Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
V.Helminen
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Elo 2011 12:41

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja V.Helminen »

Nakkasin Sierran tulille toissa päivänä.Edellisestä startista olikin vierähtänyt yli puoli vuotta.
Maaliskuun aikana tarkoitus laittaa vauhtia entisöintiin:vasen vetari (tökättävä) jarrulevyt ja palat eteen,vesipumppu,vasen etulyhty jne. :D
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja tursas »

Niin niin, huomenna pitäis viedä leimalle..tässä nyt vähän turhaa tressiä, siis mitään vikaahan siinä ei ole tietenkään.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jaa, itellä ois kyllä leimaa 2/2014 asti, mutta vaikka laitoin auton liikennekäyttöön, niin Trafilta ei ole vieläkään kuulunut uutta rekisteriotetta.. Ootellaan nyt vielä huominen :roll: On vaan niin s_atanan kova hinku päästä härkkimään vähän noita teini-Audeja ja -mersuja :twisted:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja tursas »

tursas kirjoitti:Niin niin, huomenna pitäis viedä leimalle..tässä nyt vähän turhaa tressiä, siis mitään vikaahan siinä ei ole tietenkään.. :D
No niin, läpi meni kerrasta: Vikoja ja puutteita ei havaittu ! 8)

En nyt äkkiseltään muista, että olis läpi menny mikään oma kärry ilman keharin keharia,
täytyy varmaan kehystää toi lappu ja pistää seinälle. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo, omakin Sierra selvinnyt taas tien päälle, ja hyvin toimii! :) Sellainen myytti on pakko tässä murtaa, että jotkut kun väittää että etuvakaajan vaihto paksumpaan ei vaikuta tunnokkuuteen, on paikkansa pitämättömyys.. Tuntuma perän liikkeistä ja pidosta ylipäänsä, tuli hemmetin hyvä kun vaihtoi 22mm tangon 26mm:een. Ymmärtäähän tuon kun vakaaja on Sierran etupään ainoa pitkittäistuki, kuten moni on varmaan huomannu :wink:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja JyriN »

duckworth kirjoitti:Joo, omakin Sierra selvinnyt taas tien päälle, ja hyvin toimii! :) Sellainen myytti on pakko tässä murtaa, että jotkut kun väittää että etuvakaajan vaihto paksumpaan ei vaikuta tunnokkuuteen, on paikkansa pitämättömyys.. Tuntuma perän liikkeistä ja pidosta ylipäänsä, tuli hemmetin hyvä kun vaihtoi 22mm tangon 26mm:een. Ymmärtäähän tuon kun vakaaja on Sierran etupään ainoa pitkittäistuki, kuten moni on varmaan huomannu :wink:
Jaa. En tiedä, että vaikuttaako tuo vakaajan paksuuden muutos pitkittäistuentaan mitenkään, mutta samassa yhteydessä on varmaan vaihtunut koko joukko puslia uusiin tai edes ehjiin? Uskoisin niillä olevan tuollainen tunnokkuutta lisäävä vaikutus ja omat kokemukset tukevat tätä myös.

Hienoa, että Sierra saa maistaa lunta - oma on tätä elementtiä paossa kaverin tallissa. Ensi kesänä jatkan auton pelastamista ainakin hitsausoperaatiolla - olenkin lykännyt sitä toistuvasti muiden kiireiden tieltä.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jep, maistoihan toi lunta tai oikeastaan jäätä :) Uretaanipuslat siellä oli vanhassakin vakaajassa, mustat takaosassa, nykyisen vakaajan kanssa takana Powerflexin violetit, joten siksi uskon tuon vakaajan parantaneen ajokäytöstä, tai sitten sitä vaan oppii ajamaan paremmin kun pitää taukoa :lol:

Jatkuuko Jyrin hitsuu hommat muuten vielä sillä Gernillä, joka tuolla blogissa vilahti?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja JyriN »

duckworth kirjoitti:Jatkuuko Jyrin hitsuu hommat muuten vielä sillä Gernillä, joka tuolla blogissa vilahti?
Todennäköisesti tuolla samalla. Sillä kun on aikansa räkinyt, niin alkaa jo sujumaan. Ja kun ei paremmasta tiedä, eikä ole rahaa ostaa... :lol:

Isoin ongelma tuossa hitsailussa on kunnon nostimen puute, kun auton alla on aina vähän ahdasta ja joten on aina väärin päin. Suhraamiseksi menee helposti. :(

