Eskortin penkitys

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Eskortin penkitys

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Jos tuli väärään paikkaan niin voi siirtää. Eli tulipä käytettyä eskorttia tehomittauksessa ja tässä on tulos teholappu. Kyllä hirvitti kuunnelta kun eskortille annettiin kenkää, meinasi hieman savuakin pöllähtää. Ei ole ainakaan vielä pahasti päässyt ikä nakertamaan tehoja.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Mitäpä tarkoittaa tuo häviöteho?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ninja kirjoitti:Mitäpä tarkoittaa tuo häviöteho?
Olisko se että paljonko tehosta häviää Moottorin ja pyörien välillä.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kaikki kitkat joita tulee liikkuvista osista (vinohampaiset rattaat laatikossa, laakerit, öljyt, takavetoisissa perävälityksen vinohampaisuus sekä siellä öljyt, nivelten kitka)

Nuo vinot hampaat välityksissä ja rattaissa taitavat syödä suurimman osan
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kyllä ne suorahampaiset rattaatkin tehoa vie :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vievät, mutteivat niin paljoa kuin vinot :) Eikös noissa suorahampaisissa ole se haittapuoli, että pitävät ujellusta?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Sultzi kirjoitti:Eikös noissa suorahampaisissa ole se haittapuoli, että pitävät ujellusta?
Kyllä. :D (ja sen kuulee)

..mutta huomattavasti kestävemmät kuin vinohampaiset. :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja tosiaan se tehohäviö on suorahampaisilla aika olematon verrattuna vinoihin.

Mutta se ääni on tosiaan jotain hyvin mielenkiintoista :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

VesQ kirjoitti:Mutta se ääni on tosiaan jotain hyvin mielenkiintoista :D
se on ihan hiton hieno ääni, kilpureihin sopii.. ei siviiliautoihin 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Mikä ääni kuuluu mistä?
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Vaihdelaatikosta tai perävälityksestä, eli hel*etinmoinen ujellus

Eli jos vaihdelaatikkoon on tehty suorahampaiset rattaat tai perävälitys jyrsitty tiheämmäksi

Juu kyllä se tosiaan kilpuriin tuo aivan omanlaisen tunnelman 8)
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Ujellus kuuluu pyöräkuormaajaan ei autoon, niin ja Solifer SM:ään :lol:
Fix Or Repair Daily
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

"Perähän" on kait laitettu autoon viimeksi viime vuosituhannella eli löytyy vain "museoautoista"? :D Tai siis jos ei ole neliveto! :oops:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Monteonisti kirjoitti:"Perähän" on kait laitettu autoon viimeksi viime vuosituhannella eli löytyy vain "museoautoista"? :D Tai siis jos ei ole neliveto! :oops:
Olet asian ytimessä! :D !
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja laitettahan ei voi kutsua Autoksi jos siinä ei ole "perää", jos sekä etu että takaperä löytyy niin vähän siinä ja siinä

Etuveto ei ole vaihtoehto, tai no voihan sillä tietysti yrittää peruuttaa mutta mutta
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

8) just näin.
ei sieltä mitään junia t...
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

kyllähän nuita takavetoa käyttäviä valmistajia vielä löytyy :D
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

VesQ kirjoitti:Ja laitettahan ei voi kutsua Autoksi jos siinä ei ole "perää", jos sekä etu että takaperä löytyy niin vähän siinä ja siinä

Etuveto ei ole vaihtoehto, tai no voihan sillä tietysti yrittää peruuttaa mutta mutta
Kaikki autot ei oo "ralliautoja", jotkut on vaan ajamista varten :lol: Mutta on kieltämättä talvella ärsyttävä tuo etuveto..
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

lapazu kirjoitti:Kun ei tarvita tuotantokustannusten vaatimia kompromisseja, takavetoja ne on.
Tässähän se koko juttu tuli

Kun se auto ei vaan ole hyvä ajettava muuten kuin takavetoisena. Jo etuvedon painojakautuma on aivan syvältä, samoin kun veto kohdistuu eturenkaisiin niin se myös vaikuttaa eri tilanteissa eri tavalla ohjaukseen yms
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

VesQ kirjoitti: Tässähän se koko juttu tuli

Kun se auto ei vaan ole hyvä ajettava muuten kuin takavetoisena. Jo etuvedon painojakautuma on aivan syvältä, samoin kun veto kohdistuu eturenkaisiin niin se myös vaikuttaa eri tilanteissa eri tavalla ohjaukseen yms
Joo kyllähän takaveto ajettavuudeltaan hakkaa nämä etuveto räpellykset mennen tullen. ;)

Ite en ole koskaan etuveto autoa omistanut ja tuskimpa sellaista tulen ihan heti hankkimaankaan. Takaveto ja neliveto pirssit löytyy pihalta. 8)
Winx
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Winx »

V*ttu mitä kitinää taas etuvedoista. Ja voi jeesus mitä paskaa nelivedoista. Joku tarve päteä, VesQ?

Ajokokemusta löytyy mk1 ja mk2 XR4x4 Sierroista ja kivaa oli, mutta niin oli kivat ylläpitokulutkin. Vanhoja paskojahan ne alkoi olla 250-300tkm paikkeilla. "Amisteluvuodet" on myös jääny taakse, että ei mitään intoa kylillä enää vetää perä luisussa. Ihan hyvin tuolla etuvetopaskallakin pärjää.

Alkaa nämä molemmat voorttifoorumit olla yhtä etuvetoisista kitinää ja jotain vanhoja Sierroja ylistetään maasta taivaaseen.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

päätin sittenkin jättää vastaamatta sen mitä ensin kirjoitin,liian kärkevistä kommenteista kun on tullut välillä palautetta.. :)
mutta joo..kyllä oon näitten vanhojen (sierra on liian uusi)
takatuuppareiden kannalla,enkä oo amis ja kortti on ollut kauan
ja oon ajanu kaikenkokosilla ja vetosilla..ja tehosillakin.
ja kustannuksista,auton pito maksaa aina paljon..tuloista ja menoista kiinni
sitten mikä on kelle paljon.
en kyllä oo nähny vinkumista etuvedoista niinkään kuin takavetoisten kehumista,mutta se on varmaan katsojasta kiinni..?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Winx kirjoitti: "Amisteluvuodet" on myös jääny taakse, että ei mitään intoa kylillä enää vetää perä luisussa. Ihan hyvin tuolla etuvetopaskallakin pärjää.

Alkaa nämä molemmat voorttifoorumit olla yhtä etuvetoisista kitinää ja jotain vanhoja Sierroja ylistetään maasta taivaaseen.
Vai amisteluvuodet 8) ... noh turha näitä täälä on märehtiä, toiset ajaa mielummin etuvedolla toiset taka tai nelivedolla. Minun käteen takavetonen sopii liukkaalla paljon paremmin kuin etuveto. Neliveto taas on myös todella mukava peli päästellä..

Takaveto on ollut alla siitä lähtien kun jalat yletty polkimille (pelto/jääautoja) ja niissä on vaan sitä jotain mitä etuvedossa ei ole.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Winx kirjoitti: Joku tarve päteä?
Pitää sitä aina yrittää hieman viisastella :wink: , muttei kannata ottaa liian raskaasti. Eiköhän se ole tärkeintä tykkkääkö itse enemmän vaikka siitä etuvedosta kuin takavedosta ? Tai jospa vaan on ihan sama vaikka vetää vaan vasemmalla eturenkaalla kunhan vaan pääsee liikkumaan paikasta A paikkaan B. Ei kannata masentua :lol:
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Ja alkuperäinen aihe oli?
Vastaa Viestiin