-00 td focukseen lisää tehoja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

-00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

mitä kotikonsteja löytyy että sais focuksesta tehoja kaivettua lisää??? syöttöjähän ei voi ite ruuva koska sähköpumppu. tieten katti pois ja lastu, mut oisko vielä muuta??? pystyykö joku laittaan selevät ohjeet miten se ahtojen nosto tossa tapahtuu, vai kestääkö toi vakiovehe niitä ees nostaa???
juhve
Viestit: 486
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja juhve »

ite kokeilin nostaa ahtoja ei antanut nostaa kun 0.2bar ja sitten meni varo ohjelma päälle eli katkas tehot
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

just, eli niitäkää ei voi nostaa
tekuli
Viestit: 52
Liittynyt: 11 Marras 2009 08:43
Paikkakunta: Oulu

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja tekuli »

Notkeammat öljyt koneeseen ja laatikkoon.
Keyemmät renkaat ja pienemmän tuumakoon vanteet jos alkuperäistä isommat nyt.

Tuossa on muutama pyydetty kotikonsti vakioautoon. Mitä tehottomampi alkuperäisversio ja vähemmän varusteita, sitä suurempi vaikutus noilla on.

Viskositeetiltaan pienemmät öljyt laatikossa ja moottorissa voi tuoda muutaman lisähevosen vetäville pyörille asti.

Kevyemmät renkaat taas pienentää jousittamatonta massaa ja renkaiden hitausmomenttia -> parempi kiihtyvyys (pätee kunnes pito loppuu)
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Taitaa lastu olla ainut järkevä vaihtoehto. Ei tosin onnistu kotikonstein.
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Promotechin lastulla 90 hv-110 hv ja 200 nm-245 nm. Ei mahdottomia lisäyksiä mutta käyttöominaisuudet paranevat..
500 €, löytyy pk-seudulta ja asennusapu tarvittaessa..
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

näytti vakio paineet olevan kilon ku laiton ahtomittarin, että jos se tohtis vielä sen o,2bar nostaa mitä tuossa aikasemmin oli kirjotettu, niin ahtojen puolestahan toi alakas oleen jo lähellä sopivaa. oli jollain nettisivulla 199e lastu kans kaupan ja lupaili 20-30hp lisää tehoja...
onko kellään tietoo pitääkö paikkaansa että katti nielasee kans ainakin 20hp??? jos se tonki määrän nielee, niin otanki heti huomena ksaattorista sisukset pois :D
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Foordson »

No ei sitten varmaan syö 20hp mikään katti, noi ale lastut on sellastakin paskaa.
Kaikista paras on kun penkissä säädetään, ei halvin, mutta paras vaihtoehto.

Täytyy aina muistaa se, että jokainen moottori on yksilöllinen.
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

kiitti tiedosta :)
juhve
Viestit: 486
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja juhve »

ite en ainakaan huomannu mitään eroo kun nosti 0,2 ahtoja ainoo vaan et meni silloinkin kovassa kiihdytyksessä varoohjelma päälle ja katos tehot
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

siis hyytykö se koko pirssi? palio sulla on vakio ahtot
juhve
Viestit: 486
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja juhve »

juu hyytyy kun menee ahdot yli rajaarvon vakiona autogaugen mittarin mukaan kilo
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

nyt katti kaivettu tyhjäksi ja oli muuten tosi tukossa. ei noussu muuten tehot ainakaan tota 20heppaa :D , mut sen voin sanoa että nyt vetää nikottelematta ja turbokin viheltää aika ilosesti, kun tuli jo aikasemmin laitettua suoraputki keskivaimentajan tilalle ja vaihettua takapönttö. saa nähä meneekö vielä päästötesteistä läpi, ku näytti puskevan melekosta usvaa, mut seki tasottu kun enempi rälläs :D
aivan pisti kyl mietityttään miten toi on pysyny ees käynnisä, ku koko katalysaattori oli päästä päähän paksun karstakerroksen peitosa sisältä ja vielä kun se muutanki on sisältä sellanen ampiaiskenno neulanpään kokosilla silmillä
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

vois alakaa värkkään josaki välisä seuraavaksi uuen pakoputken, ku oon tosa hakenu vähä "möriämpiä" ääniäkin tohon fordsoniin noila pakoputki virityksillä, mut ku tuntuu et vaikka ottas koko putken pois niin on vakipörinät silti, et jos vaikka tekis alustaloppuun jostain leveästä rosteriputkesta "torven". takapönttö on jo 110mm ulostulola, mut ei toi yksistään toisen äänenvaimentajan poistamisen kans tuonu ainakaan yhtään enempää ääntä entä mitä siinä alkuperäsenä oli...ehkä vähä
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

