Mondeo 99 V6 automaatti -> manuaali

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Teho
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Huhti 2011 19:05

Mondeo 99 V6 automaatti -> manuaali

Viesti Kirjoittaja Teho »

Eli tarkoitus on vaihtaa automaatti manuaaliksi kuten moni muukin on tehnyt tomaattiaskin kalleuden vuoksi. Ajattelin kuitenkin tehdä uuden aiheen koska hommasta on aika vähän tietoa täällä ainakin minun hakutaidoilla.

Tähän ketjuun voipi siis kertoa jos on kokemuksia ja hyviä neuvoja mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitä ei missään tapauksessa kannata tehdä. Lähinnä sähköpuolella on itselläni epätietoisuus kuinka laatikon vaihto vaikuttaa auton toimintaan, tästä jos saisi kokemuksen kautta hankittua tietoa olisin enemmän kuin kiitollinen.

Käyhän manuaalilaatikko suoraan tuon automaattiaskin tilalle eli käy siis lohkoon kiinni. kampiakselin päässä on kait suht kettumainen holkki, ainakin niin olen kuullut mutta sen poistamalla pitäisi uusi vauhtipyörä sopia paikalleen heittämällä ainoastaan pultit pitänee vaihtaa.

Vetareiden sopivuudesta en ole saanut varmuutta mutta oletan että ne pitää vaihtaa?

Tässäpä alkuunsa jotain kysymyksiä, lisää tulee kun saan manuaalin osat pihaan ja pääsen kasaamaan.
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Re: Mondeo 99 V6 automaatti -> manuaali

Viesti Kirjoittaja samiharju »

todennäköisesti apurunko on erilainen automaatissa / manuaalissa. ainakin vihdekepin lähellä oleva asentoanturi pitää huijata luulemaan että keppi on vapaalla tai parkilla että lähtee käyntiin.

mikä vika siinä automaatissa on?
Teho
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Huhti 2011 19:05

Re: Mondeo 99 V6 automaatti -> manuaali

Viesti Kirjoittaja Teho »

Kiitokset näistä, sen "P-tunnistimen" tiesinkin, se on helppo homma kun ei kuulemma vaikuta ecun kautta vaan suoraan releelle. Meinaatko apurungolla moottorin kiinnityksiä? ainakin laatikon tuki on erilainen ja on vaihdettava manuaalista tuohon. myös jarrunestesäiliö on vaihdettava että saa kytkin nesteet mutta onko koko paketti eri vai vain se säiliö?
Teho
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Huhti 2011 19:05

Re: Mondeo 99 V6 automaatti -> manuaali

Viesti Kirjoittaja Teho »

Itse itselleni vastaten tarkoittanet apurungolla moottorin alla olevaa kehystä, juu se on sama sekä automaatissa että manuaalissa. tai ainakin pitäisi olla.
Vastaa Viestiin