Farkku sierran madalluksesta.

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Saemo
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Touko 2010 22:10
Paikkakunta: Kiuruvesi

Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja Saemo »

Semmosta kysyisin että käykö sedanin etu iskarit ja madallus jouset farmariin, kun esim motonetissä lukee madallus jousien perässä että ei farmariin? Eikös ne oo aika samanlaiset kuitenkin vai eikö?
Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta molemmat antaa yhtä hyvät kyydit.
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja tursas »

Eikös ne madallusjouset tule joka pyörään ja kun farkun takajouset on erilaiset, niin silloin jos ostaa sen sarjan, niin farkussa tipahtaa vain etupää... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Saemo
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Touko 2010 22:10
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja Saemo »

Keulaa mulla on tarkutus saadakkin vaan puotettua, takapäätä en madalla kun konttiin on tulossa sen verran painavat hifi asennukset että se madaltaa jo ihan tarpeeks ;) Eli sedanin etujousetko käy farkkuun?
Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta molemmat antaa yhtä hyvät kyydit.
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja tursas »

Etupää on samanlainen...99,99 %:n varmuudella... :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Saemo
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Touko 2010 22:10
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja Saemo »

Tämä tieto riittää. Kiitos tästä :)
Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta molemmat antaa yhtä hyvät kyydit.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Etupää ihan samaa kamaa kuin kaikissa muissakin sierroissa.
Takapää on omansa,paksummalla langalla tehty.
Löytyy myös farkun madallussarjaa jos takapään haluaa jossain vaiheessa tiputtaa (rallyrace 178€)

Mulla on myös takapää madallettu "oma toimisesti", Auto seisoi ½vuotta paikoillaan kontissa kone+laatikko :mrgreen:
gti golo palloilija
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja Bambu »

Oisko kellään kuvia tuosta rallyrace madallusjousisarjasta auton alla? Paljon tiputtaa, tai kysytään oikeastaan, että mille korkeudelle laskeutuu tuolla sarjalla?
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Saemo kirjoitti:Semmosta kysyisin että käykö sedanin etu iskarit ja madallus jouset farmariin, kun esim motonetissä lukee madallus jousien perässä että ei farmariin? Eikös ne oo aika samanlaiset kuitenkin vai eikö?
Aksu kirjoitti:Etupää ihan samaa kamaa kuin kaikissa muissakin sierroissa.
Takapää on omansa,paksummalla langalla tehty.
Löytyy myös farkun madallussarjaa jos takapään haluaa jossain vaiheessa tiputtaa (rallyrace 178€)
Mulla on myös takapää madallettu "oma toimisesti", Auto seisoi ½vuotta paikoillaan kontissa kone+laatikko :mrgreen:
Ennen mahdollisia muutoksia olisi syytä varmistaa laillisuus katsastajalta, jotta ei pääse itku kun katsastuksessa tulee hylky.
Madallussarjoissa ollaan hyvinkin tarkkaan huomioitu erilaiset akselimassat, mm. (etu)jouset on valittava moottorin massaan ( -> vaikuttaa etuakselille tulevaan massaan ) vaikuttavien tekijöiden mukaan: moottorin litratilavuus ja onko moottori bensiini- vai dieselmoottori; mm. tuo Motonetin jousisarja on tuollaisella maininnalla, että ei käy farmariin ( todennäköisesti pääsyynä takajousien riittämättömyys ).
Katsastaja vaatii katsastuksessa hyväksymistodistuksen ko. alustasarjalle ko. autoon. :wink:
Torque Vectoring Control
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja Bambu »

JohnFinn kirjoitti: Katsastaja vaatii katsastuksessa hyväksymistodistuksen ko. alustasarjalle ko. autoon. :wink:
Ja mitenköhän tämä vaikuttaa vuosimallin 91 Sierraan, tai Sierroihin ylipäätään? :roll:

"Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot), korkeuden muuttaminen käyttämällä automalliin soveltuvia alustan madallus- tai korotussarjoja saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa edellä mainitun liikenneministeriön päätöksen ehdoin. Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella. Alkuperäisosina myytävien korkeudenmuutososien osalta riittää maahantuojan tai valtuutetun jälleenmyyjän ilmoitus osien sopivuudesta kyseiseen autoon."

Lähde: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... toksin.pdf
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Juu, ei tarvinnu sierraan muuta kuin mittanauhan, jolla mitattiin pyörännavasta lokarin kaareen mitta, joka merkattiin otteeseen :wink:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Farkku sierran madalluksesta.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Hyvä jos näin on. En nimittäin saanut mitään tűv todistusta alustasarjan mukana kun briteistä tilasin.
Vastaa Viestiin