Itellä sekä ohjelmoinit, että vielä edulinen boxi lisäksi. Sanoisin että boxi vaikutti ihan pirusti. Paljon enemmän kuin ohjelmointi, eikä kyseessä ole ees kallis boxi. Kaikki tehoboxit toimii ihan samalla periaatteella, kalliissa vain valmistaja "ryöstää" enemmän.
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

mistä ostit boksin?hinta?tehonlisäys?
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

focuspower kirjoitti:mistä ostit boksin?hinta?tehonlisäys?
Ostin boxin netin kautta italiasta valmistajalta. Italian Speed Ja halpa oli. Tehonlisäystä on vaikea sanoa kun autolleni on tehty paljon muutakin ennen sitä, enkä ole vielä tehnyt dynoja, mutta sen voin sanoa että tuntuva oli.

Kaikki tehoboxit toimii samalla periaatteella. Commonrail vehkeissä ne liitetään commonrailtukin paineanturin liittimen väliin tai suuttimien liittimien väliin. Jokainen boxi toimii niin että se muuttaa, polttoaineen ruiskutuksen painetta, ruiskutus aikaa ja määrää.

TD koneissa ne liitetään pumpun sähköliittimien väliin ja toimii suoraruiskutuskonetta vastaavia arvoja muuttaen. Tosin TD koneen pumppuja monesti pystyy ruuvata itekin.

Boxeja saa halvimmillaan noin satasesta alkaen. Kovin paljoa niistä ei kannata maksaa, kalliit on vaan rahastusta.

Joissakin boxeissa on useampi potikka jolla voidaan säätää tehoja eri kierrosalueilla. Toisissa on dip kytkimet jossa valittavissa valmiiksi säädettyjä käyriä painottaen jotain tiettyä kierrosaluetta ja potikalla voidaan säätää koko aluetta. Joissakin vain potikka. Ihan huonoimmissa ei ole lainkaan säätöjä.

Jokatapauksessa periaate on täysin sama, ainoastaan maksa siitä miten hyvin säädettävissä. Tosin reilulla satasella saa boxin jossa neljä tehokäyrää valittavissa ja 1 potikka joka säätää koko tehokäyrää valitulla käyrällä.
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

jep. itekki tosiaan katelu noita bokseja ku on säköpumppu eikä sitä voi ruuvailla
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Niewitch kirjoitti: Ostin boxin netin kautta italiasta valmistajalta. Italian Speed Ja halpa oli. Tehonlisäystä on vaikea sanoa kun autolleni on tehty paljon muutakin ennen sitä, enkä ole vielä tehnyt dynoja, mutta sen voin sanoa että tuntuva oli.

Kaikki tehoboxit toimii samalla periaatteella. Commonrail vehkeissä ne liitetään commonrailtukin paineanturin liittimen väliin tai suuttimien liittimien väliin. Jokainen boxi toimii niin että se muuttaa, polttoaineen ruiskutuksen painetta, ruiskutus aikaa ja määrää.

TD koneissa ne liitetään pumpun sähköliittimien väliin ja toimii suoraruiskutuskonetta vastaavia arvoja muuttaen. Tosin TD koneen pumppuja monesti pystyy ruuvata itekin.

Boxeja saa halvimmillaan noin satasesta alkaen. Kovin paljoa niistä ei kannata maksaa, kalliit on vaan rahastusta.

Joissakin boxeissa on useampi potikka jolla voidaan säätää tehoja eri kierrosalueilla. Toisissa on dip kytkimet jossa valittavissa valmiiksi säädettyjä käyriä painottaen jotain tiettyä kierrosaluetta ja potikalla voidaan säätää koko aluetta. Joissakin vain potikka. Ihan huonoimmissa ei ole lainkaan säätöjä.

