Sivu 2/6

Lähetetty: 22 Huhti 2005 01:26
Kirjoittaja Soso
Onko kukaan asentanut focukseen tollasta? Jos on, niin minkälaisia etuja olet saanut? Onko teho noussut? Kertokaa tyhmälle, mutta asiasta kiinnostuneelle.... 8)

Lähetetty: 22 Huhti 2005 08:48
Kirjoittaja JesseT
asn kirjoitti:Kyllähän tuo on ver. 2.2 MS:n manuaali, mutta suomennos ver. 1 ;) [/nusnus]
Taitaa asn:ltä nyt mennä versiot ja versiot sekaisin.

Kaikki mitä täällä tai finsquirt foorumilla on jutusteltu on MS1 liittyvää asiaa. MS2 sen sijaan on julkistettu jo lähes vuosi sitten ja nyt se on jo kaupan. Tosin en tiedä vielä ketään joka suomessa moista käyttäisi. Tuo maitisemasi v2.2 on vain MS1:sen piirilevyn yksi kehitysversio joka korvautuu kohta versiolla v3.0.

Lähetetty: 22 Huhti 2005 17:57
Kirjoittaja asn
JesseT kirjoitti:Taitaa asn:ltä nyt mennä versiot ja versiot sekaisin.

Kaikki mitä täällä tai finsquirt foorumilla on jutusteltu on MS1 liittyvää asiaa. MS2 sen sijaan on julkistettu jo lähes vuosi sitten ja nyt se on jo kaupan. Tosin en tiedä vielä ketään joka suomessa moista käyttäisi. Tuo maitisemasi v2.2 on vain MS1:sen piirilevyn yksi kehitysversio joka korvautuu kohta versiolla v3.0.
Asia piffi.

Lähetetty: 29 Huhti 2005 18:04
Kirjoittaja ZyaS
no nii.. nyt vakavissaan suunnittelen Zetec projektia joka ois tarkotus toteuttaa megaruutalla..
eli mitä tietoja toi megaruutta tarvii/pystyy käsittelemään.
moottorin lämpö, lambda, imuilman lämpö, pyörimisnopeus noi tuli ekana mieleen.. mitäs muuta se pystyy käsittelee??

perus kone ois tulossa ilman imu- ja pakosarjaa jotka ois tarkotus tehdä itse. kaasuläppä kotelo löytyy jo varastosta jossa on samassa yhteydessä lisäilmaluisti. suutimet tarvii ostaa. ilmamassa- vai -määrämittari vaiko map-anturi?

Lähetetty: 29 Huhti 2005 21:53
Kirjoittaja evolution
megassa tulee mukana toi mappi joten sitä ei tartte.

riippuu minkälaisen ohjelman ajat sinne megaan mitä tietoja se tarvii/antaa.
jos laittaa sen megan+sparkin extra version ni sitte jää toi tyhjäkäynti venttiilin ohjaus kokonaan pois

ainakin perus mega tarvii:
ilman lämpö
veden lämpö
kaasuläpän asento
kierros tieto

sitte lisänä
lambda
jos käytät sparkkia niin sitte HALL anturilta tietoa kierroksista

Lähetetty: 30 Huhti 2005 14:39
Kirjoittaja ZyaS
miten tossa mega+sparkin extra versiossa on sitten hoidettu tyhjäkäynti??

Lähetetty: 30 Huhti 2005 23:05
Kirjoittaja evolution
ittellä ei ainakaan ole mitään tyhjäkäynnin ohjausta siinä.

ruuvista vaan siten että käy

Lähetetty: 01 Touko 2005 01:26
Kirjoittaja ZyaS
evolution kirjoitti:ittellä ei ainakaan ole mitään tyhjäkäynnin ohjausta siinä.

ruuvista vaan siten että käy
asia selvä.. 8)

Lähetetty: 01 Touko 2005 10:57
Kirjoittaja evolution
tosin en ole itte saanu vielä aikaseksi muuta ku hiukan savua ja liekkejä putken päästä ku on noi säädöt hiukan hakusessa..

kannattaa tosissaan alottaa jollain normaali versiolla eikä tolla extralla millä itte alotin

Lähetetty: 01 Touko 2005 12:45
Kirjoittaja JesseT
Extra:n pitäisi ohjata fordin perinteistä PWM tyhjäkäyntiventtiiliä ihan hyvin. Olettaisin Focuksessakin olevan samanmoinen venttiili.

Lähetetty: 03 Touko 2005 21:03
Kirjoittaja evolution
joo ohjaa se mutta jos ohjaat sytkää megalla niin se ohjaus tulee ton tyhjäkäyntiventtiilin tilalle

Lähetetty: 03 Touko 2005 21:08
Kirjoittaja _P_
Tai vaihtoehtoisesti sen LEDin tilalle, jolloin voit ohjata sitä tyhjäkäyntiventtiiliäkin megalla.

MS tietoa..

Lähetetty: 12 Touko 2005 11:54
Kirjoittaja Susanna
Kiinostais vähän ko. laite...
Olisiko siitä hyötyä Escoon (1.8 Sport -96)?
Ja mitä muutoksia ehkä tarvii tehdä että MS:n saa toimimaan?
Kertokaa te jotka samaiseen vehkeeseen ootte MS:n asentaneet!
Apua tietämättömälle :?

