uudet vanteet escorttiin, huono ajettavuus
uudet vanteet escorttiin, huono ajettavuus
Kaveri möi tänään viinan tuskissaan halvalla uudet foxin vanteensa, vanteet olivat ford sierrasta, ja hyvin pelasivat.
omassa escortissani ratti lähtee kumminkin vispaamaan heti oikealle tai vasemmalle, riippuen kummalle puolelle tie on vähänkin kallistunut.tasaisella tiellä esim. motarilla ajettavuus on hyvä.
Myös jarruttaessa ratti ei pysy suorassa vaan rupeaa vääntämään ihmeellisesti jompaan kumpaan suuntaanVoisiko renkaiden leveys olla väärä escorttiin.. 195 50/15
vai voisikohan mahdollisesti et luku olla erilainen sierrassa ja escortissa.
Entisillä peltivanteilla nimittäin oli paljon parempi ajaa noihin verrattuna
omassa escortissani ratti lähtee kumminkin vispaamaan heti oikealle tai vasemmalle, riippuen kummalle puolelle tie on vähänkin kallistunut.tasaisella tiellä esim. motarilla ajettavuus on hyvä.
Myös jarruttaessa ratti ei pysy suorassa vaan rupeaa vääntämään ihmeellisesti jompaan kumpaan suuntaanVoisiko renkaiden leveys olla väärä escorttiin.. 195 50/15
vai voisikohan mahdollisesti et luku olla erilainen sierrassa ja escortissa.
Entisillä peltivanteilla nimittäin oli paljon parempi ajaa noihin verrattuna
Riippuu mikä sierra ja mikä esco... Esim. mk2 Sierran vakio ET on 38 ja mk3-mk4 escossa vakio ET on sama 38... Tiedä sit millä ET:llä nämä "kaverin" vanteet ovat... Jokatapauksessa ei muutaman millin ET:n heitto vaikuta ratkaisevasti...Regu kirjoitti:no ei taida olla escon ja sierran et:t lähelläkään toisiaan
Kuinka leveät olivat vanhat renkaat?? Nimittäin mitä leveämpi rengas, sitä enemmän rasittaa tukivarsien puslia ja sitä enemmän hakee uria tms.--->Voisi päätellä ko. vian johtuvan väsähtäneistä puslista, nimittäin escortista saa "hyvän" ajettavan jopa 225-leveillä renkailla kunhan alusta riittävän jäykässä kunnossa... Myös pyöränkulmat kannattaa tarkistuttaa...
Onko "uudet" renkaat kuluneet tasaisesti?? Jos kulumaa esim. sisäreunassa, pyrkii rengas kääntymään kuluneelle kantille ja tästä seuraa jälleen alustan puslien ja sitäkautta tukivarsien vääntyminen "vieraaseen" asentoon---> vetely ja uraherkkyys....
joo leveä rengas löytää urat liiankin hyvin omassa escortissa edessä 195/55/15 ja takana 205/50/15. noilla löytyy urat todella herkästi johtuu myöskin alustan puslien väljyydestä jarruttaessa uraisella tiellä auto pomppaa urista pois ja kiihdyttäessä hakee itsensä uriin ja ajaminen muutenkin levotonta. johtuu siitä ettei rengas koske koko pinnallaan tiehen vaan on keskeltä "ilmassa" ja reunoilta urassa
vanteet
Siis escort vm. 87. 1.6
Ford sierra vm.90 1.6
mistä sais näiden et lukemat tietoon?=
Entiset renkaani olivat ohuet sluipat peltivanteilla, ja hyvä oli mennä.
Juuri kävin tsekkaa noiden "uusien renkaiden sisä pintoja ja huomasin et
Edessä vasemmalla, ja takana oikealla olevat renkaat, olivat kuluneet sisäpinnasta enemmän kuin muualta.
VOiskos tä nyt olla syy tuohon vetelyyn. Ja natsailisko jos pistäis taakse ne kuluneemmat pyörät? vai uudet kumit vaihtoon
Ford sierra vm.90 1.6
mistä sais näiden et lukemat tietoon?=
Entiset renkaani olivat ohuet sluipat peltivanteilla, ja hyvä oli mennä.
Juuri kävin tsekkaa noiden "uusien renkaiden sisä pintoja ja huomasin et
Edessä vasemmalla, ja takana oikealla olevat renkaat, olivat kuluneet sisäpinnasta enemmän kuin muualta.