Jokatapauksessa periaate on täysin sama, ainoastaan maksa siitä miten hyvin säädettävissä. Tosin reilulla satasella saa boxin jossa neljä tehokäyrää valittavissa ja 1 potikka joka säätää koko tehokäyrää valitulla käyrällä.
Ei voi yleistää, että kaikki boxit toimivat samalla tavalla - halvimmat ovat karkeasti ns."syötönlisääjiä".
Turvallisesti toimivat on ohjelmoitu koneen ominaisuuksien mukaan; lisäksi mukana säätömahdollisuus. Tällä tarkoitan, että esimerkiksi 1,6 ja 2,0 litraiset moottorit omaavat erilaisia perusominaisuuksia ja näille tulee olla moottorikohtainen ( ei vain merkkikohtainen ) boxi.
Hyvin suunnitelluissa boxirakenteissa ollaan huomioitu mm. EU:n tiukat ja ehdottomat vaatimukset, ja näinhän on Suomessakin ( ! ): hyvät boxit on rakennettu täyttämään tiukat pakokaasunormit ( Esim. EURO 5, sis. DPF-suotimet ), mutta silloin pitää boxin mukana ostaa hyväksyntätodistus ( TÜV-todistus ) juuri sille autolle ja sille boxille, jota käytetään. Valitettavasti todistus maksaa ainakin saman verran kuin pelkkä boxi; tähän todistuksen oheen valmistaja on monesti lisännyt tietyllä rajoituksella ( asennushetken maksimi ajokilometrit/ikä ) moottorille ja voimansiirrolle kestävyystakuun. Ilman hyväksymistodistusta / hyväksymiskatsastusta ( tosi kallis! ) boxiviritys on laiton.
Toki tämän saman boxin voi ostaa sitten ilman tuota todistustakin ja nämä paremmat boxit ovat sellaisia, että eivät jätä auton omaan tietokoneeseen mitään muistjälkiä kun boxi poistetaan käytöstä. Tästä jokainen voinee tehdä omat johtopäätöksensä, esimerkiksi katsastusta ajatellen.

Halpoja syötönlisääjiä ei kannata ostaa, koska nämä toimivat huomioimatta alkuperäistä ohjelmointikenttää ja näiden käytöstä jää muisto auton omaan muistiin. Väärät syöttötoiminnot näkyvät ja kuuluvat mm. kylmäkäynnistuksen yhteydessä. Useita moottoririkkoja on ollut myös seurauksena.

Auton rekisteröintitodistukseen merkityn katalysaattorin ja hiukkassuodattimen poistaminen on rangaistava teko. Jos todetaan ( poliisi/katsastaja ) liikenteessä, niin laput lähtevät välittömästi ja siitä seuraa kalliit jatkot. Samaten nuo esilletulleet ns. "ruuvaamiset" johtavat siihen, että edessä on kallis korjaamoreissu auton saamiseksi liikenteessä lailliseksi ja katsastajan tarkastuksessa hyväksymäksi.
Torque Vectoring Control
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

JohnFinn kirjoitti: Ei voi yleistää, että kaikki boxit toimivat samalla tavalla - halvimmat ovat karkeasti ns."syötönlisääjiä".
Turvallisesti toimivat on ohjelmoitu koneen ominaisuuksien mukaan; lisäksi mukana säätömahdollisuus. Tällä tarkoitan, että esimerkiksi 1,6 ja 2,0 litraiset moottorit omaavat erilaisia perusominaisuuksia ja näille tulee olla moottorikohtainen ( ei vain merkkikohtainen ) boxi.
Hyvin suunnitelluissa boxirakenteissa ollaan huomioitu mm. EU:n tiukat ja ehdottomat vaatimukset, ja näinhän on Suomessakin ( ! ): hyvät boxit on rakennettu täyttämään tiukat pakokaasunormit ( Esim. EURO 5, sis. DPF-suotimet ), mutta silloin pitää boxin mukana ostaa hyväksyntätodistus ( TÜV-todistus ) juuri sille autolle ja sille boxille, jota käytetään. Valitettavasti todistus maksaa ainakin saman verran kuin pelkkä boxi; tähän todistuksen oheen valmistaja on monesti lisännyt tietyllä rajoituksella ( asennushetken maksimi ajokilometrit/ikä ) moottorille ja voimansiirrolle kestävyystakuun. Ilman hyväksymistodistusta / hyväksymiskatsastusta ( tosi kallis! ) boxiviritys on laiton.
Toki tämän saman boxin voi ostaa sitten ilman tuota todistustakin ja nämä paremmat boxit ovat sellaisia, että eivät jätä auton omaan tietokoneeseen mitään muistjälkiä kun boxi poistetaan käytöstä. Tästä jokainen voinee tehdä omat johtopäätöksensä, esimerkiksi katsastusta ajatellen.

