Tiedustelinpa ***********lta puhelimitse 13" tuuman renkaita koossa 195/55. *********n "myyjä" tarjoili ensin jotain perus 175 rengasta ja sanoi ettei leveätä 13" rengasta löydy varastosta. No kysyin sitten saisinko erikseen tilaamalla. Vastaus: "Ei tuollaista rengasta ole mitä sä kyselet". Jaahas!? Päätin puhelun siihen ja sanoin tilaavani rengas-onlinesta ja kiitin huonosta palvelusta. Eipä tuolta tule jatkossa ostettua kyllä muutakaan, aika onneton asiakaspalvelutilanne ja surkea myyntityö. Harvinaista Suomessa? ..no eipä tosiaan...onneksi muutama firma pääkaupunkiseudulla osaa hommansa ja palvelu pelaa.
Ei kuitenkaan mustamaalata yritystä yksittäisen (mielestäni ymmärrettävän) tapauksen johdosta. -ylläpito-
Maailman huonoin asiakaspalvelija/myyjä ***********lla?
Eipä sitä aina kannata herneitä vetää, jos asiakaspalvelijan kanssa ei synkkaa. Toiset ihmiset ovat herkempiä kuin toiset, jolloin teräväsanaisen myyjän kommentti voi tuntua loukkaavalta. Puhelimessa on muutamassa sekunnissa hyvin vaikea muodostaa mielikuvaa, mihin sävyyn toisessa päässä luuria olevalle voi jutella. Toisinaan se tylyhkö "eiooo" on tarkoitettu säästämään sekä asiakaspalvelijan, että asiakkaan kallista aikaa. Miksi kierrellä ja kaarrella, jos firma ei pysty asiakkaan pyyntöä toteuttamaan? On totta, etteivät kaikki ihmiset sovi palvelualalle. Toisaalta sellaista myyjää ei ole olemassakaan, joka olisi kaikkien ihmisten mielestä loistava hommassaan. Yhteentörmäyksiä sattuu väkisinkin toisinaan. Voikin miettiä tarviiko niitä julistaa nettifoorumeilla.
195/55R13 tuskin on mikään varastotuote. Ehkä ko. firman politiikkana on myydä massatuotteita, eikä onkia yksittäisiä erikoiskokoja ympäri maailmaa järkyttävällä toimitusajalla. Jos firman politiikkana on välittää joitain standardituotteita, niin miksi sen pitäisi olla ongelma. Voi sen renkaansa tilata muualtakin. Yksittäinen tiskimyyjä tuskin voi hirveästi ison yrityksen toimintapolitiikkaan vaikuttaa. Vaan mistäpä minä tiedä, vaikka kyseessä olikin paska myyjä, kunhan tuon julki toisenkin näkemyksen asiaan.
195/55R13 tuskin on mikään varastotuote. Ehkä ko. firman politiikkana on myydä massatuotteita, eikä onkia yksittäisiä erikoiskokoja ympäri maailmaa järkyttävällä toimitusajalla. Jos firman politiikkana on välittää joitain standardituotteita, niin miksi sen pitäisi olla ongelma. Voi sen renkaansa tilata muualtakin. Yksittäinen tiskimyyjä tuskin voi hirveästi ison yrityksen toimintapolitiikkaan vaikuttaa. Vaan mistäpä minä tiedä, vaikka kyseessä olikin paska myyjä, kunhan tuon julki toisenkin näkemyksen asiaan.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Toi on kyllä niin totta, ja olisi kyllä mukavaa jos asiakkaat tuon tajuaisivat. Tuolla varaosakaupassa tulee välillä asiakkaita niin ihmeellisten palikoiden (esim 50 vuotta vanhan traktorin pakoputken kannatinkumin kannenntiivisteen pultin aluslevyn kumi) kanssa että ei tolkun määrää. Sitten kun ne kysyy sellaista, ei ole. Sitten ne kysyy että onks mitään mistä vois tehä, ei ole. Sitten ne ehkä vielä jankkaavat ja vänkäävät, mutta kun on tullut tuolla jo vuositolkulla pyörittyä niin sitä vaan aika hyvin jo tietää mitä löytyy ja mitä ei.mjtee kirjoitti:Toisinaan se tylyhkö "eiooo" on tarkoitettu säästämään sekä asiakaspalvelijan, että asiakkaan kallista aikaa. Miksi kierrellä ja kaarrella, jos firma ei pysty asiakkaan pyyntöä toteuttamaan?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Juu välillä on myyjiä jotka ei ole tarkoitettu asiakaspalveluun, esim tiedä yhden autopurkaamon jossa äijällä ei ole hajuakaan hyvistä tavoista/pienestäkään asiakaspalvelusta. Aina on huono hetki mennä kysymään yhtään mitään, vastaus tulee melkeen huutamalla sen näköisellä naamalla kun olisi juuri norsun v*tusta tullut
Myös hinnat menee aivan naaman mukaan, jos ei naama kiinnosta niin hinta on sitten sen mukainen
Noh näitä tapauksia löytyy mutta en ole sen antanut häiritä
Tuo on kyllä ihan totta että asiakkaan pitäisi tajuta että kun ei ole niin ei ole, mitä siitä turhaan jauhamaan kun asia ei siitä sen paremmaksi muutu
