Escort mk4 mittareista

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

Escort mk4 mittareista

Viesti Kirjoittaja janner88 »

kertokaas mitä pitää ottaa huomioon mittaristoa vaihdettaessa kellolla olevasta kierroslukumittarilla olevaan?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

tarkasta alkuun että onko liittimet samanlaiset...
en tiedä escoista mutta yleensä on eroja....

-esim sierrasta piti katkoo kaikki mittaristolle menevät johdot
ja laitella ne uuteen järjestykseen....niin ja uuteen liittimeen...
(ei niin vaikeeta miltä se kuulostaa) :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

ok

Viesti Kirjoittaja janner88 »

voisko joku sellaisen laittanut kertoa oikean järjestyksen niille johdoille?
(eli minkä värinen johto mihinkin)
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ei oo paha seurailla niitä "reittejä" siellä mittarin takana...
eli ensin originaalista ja sitte uudesta
jonka jälkeen vertailee onko eroja...

kynää ja paperia....

tietysti jos jollain on ylhäällä ne johdot.. niin onhan se helpompi..
tosin voi värit vaihdella vuosimallista riippuen... :idea:

mutta kyllä niissä joku logiikka on..(yleensä).. :wink:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta eikö olisi sama laittaa erillinen kierroslukumittari, niin selviäisi ainakin helpommalla.
:?:
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Jaakko85 kirjoitti:Ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta eikö olisi sama laittaa erillinen kierroslukumittari, niin selviäisi ainakin helpommalla.
:?:
Mutta onhan se paljon kätevämpi katsoa kiepit mittaristosta, johon mittari on sijoitettu kätevästi lähelle nopeusmittaria. Jostain tuhkakupin yläpuolelta sitä on ärsyttävämpi katsoa. Mutta kai se on vain totuttelukysymys.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

molempi parempi.... :wink:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Paco kirjoitti:Mutta onhan se paljon kätevämpi katsoa kiepit mittaristosta, johon mittari on sijoitettu kätevästi lähelle nopeusmittaria. Jostain tuhkakupin yläpuolelta sitä on ärsyttävämpi katsoa. Mutta kai se on vain totuttelukysymys.
Olen eri mieltä tuosta, mutta varmaan jos on siihen tottunut niin sitten. Omassa eskossa on varvikello juurikin siinä CD-soittimien jne. yläpuolisella tasolla.
Viki
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Heinä 2005 00:29
Paikkakunta: Rovaniemi

mittariston asentamisesta...

Viesti Kirjoittaja Viki »

Joo, itse aikanani tein juuri vastaavan mittarivaihdoksen, elikkä kaikki muut piuhat sieltä löytyvät valmiina, ainoastaan puolalta pitää kiskoa kiekkamittarille johto. Ne liittimet eivät käy kuitenkaan fyysisesti yks-yhteen, vaan tarvitset samaisesta autosta sen uuteen mittaristoon tulevan leveämmän liitinkamman siis: kelloversiossa on pätkä ja pitkä kampa, kiekkamittariversiossa 2 pitkää kampaa. Joudut halkaisemaan ne kammat ja yksitellen liitin liitimeltä kytkemään ne takaisin kampoihin uuteen järjestykseen. Kannattaa merkitä lähtöjärjestys tarkoin muistiin.
Tavallinen sähkökynä on paras apuväline. Huomaa, että mm. vilkuille menee kummallekin puolelle oma johto ts. vasen/oikea pelaa erikseen toisin kuin kelloversiossa.

Itse ainakin huomasin, ettei kiekkamittari nyt niin luxuslaite ollutkaan, juuri tuon mk4 mallin kiekkamittari kun on enemmän tai vähemmän lelu jo uutena. Ajettaessa nyppylään viisari mm. "pohjaa" + eikä se erityisen tarkka ole muutenkaan. Ajettaessa esim. 3500 rpm mittari tahtoo näyttää 1500-2000 rpm. Eikä kyseessä ollut yksittäis tapaus. Taisipa olla TM:n vertailussakin maininta aikanaan, että eipä ole kaksinen laite tämä Fordin kierroslukumittari...
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

Viki, oliko tuo ekkeri mihin laitoit kiekkamittariston cvh, ohc vai hcs koneella?
Viki
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Heinä 2005 00:29
Paikkakunta: Rovaniemi

CVH

Viesti Kirjoittaja Viki »

Auto johon mittarivaihdoksen tein oli vuoden -86 Orion 1.6 CL CVH koneella ja kaasutin tekniikalla eli ihan perus auto. Kiekkamittaristo itessään oli pois varmaan jostain Laser-mallin vm. -87-88 ekkeristä, ei ihan satavarmaa muistikuvaa ei ole, mutta ekkeristä kuitenkin. Tekniikkahan Orionissa ja Escortissa istuu heittäen toisiinsa, varsinkin jos kummassakin samat varustetasot.
Joo, ja korjaus minun edelliseen viestiin, että ei sitä kampaa muistaakseni voinutkaan halkoa, vaan ne liittimet piti nyppiä äärivarovaisesti yksitellen sieltä kamman sisältä johdon suuntaisesti irti ja painaa kiinni "napsauttamalla"...kahdeksassa vuodessa kerennyt unohtua tuommoinenkin asia että miten se nyt sitten olikaan, no joko tai. :lol:
Vastaa Viestiin