Halpoja syötönlisääjiä ei kannata ostaa, koska nämä toimivat huomioimatta alkuperäistä ohjelmointikenttää ja näiden käytöstä jää muisto auton omaan muistiin. Väärät syöttötoiminnot näkyvät ja kuuluvat mm. kylmäkäynnistuksen yhteydessä. Useita moottoririkkoja on ollut myös seurauksena.

Auton rekisteröintitodistukseen merkityn katalysaattorin ja hiukkassuodattimen poistaminen on rangaistava teko. Jos todetaan ( poliisi/katsastaja ) liikenteessä, niin laput lähtevät välittömästi ja siitä seuraa kalliit jatkot. Samaten nuo esilletulleet ns. "ruuvaamiset" johtavat siihen, että edessä on kallis korjaamoreissu auton saamiseksi liikenteessä lailliseksi ja katsastajan tarkastuksessa hyväksymäksi.
Et taida tuntea kovinkaan hyvin boxien toimintaa. Boxi kun Boxi joka liitetään samaan paikkaan niin pystyy tasan tarkkaan tekemään vain rajatut asiat, jotka jo kerroin varsin selkeästi ja joka boxi tekee saman asian, toisissa vaan paremmin säädettävissä.

Ihan sama onko sulla 1.6 TDCI tai 2.0 TDCI, jos niissä sama paineanturi johon boxi käy, niin se tekee tismalleen samat asiat. Ne asiat mitä commorail vehkeissä boxit voi tehdä on paineen nosto, suuttimen aukiolo aika ja syöttömäärä, oli minkähintanen boxi tahaansa. Pontentiometri säädöllä voidaan etsiä max säätö mihin auton polttoainepuoli pystyy.

Joka ikinen boxi on niinsanomasi "syötön lisääjä" Piste. nekun ei muuhun pysty.

Yksikään boxi ei jätä mitään jälkiä autoon. Boxit toimii niin että ne huijaa lennosta anturi tietoja ja miten kuvittelet, että joku boxi muka muuhun pystys ? Sehän on mahdotonta, jos kallis ja halpa boxi liitetaan molemmat samaanpaikkaan, vaikka paineanturin väliiin, niin se on sata varma että kumpikaan ei pysty muuttaa kuin anturin eteenpäin antamaa tietoa.

Katsastuksessa ei ECUA pengota muutenkaan, eikä siellä edes tietotaito semmoseen riittäs. Diesel autossa ei tehdä edes OBD testiä ja vaikka tehtäis ei se näy siinäkään.

Enkä ole koskaan kuullut että boxi rikkos auton. Ainut mitä tapahtuu kun säädettävästä väännät liikaa potikkaa on että säätö menee paineanturille ECU:sä säädeyn alueen yli, jolloin tulee virhetila. Tämäkään ei ole vaarallista kun säädät takasin päin niin virheestä pääsee eroon. Se potikka on siinä nimenomaan sitä varten että voit hakea oman autosi max säädöt.

Eli boxien toiminta on erittäin yksinkertasta. Elektroniikkaa/sähköä hyvin tunteva rakentaa vaikka ite. niinkutsutt "EVRY" mod lienee helpoin itsetehty "boxi"

Commonrailin paineanturi on analoginen paineanturi, eli toisinsanonen jännite muuttuu paineen muuttuessa. Joten ainut mitä boxi oikeesti muuttaa on että se lisää / laskee havaittua jännitettä potikalle säädetyn arvojen välillä, näin antaen paluuarvona jotain muutakun mitä se oikeasti olisi. Näin ECUA saadaan huijattua syöttämään enemmän polttoaneinetta. JA miksikö voidaan syöttää enemmän, no diesel koneet käy jo toimintaperiaatteensa mukaisesti huimalla ilmaylimäärällä.

Tuon toteutuksen pystyy helposti tekemään ohjelmoitavalla logiikalla / prossulla jossa analogituloja ja lähtö. Jopa sellainen toteutus suht helppo tehdä, missä erilliset potikka säädöt useammalle eri kierrosalueelle. Tälläinen boxihan ei oikeasti tiedä paljonko kierrokset on. Siinä vain on jaettu koko anturin skaala, mitä se on tyhjäkäynniltä aina max kierroksiin, niin usemapaan osaan ja jokainen potikka lisää tehoa eri alueelle. Tämän hyvä etu siinä että näin voidaan ylimmillä kierroksilla etsiä se maksimi ja jättää se potikka siihen ja lisätä reilusti muilla kierroksille tehoa enemmän, koska suuremmilla kierroksilla se menee helpommin yli alueen.