Itsekkin osaan olla juuri tuollainen kyselijä mutta sen verran on tullut yhdessä varaosaliikkeessä käytyä että ei tarvitse puhelinnumeroa tai nimeä sanoa tilauksen yhteydessä Tosin siellä on useampi myyjä jotka jaksavat miettiä ja etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja. Asiaa vielä auttaa paljon se että molemmat ovat ikänsä rakennelleet vanhempia foortteja ja tietoa löytyy pahempiin kysymyksiin kun osaa edes kysyä. Ja jos jotain ei löydy niin sitten selataan vaikka 2 tuntia kirjoja mittojen yms mukaan etsien. Toinen vielä niin mukava tapaus että jos jotain ei heti löydy niin käyttää vaikka koko päivän osaa etsiessä ja soittaa kun löytää/ei löydä
Siis mielestäni todella mahtavaa asiakaspalvelua
Myös hinnat menee aivan naaman mukaan, jos ei naama kiinnosta niin hinta on sitten sen mukainen
Noh näitä tapauksia löytyy mutta en ole sen antanut häiritä
Tuo on kyllä ihan totta että asiakkaan pitäisi tajuta että kun ei ole niin ei ole, mitä siitä turhaan jauhamaan kun asia ei siitä sen paremmaksi muutu
Itsekkin osaan olla juuri tuollainen kyselijä mutta sen verran on tullut yhdessä varaosaliikkeessä käytyä että ei tarvitse puhelinnumeroa tai nimeä sanoa tilauksen yhteydessä Tosin siellä on useampi myyjä jotka jaksavat miettiä ja etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja. Asiaa vielä auttaa paljon se että molemmat ovat ikänsä rakennelleet vanhempia foortteja ja tietoa löytyy pahempiin kysymyksiin kun osaa edes kysyä. Ja jos jotain ei löydy niin sitten selataan vaikka 2 tuntia kirjoja mittojen yms mukaan etsien. Toinen vielä niin mukava tapaus että jos jotain ei heti löydy niin käyttää vaikka koko päivän osaa etsiessä ja soittaa kun löytää/ei löydä
Siis mielestäni todella mahtavaa asiakaspalvelua
No juuri tätä kaipaisin, jonkinlaista yritystä, käsien/pään/jalkojen käyttämistä, vanhan ajan serviisiä. Kun se asiakas tulee siihen tiskille tai soittaa, niin kyllähän se on aika varmaan jotain ostamassa jos vaan myyjä osaisi tarjota ratkaisua. Esim. tuossa Kaivokselassa on autokorjaamo josta olen saanut kunnon palvelua, eli että hoidetaan tietysti se homma mitä pitikin mutta sen lisäksi soitetaan oma-aloitteisesti ennen kuin vaihdetaan vähän kalliimpaa osaa ja ilmoitetaan puhelimella milloin auton voi hakea. Ihan perusjuttuja mutta erottuu edukseen näistä "möröistä".VesQ kirjoitti: Tosin siellä on useampi myyjä jotka jaksavat miettiä ja etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja. Asiaa vielä auttaa paljon se että molemmat ovat ikänsä rakennelleet vanhempia foortteja ja tietoa löytyy pahempiin kysymyksiin kun osaa edes kysyä. Ja jos jotain ei löydy niin sitten selataan vaikka 2 tuntia kirjoja mittojen yms mukaan etsien. Toinen vielä niin mukava tapaus että jos jotain ei heti löydy niin käyttää vaikka koko päivän osaa etsiessä ja soittaa kun löytää/ei löydä
Siis mielestäni todella mahtavaa asiakaspalvelua
Kyllähän näitä tilanteita on.
Kävin hakemassa X liikkeestä imusarjantiivistettä, myyjä katseli hetken "papereita" ja totesi ettei sellaista ole. Menin liikkeeseen Y jossa katseltiin kissojen ja koirien kanssa tuota tiivistettä. Jotain hän löysi ja käski hakea tuon alkuperäisin tiivisteen että saa asiaan varmuuden. No liikkeestä Y ei tuota tiivistettä löytynyt mutta sanoi että saa tilattua sen huomiseksi. Asialla oli tietysti kiire ja päätin vielä käydä liikkeessä X missä oli eri myyjä joka löysi heti hyllystä vastaavan tiivisteen. Myyjä sanoi että tiiviste oli listassa "fiestan pakosarjantiiviste" nimellä.
Kävin hakemassa X liikkeestä imusarjantiivistettä, myyjä katseli hetken "papereita" ja totesi ettei sellaista ole. Menin liikkeeseen Y jossa katseltiin kissojen ja koirien kanssa tuota tiivistettä. Jotain hän löysi ja käski hakea tuon alkuperäisin tiivisteen että saa asiaan varmuuden. No liikkeestä Y ei tuota tiivistettä löytynyt mutta sanoi että saa tilattua sen huomiseksi. Asialla oli tietysti kiire ja päätin vielä käydä liikkeessä X missä oli eri myyjä joka löysi heti hyllystä vastaavan tiivisteen. Myyjä sanoi että tiiviste oli listassa "fiestan pakosarjantiiviste" nimellä.