Sivu 1/2

Eskortin penkitys

Lähetetty: 05 Joulu 2005 21:46
Kirjoittaja Ninja
Jos tuli väärään paikkaan niin voi siirtää. Eli tulipä käytettyä eskorttia tehomittauksessa ja tässä on tulos teholappu. Kyllä hirvitti kuunnelta kun eskortille annettiin kenkää, meinasi hieman savuakin pöllähtää. Ei ole ainakaan vielä pahasti päässyt ikä nakertamaan tehoja.

Lähetetty: 06 Joulu 2005 23:43
Kirjoittaja Ninja
Mitäpä tarkoittaa tuo häviöteho?

Lähetetty: 07 Joulu 2005 14:45
Kirjoittaja lalli69
Ninja kirjoitti:Mitäpä tarkoittaa tuo häviöteho?
Olisko se että paljonko tehosta häviää Moottorin ja pyörien välillä.

Lähetetty: 07 Joulu 2005 17:38
Kirjoittaja VesQ
Kaikki kitkat joita tulee liikkuvista osista (vinohampaiset rattaat laatikossa, laakerit, öljyt, takavetoisissa perävälityksen vinohampaisuus sekä siellä öljyt, nivelten kitka)

Nuo vinot hampaat välityksissä ja rattaissa taitavat syödä suurimman osan

Lähetetty: 08 Joulu 2005 17:05
Kirjoittaja ZyaS
kyllä ne suorahampaiset rattaatkin tehoa vie :wink:

Lähetetty: 08 Joulu 2005 18:10
Kirjoittaja Sultzi
Vievät, mutteivat niin paljoa kuin vinot :) Eikös noissa suorahampaisissa ole se haittapuoli, että pitävät ujellusta?

Lähetetty: 08 Joulu 2005 18:43
Kirjoittaja Bootsi
Sultzi kirjoitti:Eikös noissa suorahampaisissa ole se haittapuoli, että pitävät ujellusta?
Kyllä. :D (ja sen kuulee)

..mutta huomattavasti kestävemmät kuin vinohampaiset. :wink:

Lähetetty: 08 Joulu 2005 21:12
Kirjoittaja VesQ
Ja tosiaan se tehohäviö on suorahampaisilla aika olematon verrattuna vinoihin.

Mutta se ääni on tosiaan jotain hyvin mielenkiintoista :D

Lähetetty: 09 Joulu 2005 16:55
Kirjoittaja ZyaS
VesQ kirjoitti:Mutta se ääni on tosiaan jotain hyvin mielenkiintoista :D
se on ihan hiton hieno ääni, kilpureihin sopii.. ei siviiliautoihin 8)

Lähetetty: 09 Joulu 2005 17:55
Kirjoittaja Ninja
Mikä ääni kuuluu mistä?

Lähetetty: 09 Joulu 2005 20:37
Kirjoittaja VesQ
Vaihdelaatikosta tai perävälityksestä, eli hel*etinmoinen ujellus

Eli jos vaihdelaatikkoon on tehty suorahampaiset rattaat tai perävälitys jyrsitty tiheämmäksi

Juu kyllä se tosiaan kilpuriin tuo aivan omanlaisen tunnelman 8)

Lähetetty: 10 Joulu 2005 20:47
Kirjoittaja Monkelo
Ujellus kuuluu pyöräkuormaajaan ei autoon, niin ja Solifer SM:ään :lol:

Lähetetty: 11 Joulu 2005 01:05
Kirjoittaja Monteonisti
"Perähän" on kait laitettu autoon viimeksi viime vuosituhannella eli löytyy vain "museoautoista"? :D Tai siis jos ei ole neliveto! :oops:

Lähetetty: 11 Joulu 2005 02:46
Kirjoittaja Jaakko85
Monteonisti kirjoitti:"Perähän" on kait laitettu autoon viimeksi viime vuosituhannella eli löytyy vain "museoautoista"? :D Tai siis jos ei ole neliveto! :oops:
Olet asian ytimessä! :D !

Lähetetty: 11 Joulu 2005 15:04
Kirjoittaja VesQ
Ja laitettahan ei voi kutsua Autoksi jos siinä ei ole "perää", jos sekä etu että takaperä löytyy niin vähän siinä ja siinä

Etuveto ei ole vaihtoehto, tai no voihan sillä tietysti yrittää peruuttaa mutta mutta

Lähetetty: 11 Joulu 2005 15:20
Kirjoittaja janzamar
8) just näin.

Lähetetty: 11 Joulu 2005 15:51
Kirjoittaja p3
kyllähän nuita takavetoa käyttäviä valmistajia vielä löytyy :D

Lähetetty: 11 Joulu 2005 16:47
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:Ja laitettahan ei voi kutsua Autoksi jos siinä ei ole "perää", jos sekä etu että takaperä löytyy niin vähän siinä ja siinä

Etuveto ei ole vaihtoehto, tai no voihan sillä tietysti yrittää peruuttaa mutta mutta
Kaikki autot ei oo "ralliautoja", jotkut on vaan ajamista varten :lol: Mutta on kieltämättä talvella ärsyttävä tuo etuveto..