Tuo paineanturin tieto on tärkeä moottorille commonrail koneissa, tieto vaikka olisi yli koko ECUn säätökartan ko. anturille, niin jotain tietoa on anturilta tultava. Jos otat esim johdon pois siltä että tietoa ei tule lainkaan, niin auto ei käynnisty.

ECU:n ohjelman ohjelmointi on sitten ihan eriasia. Tulee aina muistaa että yleiskieleen yleistynyt sanonta lastutus on vakioitunut tarkottamaan että autoa on viritetty. Oikeasti lastutus tarkoittaa sitä että vanhempiin aitoihin piti ECU:n ohjelman sisältävä logiikkapiiri = prosessori vaihtaa, jotta sai teho-ohjelman, kun ei vielä ollut OBD portin kautta ohjelmointi mahdollisuutta, tätä piiriä kututtiin lastuksi.
ECU:n ohjelmointi taasen tarkottaa että alkuperäinen ohjelma korvataan uudella tai muokatulla ohjelmalla tehden se uudemmissa OBD pistokkeen kautta.

Periaatteessa aina kun autoa on viritetty tavalla tai toisella niin laki määrää että auto pitäisi muutoskatsastaa. Suomessa muutenkin tämä autoilun holhous ja riisto rahastus on älytöntä.
Mutta toisaalta:
Diesel autossa tyhjättyä katalysaattoria EI voida huomata katsastuksessa mitenkään. Samaten ohjelmoitua ECUa tai boxia EI voida huomata mitenkään ja vaikka kaikki nuo ois tehty niin auto menee katsastuksesta läpi. Tietysti boxin osalta se pitää olla piilossa ettei sitä nää ja katalysaattorin kuoret oltava ettei inssi nää että se poissa.


moni kertomasi asia oli valitettavasti väärin .

ps. Olen toistakymmentä vuotta viritellyt autoja ;)

ps. Ohjelmointikenttä ?? mikä se on, tarkoitat varmaan säätökarttaa. eng, MAP. yksikään boxi ei ymmärrä mitään ECUN mappeja, koska se ei niitä muuta, vaan anturitietoja.

ps. jokainen varmasti tietää mikä on sallittua ja mikä ei joten turha lakiasioista täällä paasata
Avatar
focuspower
Viestit: 72
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:13
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja focuspower »

:D juuri näin :D
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

Miten vaikutti sulla toi katin poisto ?
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

Terve. Itellä 2002 vm 1.8TDDi (90hv alkuperäinen) farkku. Laitettua osaa alkaa olemaan paljon. Keula cooleri, putket ja lemmarit vaihettu järeämpään, ilmanotto siiretty eteen, 2.0 l suuttimet, 2,0l turbo, 2,0l pumppu, 2,5" putkisto alusta loppuun. Ilman katteja ja äänenvaimentimia. Katin kuoret tosin hitsattu putken päälle. Päästöt menee EURO 3 mukaan kun on vielä näin vanha auto kyseessä. Ahtoja nostettu 1.5 bar ja säädetty OULUSSA ammatti hemmolla. penkitetty 167,8hv ja 397nM. Eli ei mitän huijaus bokseja vaan auton oma alkuperäin säätämällä saahan oikea teho. Tosin mulla tuli jo raja vastaan tolla setillä ja suuttimet on selällään. ihan tuo jo menee näilläkin. Voin kertoa pientä lastuttamisesta! Kun auto lastutetaan niin siinä käytetään kaasua pohjassa paikallaan. Pakopaine ei nouse eikä tule ahtoja, jolloin suuttimetkaan ei aukea kuin vähän! siittä saahan se 15 hv lisää. kun auto viedään penkkiin tai se säädetään ajon aikana niin sillon saahan maksimaalinen teho käyttöön! Jos kukaan ei näitä tiennyt aikaisemmin.!! Ja nuo 2.0l diisseli kamat on otettu uudemmasta Mondeosta. Turbon kiinnitystä joutui hitusen muuttelee.
juhve
Viestit: 486
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja juhve »

hei tar-3 ei taida olla tossa sun vokuksessa ihan vakio kytkin vai
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: -00 td focukseen lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

Itelläkin noin 140hv penkitetty just vähän aikaa sit ,1.6 TDCI (90hv) Focuksesta vm 2009. Tosin ei oo niin paljoon tehty kun TAR-3:la

Sen lisäksi autoa on rakennettu Focus RS korin osilla, että sport wrc korin osilla, ynm.
Viimeksi muokannut Niewitch, 19 Maalis 2012 22:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin