Parkkipaikalla kolisi....

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Parkkipaikalla kolisi....

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Eli tapahtuipa näin eilen: Olin menossa paikalliseen Prismaan ruokaostoksille. Edessäni ajoi n.40-50v nainen joka ajoi eka parkkikruudun ohi normaalisti, sitten yht äkkiä painoikin jarrut pohjaan ja laittoi pakin päälle ja PAM... Ehtisin hieman väistää että auton takapuskuri osui juuri oman esconi vasemapaan kylken, juuri vilkun alapuolelle. Tulos = noin nyrkin kokoinen lommo vilkun alapuolelle :(

Nyt kysysinikin että koska lomo ei ole kovinkan syvä vaan oikemminkin laaja koska törmäs ei tapahtunut kovin suurella vauhdilla, että miten tuota kannattaisi parhaten yrittää naputtaa takaisin kunnolliseksii? Miten pääsen parhaiten vasemman lokasuojan sisäpuolelle vasaran kanssa? Ettei kokonaan joutuisi pakkelimaan....

Edit: Auto siis Mk4 Escort
Viimeksi muokannut Villelj, 25 Marras 2005 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei ehkä oikene ihan takaisin painamalla enää,kun on jo ehtinyt asettumaan,lokari irti ja sitten?
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Lokari irti. Kumivasaralla suoraksi, vastapuolella lankunpätkä tai jokin muu "eimetallinen" mutta tarpeeksi painava. Hätätilassa käy myös puunuija, muovinuija tai kumilla pehmustettu vasara tuon kumivasaran tilalalta. Joskus saa kyllä "pongautettua" pelkästään painamalla sopivalla työkalulla. 8)
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

mitäköhän tollanen uus lokari maksaa...
mietin vaan että kannattaako ruveta ouikomaan ja
paklaamaan jos ei noi uudetkaan oo hintavia... :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Veikkaisin 60-80€. Ei uusi mutta romuttamolta täysin ehjä. Hyvällä tuurilla saattaa löytyä oikean värinenkin.

Ja romuttamollahan voi tinkiä.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

Tosiaan romikselta kannattaa katella jos löytyis samaa väriä, mut jos ei tärppää niin motonetistä etulokari 41e pohjamaalissa oleva.. jos löytyy maalarin vikaa ;)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tarkoitin "lokarilla" sisälokasuojaa kun Lokari ne aikoinaan keksi! :D
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juujuu, tuohan selvensi taas paljon. Itse puhun aina lokarista kun tarkoitan sitä pintapeltiä ja sisälokarista sitten kun kyseessä on se sisäpuolella oleva muovinen/alumiininen "lisäsuoja"

Eihän siinä kun sisäloksu pois ja yrittää pullauttaa lommon suoraksi, tuurilla saattaa oieta niin ettei edes maalit lähde ja kukaan ei huomaa

Rengashan kannattaa ottaa pois jotta saa tilaa, ja ei taida se sisälokarikaan tulla sieltä jos pyörä paikallaan
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä lokari tulee pois vaikka on ratas paikallaan, mutta helpompi ruuvata irti jos pois, oikomisesta puhumattakaan! :D
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Nyt on lommo suorisettu kiitos vinkeistä. ei tarvinnu alkaa eedes pakkeloimaan sillä tuli todella hyvin suorkasi näinkin: Rengas pois, sisälokari puoliksi irti sieltä takaa ja rautalangan avulla pois tieltä. Rautakanki vääntämiseen,puupalikka rautakangen taake( ei muuten saanut tarpeeksi likettä) ja iso rätti käärittynä pallolle rautakangen pellin puolelle. Näin muutama kerran tekemällä ja hieman paikkaa vaihtamalla tuli tuo peli todella hyvin takasin. Edes maalit eivät pahemmin kärsineet. Paitsi tuossa kun joutusi vääntämään lokaria sisältä vähän auki että sai sisälokarin pois. Väänsin rautangengella koska tuonne ei todellakaan mahdu paukuttamaan kumivasaralla. Ei voin yksinkertaisesti ollu tilaa. nyt se on parempi kuin "uusi" ;)
Aikaa meni noin 15-20min.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Hyvä! :D Oli rautakanki se "sopiva työkalu". :roll: Onneksi et ole (kait?) insinööri, olis silloin tuo rautakanki vääntynyt ja lommo jäänyt! :roll:
Villelj
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Loka 2005 10:12
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Monteonisti kirjoitti:Hyvä! :D Oli rautakanki se "sopiva työkalu". :roll: Onneksi et ole (kait?) insinööri, olis silloin tuo rautakanki vääntynyt ja lommo jäänyt! :roll:
Heh, en ole insinööri. Silloihan olisin ensin sunitellut tuon korjaamista pari-kolme viikoa ja sitten vienyt sen kuitenkin korjaamolle.... Ja rautakanki säilyi ehjänä :)
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Sisä loksu pois ja tosissaankin paukuttelemaan..

ja kun rupeat saamaan sitä klommoa oikeaan osoitteeseen niin migillä pieni hefti sinne sisäpuolelle.. antaa takasin sitä menetettyä jäykkyyttä.. ja alkaa kyllä nousemaan oikealle tolalle.. mutta tosissaankin pienet heftit.. alkaa tosi äkkiä polttamaan maalia toiselta puolelta..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

:shock:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Olen minäkin onnistunut käyttään rautakankia sen vääntymättä vaikka viisaampi yleensä antaa periksi! :roll:
Vastaa Viestiin