Infoa mondeo TD
Lähetetty: 23 Joulu 2010 14:41
350 000km ajettu Ford Mondeo Td 2.0 vm.01
Listasin vähän tietoa mitä autooni noin karkeesti ottaen vaihdettu, niin käytetyn mondeon hommaaja voi tarkastaa mitä autoon kenties vaihdettu jo. iso piikki osien kulumisessa on noin. 250 000km / noin 5v paikkeilla ja kaikki luetellut vaihtokunnossa ennen 350 000km. Tietysti autokohtasesti voi olla vähemmän tai enemmän, mutta suuntaa varmasti antaa ostajalle. Huomattavaa myös että auton ikä vaikuttaa myös, jos samat kilometrit ajettu 2 vuoden vanhassa kun 10 vuotta vanhassa, niin taatusti 10 vuotta vanhassa enemmän vaihtoja.
Sitten tietysti säännöllisesti vaihdettavat nesteet, jarrupalat, hihnat, suotimet, polttimot, ynm.
Osien takuuseen on vaihdettu muutamia osia sitten uudemman kerran, uuden osan lauettua lyhyessä ajassa olen merkannut vain kerran. Esim startti kahdesti osan takuun puitteissa. takajarrusatulat kolmesti osan takuun puitteissa. Vesipumppu kahdesti osan takuun puitteissa....
kerran kaikki pyörän laakerit
kerran polttoaineen syöttöpumppu
kerran laturi
kerran startti
kerran jarrulevyt
kerran jarrusatulat
kerran eberparcher
kerran vauhtipyörä
kerran kytkimen työsylinteri
kerran vesipumppu
kerran kaikki iskunvaimentimet
kerran kaikki jouset ( 1 jousi oli jopa poikki )
kerran jarru / kytkin pääsylinteri ( ongelma mahdollisesti juuri nyt )
kerran konepellin lukko
kerran hanskalokeron lukko ( hanskalokero uusi)
kerran kuljettajan selkänojan säätönuppi
kerran polttoaineputken vuotoja
kerran mittariledien vaihtoa (osa)
kerran tuulilasi
kerran pyyhkijän moottori
kerran sisälämpöanturin tuulettimen puhdistus
kerran öljynpaineanturi
kerran polttoainesuotimen teline
kerran akku
kerran takakontin lukituksen osia
kerran releitä (eri laitteille)
kerran imusarjan putsaus (samalla EGR järjestelmä tulpattu)
kerran ajovaloumpiot
kerran kuljettajan penkin korkeuden sähkösäätö (moottorin hammaspyörä)
kerran moottorinohjausjärjestelmän ohjelmiston uusi versio
kerran tupakansytyttimen pistoke
kerran termostaattikotelo
Kerran imusarjan tiivisteet
kerran pyörän navan pultteja
kerran moottorin lämpöanturi
kaksi kertaa kuljettajan penkin lämmitysvastus
kaksi kertaa jarru vaijerit
kaksi kertaa koritakuuseen ruosteen takia
kaksi kertaa polttoainesuotimelta lähteviä letkuja
kaksi kertaa hehkutulpat
kolme kertaa jarrujen herkistelyjä
kolme kertaa kallistuksen vakaajan niveliä ja tankoja eteen ja/tai taakse
kolme kertaa termostaatit (molemmat)
-Fordiin en laadun ja keston osalta ole ollut lainkaan tyytyväinen ollut tähän mennessä suurin rahat syöppö omistamistani autoista kautta aikain.
- öljynlauhduttimen termostaatit kestää helvetin huonosti
- Fordin karkeita mokia ruosteensuojauksessa (auto erittäin hyvin ruostesuojattu omaan piikkiin)
- takajarrukenkien käsijarrumekanismin suunnittelu on perseestä
+ pirun hyvä ajettava
+ hyvä varustelu
Listasin vähän tietoa mitä autooni noin karkeesti ottaen vaihdettu, niin käytetyn mondeon hommaaja voi tarkastaa mitä autoon kenties vaihdettu jo. iso piikki osien kulumisessa on noin. 250 000km / noin 5v paikkeilla ja kaikki luetellut vaihtokunnossa ennen 350 000km. Tietysti autokohtasesti voi olla vähemmän tai enemmän, mutta suuntaa varmasti antaa ostajalle. Huomattavaa myös että auton ikä vaikuttaa myös, jos samat kilometrit ajettu 2 vuoden vanhassa kun 10 vuotta vanhassa, niin taatusti 10 vuotta vanhassa enemmän vaihtoja.
Sitten tietysti säännöllisesti vaihdettavat nesteet, jarrupalat, hihnat, suotimet, polttimot, ynm.
Osien takuuseen on vaihdettu muutamia osia sitten uudemman kerran, uuden osan lauettua lyhyessä ajassa olen merkannut vain kerran. Esim startti kahdesti osan takuun puitteissa. takajarrusatulat kolmesti osan takuun puitteissa. Vesipumppu kahdesti osan takuun puitteissa....
kerran kaikki pyörän laakerit
kerran polttoaineen syöttöpumppu
kerran laturi
kerran startti
kerran jarrulevyt
kerran jarrusatulat
kerran eberparcher
kerran vauhtipyörä
kerran kytkimen työsylinteri
kerran vesipumppu
kerran kaikki iskunvaimentimet
kerran kaikki jouset ( 1 jousi oli jopa poikki )
kerran jarru / kytkin pääsylinteri ( ongelma mahdollisesti juuri nyt )
kerran konepellin lukko
kerran hanskalokeron lukko ( hanskalokero uusi)
kerran kuljettajan selkänojan säätönuppi
kerran polttoaineputken vuotoja
kerran mittariledien vaihtoa (osa)
kerran tuulilasi
kerran pyyhkijän moottori
kerran sisälämpöanturin tuulettimen puhdistus
kerran öljynpaineanturi
kerran polttoainesuotimen teline
kerran akku
kerran takakontin lukituksen osia
kerran releitä (eri laitteille)
kerran imusarjan putsaus (samalla EGR järjestelmä tulpattu)
kerran ajovaloumpiot
kerran kuljettajan penkin korkeuden sähkösäätö (moottorin hammaspyörä)
kerran moottorinohjausjärjestelmän ohjelmiston uusi versio
kerran tupakansytyttimen pistoke
kerran termostaattikotelo
Kerran imusarjan tiivisteet
kerran pyörän navan pultteja
kerran moottorin lämpöanturi
kaksi kertaa kuljettajan penkin lämmitysvastus
kaksi kertaa jarru vaijerit
kaksi kertaa koritakuuseen ruosteen takia
kaksi kertaa polttoainesuotimelta lähteviä letkuja
kaksi kertaa hehkutulpat
kolme kertaa jarrujen herkistelyjä
kolme kertaa kallistuksen vakaajan niveliä ja tankoja eteen ja/tai taakse
kolme kertaa termostaatit (molemmat)
-Fordiin en laadun ja keston osalta ole ollut lainkaan tyytyväinen ollut tähän mennessä suurin rahat syöppö omistamistani autoista kautta aikain.
- öljynlauhduttimen termostaatit kestää helvetin huonosti
- Fordin karkeita mokia ruosteensuojauksessa (auto erittäin hyvin ruostesuojattu omaan piikkiin)
- takajarrukenkien käsijarrumekanismin suunnittelu on perseestä
+ pirun hyvä ajettava
+ hyvä varustelu