Lähetetty: 11 Joulu 2005 21:10
Kirjoittaja VesQ
lapazu kirjoitti:Kun ei tarvita tuotantokustannusten vaatimia kompromisseja, takavetoja ne on.
Tässähän se koko juttu tuli

Kun se auto ei vaan ole hyvä ajettava muuten kuin takavetoisena. Jo etuvedon painojakautuma on aivan syvältä, samoin kun veto kohdistuu eturenkaisiin niin se myös vaikuttaa eri tilanteissa eri tavalla ohjaukseen yms

Lähetetty: 12 Joulu 2005 15:12
Kirjoittaja s.o.h.c
VesQ kirjoitti: Tässähän se koko juttu tuli

Kun se auto ei vaan ole hyvä ajettava muuten kuin takavetoisena. Jo etuvedon painojakautuma on aivan syvältä, samoin kun veto kohdistuu eturenkaisiin niin se myös vaikuttaa eri tilanteissa eri tavalla ohjaukseen yms
Joo kyllähän takaveto ajettavuudeltaan hakkaa nämä etuveto räpellykset mennen tullen. ;)

Ite en ole koskaan etuveto autoa omistanut ja tuskimpa sellaista tulen ihan heti hankkimaankaan. Takaveto ja neliveto pirssit löytyy pihalta. 8)

Lähetetty: 12 Joulu 2005 15:18
Kirjoittaja Winx
V*ttu mitä kitinää taas etuvedoista. Ja voi jeesus mitä paskaa nelivedoista. Joku tarve päteä, VesQ?

Ajokokemusta löytyy mk1 ja mk2 XR4x4 Sierroista ja kivaa oli, mutta niin oli kivat ylläpitokulutkin. Vanhoja paskojahan ne alkoi olla 250-300tkm paikkeilla. "Amisteluvuodet" on myös jääny taakse, että ei mitään intoa kylillä enää vetää perä luisussa. Ihan hyvin tuolla etuvetopaskallakin pärjää.

Alkaa nämä molemmat voorttifoorumit olla yhtä etuvetoisista kitinää ja jotain vanhoja Sierroja ylistetään maasta taivaaseen.

Lähetetty: 12 Joulu 2005 15:30
Kirjoittaja janzamar
päätin sittenkin jättää vastaamatta sen mitä ensin kirjoitin,liian kärkevistä kommenteista kun on tullut välillä palautetta.. :)
mutta joo..kyllä oon näitten vanhojen (sierra on liian uusi)
takatuuppareiden kannalla,enkä oo amis ja kortti on ollut kauan
ja oon ajanu kaikenkokosilla ja vetosilla..ja tehosillakin.
ja kustannuksista,auton pito maksaa aina paljon..tuloista ja menoista kiinni
sitten mikä on kelle paljon.
en kyllä oo nähny vinkumista etuvedoista niinkään kuin takavetoisten kehumista,mutta se on varmaan katsojasta kiinni..?

Lähetetty: 12 Joulu 2005 16:03
Kirjoittaja s.o.h.c
Winx kirjoitti: "Amisteluvuodet" on myös jääny taakse, että ei mitään intoa kylillä enää vetää perä luisussa. Ihan hyvin tuolla etuvetopaskallakin pärjää.

Alkaa nämä molemmat voorttifoorumit olla yhtä etuvetoisista kitinää ja jotain vanhoja Sierroja ylistetään maasta taivaaseen.
Vai amisteluvuodet 8) ... noh turha näitä täälä on märehtiä, toiset ajaa mielummin etuvedolla toiset taka tai nelivedolla. Minun käteen takavetonen sopii liukkaalla paljon paremmin kuin etuveto. Neliveto taas on myös todella mukava peli päästellä..

Takaveto on ollut alla siitä lähtien kun jalat yletty polkimille (pelto/jääautoja) ja niissä on vaan sitä jotain mitä etuvedossa ei ole.

Lähetetty: 12 Joulu 2005 16:10
Kirjoittaja Jaakko85
Winx kirjoitti: Joku tarve päteä?
Pitää sitä aina yrittää hieman viisastella :wink: , muttei kannata ottaa liian raskaasti. Eiköhän se ole tärkeintä tykkkääkö itse enemmän vaikka siitä etuvedosta kuin takavedosta ? Tai jospa vaan on ihan sama vaikka vetää vaan vasemmalla eturenkaalla kunhan vaan pääsee liikkumaan paikasta A paikkaan B. Ei kannata masentua :lol:

Lähetetty: 13 Joulu 2005 10:26
Kirjoittaja grebe
Ja alkuperäinen aihe oli?