Uusikoppaisen Focuksen jarruista...
Uusikoppaisen Focuksen jarruista...
Autollani on nyt ajettu hieman vajaa 6000 km ja takajarrut tahtoo jäädä päälle. Välillä ongelma ilmenee aamulla kun on yön ollut parkissa, ja toisinaan jopa kesken ajon jää laahaamaan... Fordilla sanoivat että on vaan tehty jarrut tarkoiksi jotta on saatu hyvä poljintuntuma, mutta hieman epäilyttää
Onko muilla uuden Focuksen omistajilla ollut vastaavia havaintoja?
Onko muilla uuden Focuksen omistajilla ollut vastaavia havaintoja?
Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
Joo on ne nykyautot... Ei vaan kyllähän ne levyt rupee kaikissa olemaan uusissa kun ennen ne oli suurissa autoissa, joissa niillä oli käyttöäkin. Onneksi tuo focus ostettu 1,6 moottorilla, tarttee kierroksia mutta ei jarruja purkaa. Kaksi entistä autoa, muutaman kerran joutui niitä takajarruja herkistelee vaikka käyttikin, monesti juuri se käsijarrusydeemi ne sotkee. Ei muuta ku lakimuutosta että saa tehdä hydraulisen käppärin, toimis etuveto muutenkin talvella paremmin...
Nykyautoissa on takajarrut aktiivikäytössä jo kevyessä jarrutuksissa, siis autoissa joissa on sähköinen jarruvoiman jako (EBD/EBV tms). Elektronisella jarruvoiman jaolla saadaan takajarrut käyttöön niin kevyissä kovissa jarrutuksissa.lapazu kirjoitti:Levyt, eikö niin? Samaa ongelmaa on kaikissa uusissa autoissa joissa on levyt takana. Jos haluaa ettävaiva pysyy poissa, kannattaa todella käyttää niitä jarruja. Polkimen hiplaamisen tuloksena vain etujarrut toimivat/jarruttavat. Sitten kun kerran polkaisee syvempään, takajarrut voi jäädä kiinni.
Eikä tuo vaiva tuntematon vanhemmissakaan ole.
Itse en ole tavannut EBD autoissa enää ollenkaan jarrulevyjen ruostumista, kun taas se oli yleinen ongelma perinteisiin jarruvoiman jaolla oleviin järjestelmiin.
j.h
Viimeksi muokannut jpisteh, 07 Helmi 2006 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 2006-> eturjarrut kitisee
Auto on Focus Sport 2.0 2006 mallia, kilometrejä mittarissa päälle 20tkm.
Ongelma on, että nyt talven ehdittyä pidemmälle on ohjaamoon alkanut kuulua korkeahkoa ääntä, sellaista tasaista ininää tai kitinää. Aluksi luulin tuuletimeksi, mutta ääni ei reagoi tuulettimen säätämiseen. Äänen lähde taitaa olla etujarrut: jos polkaisee jarrua juuri sen verran että palat liikahtavat, loppuu ääni muutamaksi sekunniksi. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Autoon vaihdettiin alkutalvesta raidetangon päät tjsp, kyseessä siis tämä etupään kolinoiden takia takuuseen tehtävä korjaus.
Ongelma on, että nyt talven ehdittyä pidemmälle on ohjaamoon alkanut kuulua korkeahkoa ääntä, sellaista tasaista ininää tai kitinää. Aluksi luulin tuuletimeksi, mutta ääni ei reagoi tuulettimen säätämiseen. Äänen lähde taitaa olla etujarrut: jos polkaisee jarrua juuri sen verran että palat liikahtavat, loppuu ääni muutamaksi sekunniksi. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Autoon vaihdettiin alkutalvesta raidetangon päät tjsp, kyseessä siis tämä etupään kolinoiden takia takuuseen tehtävä korjaus.
Jarruongelma käsijarrussa.
Mulla on 01-mallinen farkku-Focus 2-litran koneella. Ongelmana on jumittava käsijarru. Vaijeri ja joku sellainen kumitiivistesarja taakse molemmille puolille on vaihdettu ja ruosteet rälläköity pois, mutta edelleen jarru jää päälle ja kahvassa on melko iso liikkumavara ennen kuin se edes tuntuu ottavan.
Muihin kirjoittajiin verrattuna mulla ei käyttöjarru ole jumittanut edes parin päivän pakkasessa seisomisen jälkeen.
Ajattelin tilata netin kautta uudet jarrusatulat, kun Fordilla velottavat 245 euroa/kappale uusista.
Tietääkö kukaan Kuopion tai Jyväskylän seudulla sellaista korjaamoa, jossa hinnat on merkkiliikettä edullisemmat, mutta asentajat tuntevat auton/vaivan?
Muihin kirjoittajiin verrattuna mulla ei käyttöjarru ole jumittanut edes parin päivän pakkasessa seisomisen jälkeen.
Ajattelin tilata netin kautta uudet jarrusatulat, kun Fordilla velottavat 245 euroa/kappale uusista.
Tietääkö kukaan Kuopion tai Jyväskylän seudulla sellaista korjaamoa, jossa hinnat on merkkiliikettä edullisemmat, mutta asentajat tuntevat auton/vaivan?