Focus mk2, uudet vanteet+renkaat

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jousun
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Kesä 2010 13:33

Focus mk2, uudet vanteet+renkaat

Viesti Kirjoittaja jousun »

Terve,

Hankin juuri uuden auton Focus mk2 '05 ja olisi tarkoitus uudet vanteet+renkaat(luultavasti ContiPremiumContact2 tai HakkaV) ostaa. Minulla ei ole minkäänlaista ajokokemusta matalaprofiilirenkaista ja >15" vanteista, ja jotain sinne päin olisi tarkoitus hankkia. Eli vannekoko voisi olla 16" tai 17". Mutta miten sitten profiili ja renkaan leveys, varmaan 215 max. leveydeksi? Mikä olisi järkevin/suurin kokoyhdistelmä, joka mahtuu vielä vaivatta pyörimään/kääntymään rengaskoteloissa(myös kuorman kanssa)?

Esim. 16" 215/50, 215/55 tai 17" 215/45, 215/50?

Eli voisi vaikkapa suhteella ulkonäkö 60 ajo-ominaisuudet 40 lähteä ongelmaa ratkomaan. :)

Toivottavasti osaisitte auttaa, tarkoitus olisi alkavalla viikolla mennä rengaskauppaan kyselemään tarjouksia.
Avatar
MMP83
Viestit: 72
Liittynyt: 22 Touko 2009 16:57

Re: Focus mk2, uudet vanteet+renkaat

Viesti Kirjoittaja MMP83 »

Moro

Jos et meinaa madaltaa autoa niin sitten laittasin vaan 16" vanteet 205/55 renkailla. Itse ostin kesän alkuun 17" vanteet 205/50 renkailla, oli aika huono ajaa vakio alustalla, eikä ainakaan omaa silmää miellyttänyt isot vanteet ilman madallusta, verrattuna edelliseen autooni -01 mondeoon 18" vanteilla ja madallettuna. Tietysti tuo ajomukavuus on parempi noilla mainitsemillasi "premium"- luokan renkailla.

Tällä hetkellä alla 16" Kosei- vanteet ja Falken ziex-912 205/55 renkaat, todella hyvät ja hiljaiset ajaa. Nämä rengas/vanne asiat on tietysti mielipide- ja makuasioita joista ei voi kiistellä ja jokaisella on oma kantansa. Tuossa minun kokemukset.
"Trying is first step towards failure" Homer J. Simpson
jousun
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Kesä 2010 13:33

Re: Focus mk2, uudet vanteet+renkaat

Viesti Kirjoittaja jousun »

En meinaa madaltaa. Katselin juuri noita vanhan Mondeoni renkaita, olivat kokoa 195/60 15" ja olivat ihan riittävän leveät, eli varmaan sitten 205/55 16" olisi hyvä vaihtoehto, ja onpahan sitten renkaat hieman halvemmat kuin 17" vanteille.
Vastaa Viestiin