89 mallissakaan ei tarvii olla sitä.
mun mielestä kannattas mennä katsastaan ilman sitä törkypönttöä.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Paco kirjoitti:Offtopic; Onko se katti nyt niin hirvee mörkö että on pakko tappaa? 3 hevosvoimaa sinne tai tänne. Saapahan luonto vähän puhtaampaa kaasua, kun on katti.
itseasiassa toi katti on aikamoista ongelma jätettä...
kun pakokaasuja luonto putsaa itsekseen
niin ei ne ainakaan meillä käy kattia nuohoomassa... :idea:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

turbiiniriesa kirjoitti:itellä oli -88 sierra is ja siinä ei ollut kattia ja mielestäni vielä-89 mallissakaan ei tarvii olla sitä.
mun mielestä kannattas mennä katsastaan ilman sitä törkypönttöä.
Semmonen juttu vaan, että rekisteröintikatsastus maksaa 150e. Jos ne hylkää, en tiedä mitä sitten. Eli joutuuko maksamaan koko paskan uudelleen jne?

Autossa on myös todella heikot etuiskarit ja kytkin luistaa. Onko noi hylkyperusteita?

Katista olisi ihan kiva päästä eroon, jos meinaa koneelle joskus tehdä jotain. Voihan sen siellä pitää paikallaan, vaikka rekisteriote ei vaatisikaan!
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

markkul kirjoitti: Semmonen juttu vaan, että rekisteröintikatsastus maksaa 150e. Jos ne hylkää, en tiedä mitä sitten. Eli joutuuko maksamaan koko paskan uudelleen jne?

Autossa on myös todella heikot etuiskarit ja kytkin luistaa. Onko noi hylkyperusteita?

Katista olisi ihan kiva päästä eroon, jos meinaa koneelle joskus tehdä jotain. Voihan sen siellä pitää paikallaan, vaikka rekisteriote ei vaatisikaan!
etu iskarit täytyy olla kunnossa...
ei toi kytkin varmaankaan haittaa...

tota 150€ ei mielestäni tarvi maksaa uudestaan...
ei ainakaan famari taunuksessa tarvinnu...
maksoin uusintakäsittelystä jotain 16€
(toinen takajarru)...
tosin sierroissa on yleensä toinen taka jarru heikompi kun toinen...
(kolmessa autossa jo ollu... :oops: ) kannattaa tarkastaa... :wink:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Vastaa Viestiin