Takakontin pohja oli jo pari vuotta sitten aika valmis molemmilta puolilta. Silloin kiireessä fiksasin vain toisen (sen pahemmin haperon) puolen, mutta eiköhän se toinenkin ole nyt kypsynyt. Viime kesänä vaihdetun etukulman yhteydessä löysin sen hyvän korjauksen jonkun edellisen omistajan jäljiltä ja pelkään, että niitä löytyy lisää, kun vähän levikkeiden alle kurkkii.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jos kone ei saa maksaa maltaita, niin ootko katellu tommosta?:

https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... rchMethod=

Valovirtakone, vielä ihan Esab, johon saa suojakaasun. Ja ennen kaikkea tuossa on se täppimishitsausta helpottava liipasin joka katkaisee myös virran :) Ei sillä kyllä ydintäytehitsikin kiinni pysyy, vaikka itse tosin päädyin tekemään runkopalkit, tankinkiinnikkeet ja pyöräkotelon uusiksi, tällä voimavirtaa koneella, ja vielä olisi helmojen magitus luvassa :mrgreen: Tosiaan pukkien varasta oon itsekin kaikki paikat turaillu, vaati vähän mielikuvitusta että saa polttimen aina oikeaan kulmaan :wink:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Mr_Simppa.
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Huhti 2013 10:42
Paikkakunta: Laukaa, Keskisuomi.

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Mr_Simppa. »

Minä ostin toissa syksynä kaksi -88 riesaa 1.6 weberipelinä. Toinen on mulla ollut jäällä, mutta ei oo tullu vieläkään kuin yksi kolhu :)
Toinen oli niin hyvä koppanen että aloin sitä tielle laittamaan, totuus paljastui ja ruostetutka parantui noin 2 kuukaden hitsauksen jälkeen :D Kori on nyt ruosteeton, ja suojattu sisältä ja ulkoa.
Tuulilasin uusin, kattoluukun laitoin, täysjakopää remppa, kaikki virtavehkeet korvattu Boschin kaluilla, täysjarruremppa, sisusta pesty ja täysin alkuperäinen ja ehjä, ja pitäis tässä leimalle pikkuhiljaa tarjota..
Ford Sierra 2.0is ohc -86
Ford sierra 1.6 -88
Ford Sierra 1.6 -88 ex.
Meitä on monta, mutta homoilla Honda :)
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Täällä on 3 Sierraa kokoajan liikenteessä, neljäskin olisi tarkoitus laitella kun saa motivaatiota... Kivoja pelejä ajella, tullu tehtyä myös koneremppaa ja kaikke muuta pientä että liikenteessä vielä säilyisi, tosin todennäköisesti osan ajoista korvaan Mondeolla..
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja tursas »

Näin menee driftaaminen Sierralla...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288555069086.html
Onnistuu ihan kivasti tälläkin, jos lunta vaan on alla .. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Mr_Simppa.
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Huhti 2013 10:42
Paikkakunta: Laukaa, Keskisuomi.

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Mr_Simppa. »

Eipä olis tainnu onnistua 1.6 ohari koneella :D Ja tuo oli kyllä ihan erityyppistä asfalttia/betonia kuin suomessa :)
Ford Sierra 2.0is ohc -86
Ford sierra 1.6 -88
Ford Sierra 1.6 -88 ex.
Meitä on monta, mutta homoilla Honda :)
Sierrajölli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Huhti 2013 18:39

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Sierrajölli »

Tälläsen kauniin harvinaisuuden pelastin romutukselta =))

1.6 neliovinen sämpylä vuosmallii -82 ! Poistettu ajosta vuonna 2003

Doch siel taustal :3
Kuva

Vähän pesuria näytin..
Kuva

Yllättävän hyväs kunnos maalipinta, mut tarvis vaa varmaanki jotai egolokista pesuainetta et sammaleet suostus lähtee irti.. :lol:
Kuva
Kuva

Aattelin tuon konepellin ehkä jättää sammaleeseen niin erottuupahan massasta :mrgreen:
Kuva
Viimeksi muokannut Sierrajölli, 08 Kesä 2013 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P100 -91 2.0 Ohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja tursas »

Sierrajölli kirjoitti:Tälläsen kauniin harvinaisuuden pelastin romutukselta =))

1.6 neliovinen sämpylä vuosmallii -92 ! Poistettu ajosta vuonna 2003
Eikös se vuosimalli -82 ole lähempänä totuutta, noitahan oli myös Stockman Turboina.., siisti ikäisekseen.. 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Oho. Onpa kyllä hyvin säilyny sierra. Mää kans luulen että 82 ois lähempänä totuutta.
Sierrajölli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Huhti 2013 18:39

