kaasu jäässä:Mondeo mk3 2006

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hke
Viestit: 312
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

kaasu jäässä:Mondeo mk3 2006

Viesti Kirjoittaja hke »

Kyselen onko muilla mennyt kylmässä autossa kaasupoljin toimimattomaksi ja onko riskejä johonkin vaurioon? Eilen (-30) hetken ajon jälkeen täysin toimimaton, käsipelillä uskalsin painella ja virkosi toimimaan. Ilmeinen pakkasvaiva mutta onko riski isommalle ongelmalle, tunteeko joku mekanismin? Alppihiihtoreissulla ja sähköä saa täällä vain 30min kerrallaan.
ekn1
Viestit: 315
Liittynyt: 20 Touko 2008 21:22

Re: kaasu jäässä:Mondeo mk3 2006

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

Täälläkin (Mondeo vm 2001) on silloin tällöin samaa ongelmaa, eli kaasupoljin "jumissa" kovalla pakkasella, mutta kyllä se on aina toimimaan saatu kun on vähän kovempaa polkaistu. Eikä ainakaan vielä ole mitään hajonnut. Ja kyseinen ominaisuus on esiintynyt käytännössä uudesta asti.
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: kaasu jäässä:Mondeo mk3 2006

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Vaikea mennä sanomaan mitenkä toteutettu Mk3:ssa mut olisko vaijeri kuiva tai voiteluaineet jäässä?
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Seppo
Viestit: 169
Liittynyt: 24 Maalis 2007 18:32
Paikkakunta: LPR

Re: kaasu jäässä:Mondeo mk3 2006

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Olen antanut itseni ymmärtää, että kaasuläppä tarttuu likaantuneeseen seinämään kiinni ja jo kahtena kesänä olen päättänyt omastani ottaa ilmanputsarin pois ja putsata paikat, mutta kiireiltäni en ole ehtinyt :roll:
--
Mondeo STW -01
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: kaasu jäässä:Mondeo mk3 2006

Viesti Kirjoittaja KajS »

Pari kertaa on '05 taunusturnierin kaasupoljin ollut "pintajäässä" aamulla. Hölmö ilmaisu, mutta sillailla kova, että on pikkusen saanut ojentaa nilkkaa. Liikkeellelähdön jälkeen ei koskaan ole jäätänyt.

Tähänkin vaivaan voisi ennaltaehkäisevänä hoitona sanoa Step On It, eli kiihdytä silloin tällöin poljin lattiassa. Noinhan opetetaan ihan taloudellisen ajon kursseillakin. Tuollalailla toimittuna vaijerin ja läpän liikertata tulee aina käytettyä kokonaan eikä läppä sitten jumita. Tämä nilkanojennusvinkki menee edelleen sarjaan "It ain't no science but it works for me".
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
ekn1
Viestit: 315
Liittynyt: 20 Touko 2008 21:22

Re: kaasu jäässä:Mondeo mk3 2006

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

Muuten, sellaisen huomion olen tehnyt, että sisätilan lämmitintä käyttäessäni kaasupolkimen jäätymistä ei ole esiintynyt. Saattaa olla että tämä perustuu väärään mielikuvaan, mutta väitettä tukee etenkin se että vaikka tämä talvi on ollut tosi kylmä, niin en muista että kaasu olisi kertaakaan ollut jäässä kun olen käyttänyt sisätilan lämppäriä.

Jos jollain on ollut kaasu jäässä sisätilanlämmittimen käytöstä huolimatta niin kumotkoon tämän "teorian" :)
Vastaa Viestiin