MK6 ajettavuus

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos haeskelee tietä kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa eri suuntiin, niin alatukivarren etupusla hajalla. Jos nuo OK, niin lisää vähän aurausta eteen? :roll:
stimbee
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Marras 2005 12:53
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja stimbee »

no niin... eilen Tebiksen huoltomies kävi autoa läpi öljynvaihdon yhteydessä ja näytti siltä, että vika ei olisi puslissa eikä siellä suunnalla. Paras veikkaus hänen mukaansa ratin välykseen/pykälään (joka aiheuttaa vetelyn) voisi olla vioittunut hammastanko. Varmasti ei osannut sanoa.

Mitä mahtaa maksaa asennettuna uusi hammastanko ja kannattaako samalla kenties uusia raidetanko?
Escort 1.6i 16V Zetec ´96
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

stimbee kirjoitti:no niin... eilen Tebiksen huoltomies kävi autoa läpi öljynvaihdon yhteydessä ja näytti siltä, että vika ei olisi puslissa eikä siellä suunnalla. Paras veikkaus hänen mukaansa ratin välykseen/pykälään (joka aiheuttaa vetelyn) voisi olla vioittunut hammastanko. Varmasti ei osannut sanoa.

Mitä mahtaa maksaa asennettuna uusi hammastanko ja kannattaako samalla kenties uusia raidetanko?
Yli 600€ maksoi RS2K:n ja varaosia vanhaan ei saanut mistään, eikä ole mikään helpoin vaihdettava. Joudut puottaan apurungon alas jos huolella teet. Voin vaihtaa jos tuut joensuuhun autos kans :wink:
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Meillä oli escon hanskalokerossa lasku vaihdetusta hammastangosta kaikkineen, 760 euroa.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vaihda ne etupuslat ja säädä auraus, pääset halvemmalla! :roll:
stimbee
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Marras 2005 12:53
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja stimbee »

OK, kiitos tiedoista.

Ajattelin käyttää auton ensin ohjauskulmien säädössä ja mikäli ajettavuus paranee edes vähän, niin vien auton vasta joskus myöhemmin Pohjanmaalle tutulle mekaanikolle korjattavaksi.

Lupasi tutkia autoa tarkemmin ja epäili paremminkin pelkkää ohjausristikkoa väljäksi kuin koko ohjausvaihdetta. Oli sitä mieltä, ettei viitsi heti ensimmäisenä kalleinta osaa uusia... Ja jos tuo ohjausvaihde menee loppujen lopuksi uusiks, nii täytyy koittaa katella tehdaskorjattu. Vaihdattaa samalla sitten tukivarren takapuslat ja raidetangot.

Luulisi sitten ajotuntuman paranevan :roll:
Escort 1.6i 16V Zetec ´96
Vastaa Viestiin