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Sierrajölli »

Joooh helvetti menee aina sekasi ! :lol:
Viimeksi muokannut Sierrajölli, 01 Heinä 2013 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P100 -91 2.0 Ohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Toihan vaikuttaa hyvältä aihiolta! Nyt vaan katteleen ne peruspalikat:

-2.0 ohc efi
-5v. loota
-Levyjarrut, isot sellaiset, myös taakse
-Hillitty madallus

Tuonne projektit osioonhan voisit tehdä ihan päivänkirjan tämän edistymisestä :)

PS. Oma Sierrakin pelastui taas teiden kiusaksi, tällä kertaa pitävällä kytkimellä :twisted:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierrajölli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Huhti 2013 18:39

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Sierrajölli »

duckworth kirjoitti:Toihan vaikuttaa hyvältä aihiolta! Nyt vaan katteleen ne peruspalikat:

-2.0 ohc efi
-5v. loota
-Levyjarrut, isot sellaiset, myös taakse
-Hillitty madallus

Tuonne projektit osioonhan voisit tehdä ihan päivänkirjan tämän edistymisestä :)

PS. Oma Sierrakin pelastui taas teiden kiusaksi, tällä kertaa pitävällä kytkimellä :twisted:
Jhuuuujuuu mutta hitaasti tulee edistymään kun ei oo omaa tallia :lol:

Mitä nyt tähän asti on ilmeny niin ainoostaa kaks pientä kukkivaa kohtaa kuoressa, ja konetilasta,ovista jne ei oo löytyn mitään :shock: Pohjaa en oo pahemmi ehtiny edes koputella tai tutkia :roll:
- Niin ja kytkin on jumittunut.

Joku 2.0 ohc tekniikka mahollisesti tulossa ehkä jopa puhaltimen kera :P
P100 -91 2.0 Ohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
Escoo
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Marras 2011 17:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Escoo »

kysytääs täällä, eli oon kunnostamas yhtä avk dohci sierraa vm. 90, niin kuinka iso homma olisi sovittaa siihen tuollainen uudempi kojelauta esim. 93 vuotisesta?
Voortteja:
-Sierra mk2 2.0 dohc -91
-Sierra mk1 1.6 ohc -86
-Escort mk6 1.8td -99
MattiU
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Helmi 2012 18:41

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja MattiU »

Samallainen niissä mun käsittääkseni on.
Avatar
xr3ifreak
Viestit: 121
Liittynyt: 17 Loka 2011 21:53
Paikkakunta: juva

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja xr3ifreak »

pari päivää sit tuli haettua sierra. jossain vaihees enemmän juttua siitä projektitopikin muodossa
ford sierra 2.0i dohc 4x4
EX: ford escort 1.6i 8v

Harrastus on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat
Sierain97
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Kesä 2013 18:14
Paikkakunta: Haukipudas | Oulu

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja Sierain97 »

Minäkin pelastin Sierran seisonnasta loppu keväästä. Vuosimalli on '89, väri beige/ruskea.

Sierra oli seisonut edellisen omistajan pihassa 2005 lähtien ympäri vuoden, lukuun ottamatta paria mettä reissua.
Tarkotus saada viimestään ens kesäks leima peli, eli laittelua jonkin verran vielä.

Eilen laitoin käytännössä koko etujarrut uusiksi, vielä takajarrut pitää uusia.
Jouset ja iskaritkin vois vaihtaa. (PIENI madallus)

Kone on siis 2,0 ohc kaasari ja sitä ois tarkotus piristää:

Kireämmällä nokka-akselilla
Isommalla kaasarilla
Pakosarjalla
2,0'' tai 2,5'' putkistolla
1,6/2.0 iS kannella

Cossun aluvanteita oon siihen suunnitellut.
•1989 Ford Sierra, 2,0 OHC kaasari. PROJEKTI
•1994 Ford Mondeo 2.0 Zetec, tekniikanluovuttaja Sierralle. HUOM. Myydään osissa muut paitsi moottori.
KUVIA
V.Helminen
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Elo 2011 12:41

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja V.Helminen »

Sierra vm.92 (dohc) viety eilen tuulilasin vaihtoon.Alkuperäinen lasi vaihtuu uuteen ja sävytys on vihreä.Lasin hinta 135+töitä ja tarvikkeita päälle=rapiat 200 egee loppusumma.
Näin täällä Pirkanmaalla Sierran entisöinti jälleen etenee!

Kuvia myöhemmin!
ElekZ

Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)

Viesti Kirjoittaja ElekZ »

Vastaa Viestiin