Lähetetty: 12 Touko 2005 13:21
Kirjoittaja ZyaS
kyllähän sillä escorttiin jonkunlaista piristystä varmaan saa aikaan, mutta ilman muita moottorin muutoksia (nokat, kannen porttaus, ym) jää aika pieneksi tuo tehon lisäys.

Lähetetty: 12 Touko 2005 21:07
Kirjoittaja JesseT
Mielestäni ei kyllä minkäänlaista järjenhiventäkään laittaa vakiovaparikoneeseen jossa on jo ruisku vakiona.

Lähetetty: 13 Touko 2005 09:00
Kirjoittaja Susanna
No hyvä että tuli selvyys tähänkin asiaan 8)

Lähetetty: 15 Touko 2005 15:40
Kirjoittaja koskar
Kellään tietoa, että paljonko virtaavat 1.6 CVH EFi escortin vakiosuuttimet? Kyllä, googlea on jo koitettu :D. Itse en tuota tietoa ole mistään löytänyt, liekö väärät hakusanat?

Jos tietoa löytyy, niin viitisitkö vastata tänne tai mailiin. Kiitos.

Lähetetty: 16 Touko 2005 14:46
Kirjoittaja saraja
koskar kirjoitti:Kellään tietoa, että paljonko virtaavat 1.6 CVH EFi escortin vakiosuuttimet? Kyllä, googlea on jo koitettu :D. Itse en tuota tietoa ole mistään löytänyt, liekö väärät hakusanat?

Jos tietoa löytyy, niin viitisitkö vastata tänne tai mailiin. Kiitos.
Katso tuolta -> http://www.powerpage.dk/dyser.htm

Tuo löyty linkistä.
Lucas:5207007 - Ford1.6L -
147 cm3/min
2,7 bar

Lähetetty: 16 Touko 2005 23:58
Kirjoittaja koskar
saraja kirjoitti:Katso tuolta -> http://www.powerpage.dk/dyser.htm

Tuo löyty linkistä.
Lucas:5207007 - Ford1.6L -
147 cm3/min
2,7 bar
Kiittää nöyrästi :). Jatkakaa.

Lähetetty: 09 Kesä 2005 14:21
Kirjoittaja Marko H.
Miten on ton megasquirtin säätäminen? Siinähän ei ole oikeen mitään valmista pohjaa bensa/sytkä kartoille....? Saattaapi mennä penkissä tovi ton säätämisessä ja se aika penkissä kun ei ole ilmaista. Vai onko jollain jo hyviä kokemuksia säätämisestä?

Lähetetty: 09 Kesä 2005 15:14
Kirjoittaja ZyaS
mun käsityksen mukaan siihen saa ladattua netistä "perus"-asetukset :?

Lähetetty: 09 Heinä 2005 20:45
Kirjoittaja turbiiniriesa
tuosta netistä saannista en tiedä(varmaan löytyykin),mutta noita karttoja kaverit jaeskellu toisilleen millä pääsee alkuun(saa käymään,jne.), ja toi säätäminen tien päällä aika helppoa megatunen avulla.sit jos vielä penkissä viimeset tehot haluaa niin kun on ensin tien päällä säätäny lamdamittarin kanssa,ni ei enään kaukana ole,joten ei hintakaan penkitykselle pilviin pitäs nousta.
ainoo et noita megasquirtin säätäjiä en tiedä ja saako sillai penkityksen et ite siinä sitä säätäisi,niin en oo kyselly>vielä....

Lähetetty: 22 Heinä 2005 14:51
Kirjoittaja Jaakko85
Muutama kysymys koskien megasquirttia:

Tarviiko tuolla laajakaistalambdalle jonkun ohjaimen? Mikä tarkoitus sillä ohjaimella on ?

sitten

saanko tuon megan toimimaan is sierrassa motorcraftin jakajalla ?? jos saa niin tuleeko alkup. sytkämoduuli ylimääräseksi ? Tarviiko ostaa imuilman/ilman lämpötila-anturi ?

ja pitääkö paikkaansa että tuohon megasquirttiin ei tarvi liittää kuin 13johtoa ? alkuperäiseen eec-iv boksiin niitä näyttää menevän noin 30.

Lähetetty: 22 Heinä 2005 17:46
Kirjoittaja turbiiniriesa
tarvii ohjaimen.ohjaimen tarkotukseen ei oo tullu perehdyttyä.

saapi toimiin.extrakoodissa muistaakseni valinta jolla voi käyttää tuota omaa sytkämodulia.(mulla erillinen moduuli,ku oli aiemmin vanha koodi)

ei mittaria tarvi ostaa,mutta imuilman lämpötila-anturi tarvii hommata>löytyy motonetista cossuun tarkotettu.

viimmoseen en tähän hätään osaa vastata,ku en oo tota ite kasannu ja ku se on tehty alkuperäsen boxin sisää joten johtojakaan ei tarvinnu liitellä.
joku asiasta tietävä voipi tuohon vastata.

Lähetetty: 22 Heinä 2005 18:36
Kirjoittaja evolution
omassani tulee megalle 19 johtoa joista 6 on maajohtoja joten 13 pitää paikkansa jos ajatellaan vain signaali puolta.

eikös se fordin tfi jakaja vaadi erilaisen muutoken sinne piirilevyn kytkentään mitä toi normaali sytkän ohjaus.