VOiskos tä nyt olla syy tuohon vetelyyn. Ja natsailisko jos pistäis taakse ne kuluneemmat pyörät? vai uudet kumit vaihtoon
Re: vanteet
Vm.-90 Sierrassa ET 38 ja vm.-87 escossa myöskin ET 38, eli siltä osin pitäis olla kunnossa...hildunen kirjoitti:Siis escort vm. 87. 1.6
Ford sierra vm.90 1.6mistä sais näiden et lukemat tietoon?=
Juuri kävin tsekkaa noiden "uusien renkaiden sisä pintoja ja huomasin et
Edessä vasemmalla, ja takana oikealla olevat renkaat, olivat kuluneet sisäpinnasta enemmän kuin muualta.
Renkaiden kulumasta sen verran et vois kokeilla ensiks vaihtaa edestä vasemmalta tuon kuluneen takse vasemmalle ja katsoa mitä tapahtuu.. Pitäisi hieman auttaa tilanteeseen... Jos ei, niin sitten ruveta sovittelemaan uusia puslia etupäähän.. Ko. escorttia ei ilmeisesti ole madallettu??
En malta pysyä poissa aiheesta, vaikka esittämäni tiedot ovatkin vuosien takaa ja edustavat enemmänkin mobilismia kuin dynaamista nykyautoilua.
Vuosina yksi ja kaksi, kun tuolla sakulandiassa oli tämä "haluan miehekkäämmät renkaat" - buumi alussa, Auto Motor und Sportissa lukija tuskissaan kyseli, miksi hänen VW Sciroccosta tuli orava. Renkaat oli vaihdettu 175/70x13 -->> 195/50x15 (tietty vanteet myös viisipuolikkaista 7tuumaisiin).
Toimituksen tylsämieleinen kommentti oli, että jos ajomukavuutta haluat, vaihda vanhat takaisin. Syynä oli geometrian muutokset ja 50-sarjalaisten (tuolloin) huomattava uraherkkyys.
No, onneksi lukemalla edelliset kommentit ja säätämällä alustaa saatat saada Escortin takaisin planeetalle. Jutun opetus lienee se, että radikaalit muutokset rengastuksessa vaativat myös muutoksia/säätöjä alustaan.
Vuosina yksi ja kaksi, kun tuolla sakulandiassa oli tämä "haluan miehekkäämmät renkaat" - buumi alussa, Auto Motor und Sportissa lukija tuskissaan kyseli, miksi hänen VW Sciroccosta tuli orava. Renkaat oli vaihdettu 175/70x13 -->> 195/50x15 (tietty vanteet myös viisipuolikkaista 7tuumaisiin).
Toimituksen tylsämieleinen kommentti oli, että jos ajomukavuutta haluat, vaihda vanhat takaisin. Syynä oli geometrian muutokset ja 50-sarjalaisten (tuolloin) huomattava uraherkkyys.
No, onneksi lukemalla edelliset kommentit ja säätämällä alustaa saatat saada Escortin takaisin planeetalle. Jutun opetus lienee se, että radikaalit muutokset rengastuksessa vaativat myös muutoksia/säätöjä alustaan.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
juu, mulla oli kanssa tai on taas nykyäänkin vähän urahakuinen ohjaus. ja se johtuu täysin aurauskulmista.
sillonkun ostin nuo vanteet mitkä mulla on niin oli ihan persiistä ajettava kun haki joka suuntaa. kävin aurauskulmat säätämässä ja sitten oli todella mukava ajella kun auto vain meni sinne minne rattia väänsi. eikä hakenut minnekkään muualle.
ja nyt kun vaihdoin taas alapallonivelen niin tervetuloa urat...
mulla oli heittoa jo ihan perhanasti sillon. ja camper-kulma ihan tapissa.. hyvin menee!
sillonkun ostin nuo vanteet mitkä mulla on niin oli ihan persiistä ajettava kun haki joka suuntaa. kävin aurauskulmat säätämässä ja sitten oli todella mukava ajella kun auto vain meni sinne minne rattia väänsi. eikä hakenut minnekkään muualle.
ja nyt kun vaihdoin taas alapallonivelen niin tervetuloa urat...
mulla oli heittoa jo ihan perhanasti sillon. ja camper-kulma ihan tapissa.. hyvin menee!
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i