Ongelma: Lämmityyslaite, neuvoa tarvitaan

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
transu

Ongelma: Lämmityyslaite, neuvoa tarvitaan

Viesti Kirjoittaja transu »

Voisiko joku ystävällisesti kertoa, mistä lähtisin etsimään vikaa Transetin 99 lämmityslaitteesta ?

Oireet : Aluksi vika ilmeni siten, että käännettäessä säädin mihin tahansa 1 -3 asentoon,
lämmityslaite pyöri kysytyllä nopeudella n. 10 -15 sekuntia, jonka jälkeen hiljalleen sammui.
Nyt on lakannut toimimasta kokonaan.

Mistä etsiä todennäköistä vikaa - säädin, vastus vaiko moottori ?

Ennen kun alan purkamaan, olisi hyvä tietää mikä mättää ja valmistautua varaosiin.

Kiitos jo etukäteen !
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Ongelma: Lämmityyslaite, neuvoa tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Väittäsin oireitten perusteella että moottori.
Etuvastus päästäisi pyörimään nopeimmalla ok, mutta tuo 10-15 sekuntia
ja väsähtäminen on tuttua moottorille eikä vaan just Fordin tuotteissa.
Ford works in mysterious ways.. =)
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Re: Ongelma: Lämmityyslaite, neuvoa tarvitaan

Viesti Kirjoittaja kujis »

Jep, sama homma kävi mondeossa, pikkuhiljaa hyyty. Jonkun 150€ maksoi tarvikkeena ainakin tohon...
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
transu

Re: Ongelma: Lämmityyslaite, neuvoa tarvitaan

Viesti Kirjoittaja transu »

Samaan aikaan kun puhallin alkoi temppuilemaan, tuli sisälle selvää palaneen muovin käryä.
Voisiko sittenkin vika olla säätimessä tai etuvastuksessa ? Puhaltimen moottori toimi ennen vian
ilmestymistä moitteettomasti, eikä mitään ylimääräisiä ääniä tms. ollut. Kaikki nopeudet toimivat
normaalisti sen 15 sekunttia, kunnes teho alkoi tippua pikkuhiljaa ja moottori pysähtyi n 30 sek. kuluttua.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Ongelma: Lämmityyslaite, neuvoa tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ota vastus käsille sieltä oikean etuvalon viereltä.

Voit hoksata sulanneen liittimen,tai jos
et,niin käytä johdoissa koelamppua ja tarkasta
tuleeko johtoihin virta eri katkaisijan asennoilla.

Näin selvität onko vika vastuksessa vai katkaisijassa.,jos vika
ei ole puhaltimen moottorissa.
Vastaa Viestiin