Sivu 1/1

sytkä

Lähetetty: 17 Helmi 2010 18:10
Kirjoittaja sierrafun
voiko sierran sytytys järjestyksen kääntää niin jotta jos se oisi oikeesti 1-3-4-2 ni voiko se toimii normaalisti jos se järjestys oisi 2-4-3-1?

Re: sytkä

Lähetetty: 17 Helmi 2010 18:19
Kirjoittaja tursas
Tota, mistä käännät sen sytytysjärjestyksen muuksi tosta 1-3-4-2:sta mikä on kait oikea :roll:

Re: sytkä

Lähetetty: 17 Helmi 2010 19:00
Kirjoittaja sierrafun
eiku tuli mieleenku käytin kaikki sytkä osat irti myös tulpanjohdot.
Ja ku vanhoissa autoissa olen kuullu et ei etes huomaa ku ne on väärin.
Ohjekirjassa luki et se järjestys lähtee keulan puolelta mut mulla ainaki se lähtee toiselta puole

Re: sytkä

Lähetetty: 17 Helmi 2010 19:47
Kirjoittaja tursas
Ykköspytyn tulppa irti, tikku sinne ja tuuppaat männän yläkuolokohtaan ja katot mihin pyörijä osoittaa, se piuha sinne jne.

Re: sytkä

Lähetetty: 17 Helmi 2010 21:08
Kirjoittaja Herkko
[quote="sierrafun"]
Ja ku vanhoissa autoissa olen kuullu et ei etes huomaa ku ne on väärin.

Heh,eikait nyt sentään.

Tai sitten koneen pitäisi vähintäänkin
pyöriä väärinpäin :)

Ehkä tässä tapauksessa on jakajan
pyörimis-suunta jäänyt huomioimatta.

Re: sytkä

Lähetetty: 17 Helmi 2010 21:52
Kirjoittaja sierrafun
nii kyllä mä ossaan sen sytkän laittaa oikein ja paljo muutaki tehä :P
mut kiinnostasi et miks se kipinä lähtee kaarkuun

Re: sytkä

Lähetetty: 18 Helmi 2010 12:14
Kirjoittaja K A R I
Voihan sen laittaa sytyttään ykkösen tilasta neloselta! Sillai se joilaki menny sekasin kärkivehkeet ja samala laila se pellaa. Eipä niitä taia enää palioa olla nuita käriellisiä ajoneuvoja liikenteesä.

Re: sytkä

Lähetetty: 18 Helmi 2010 15:06
Kirjoittaja Herkko
Niin,vaikka aloittais 4:sta,niin eihän
siinä sytytysjärjestys voi vaihtua,oli
kärjet taikka ei.

Re: sytkä

Lähetetty: 18 Helmi 2010 15:15
Kirjoittaja K A R I
Vaihtuuhan se sen verran että ykkösen siasta nelonen syttyy ensin!

Re: sytkä

Lähetetty: 18 Helmi 2010 15:30
Kirjoittaja Herkko
K A R I kirjoitti:Vaihtuuhan se sen verran että ykkösen siasta nelonen syttyy ensin!
Jep.muttakun alkup.esitys oli,
että järjestys täysin peilikuva.

Eli 4:sta alkaen jatkuu 4-2-(1-3-4-2)-1-3-4....

näin tuttu 1-3-4-2- jatkaa.

Re: sytkä

Lähetetty: 19 Helmi 2010 17:42
Kirjoittaja K A R I
Ei sielä taia venttiilit passata oikei kovin monele sytytys variaatioile ja tokkopa se ees lähtee käymään oikein monela järjestykselä!

Re: sytkä

Lähetetty: 20 Helmi 2010 17:59
Kirjoittaja sierrafun
jaa

Re: sytkä

Lähetetty: 21 Helmi 2010 01:09
Kirjoittaja Soundsystem
Saattaa se kyllä käyntiin lähteä mutta käynnin puhtaudesta saatisitten eteenpäin pääsemisestä saattaa tulla hyvinkin ongelmallista.

Re: sytkä

Lähetetty: 18 Maalis 2010 13:50
Kirjoittaja escort1.4cvh
Ota sytytystulpat pois ja laita paperinpalasista rypistetyt pallot tulpan reikien päälle. Nyt vedät autoa nelosvaihde päällä. Paperipallukat lennähtävät pois oikeassa sytytysjärjestyksessä. Sitten katsot, mihin pyörijä näyttää. Sen sylinterin sytytysjohto, josta pallukka lennähti, siihen kohtaan virranjakajankantta, mihin pyörijä osoittaa.

Re: sytkä

Lähetetty: 18 Maalis 2010 17:59
Kirjoittaja xtaaviankka
escort1.4cvh kirjoitti:Ota sytytystulpat pois ja laita paperinpalasista rypistetyt pallot tulpan reikien päälle. Nyt vedät autoa nelosvaihde päällä. Paperipallukat lennähtävät pois oikeassa sytytysjärjestyksessä. Sitten katsot, mihin pyörijä näyttää. Sen sylinterin sytytysjohto, josta pallukka lennähti, siihen kohtaan virranjakajankantta, mihin pyörijä osoittaa.
:D Täähän on vallan mainio konsti, tai jos toinen starttaa ja toinen katsoo mihin suuntaan laturin remmi pyörii tai virranjakaja.

Re: sytkä

Lähetetty: 20 Huhti 2010 22:07
Kirjoittaja sierrafun
escort1.4cvh kirjoitti:Ota sytytystulpat pois ja laita paperinpalasista rypistetyt pallot tulpan reikien päälle. Nyt vedät autoa nelosvaihde päällä. Paperipallukat lennähtävät pois oikeassa sytytysjärjestyksessä. Sitten katsot, mihin pyörijä näyttää. Sen sylinterin sytytysjohto, josta pallukka lennähti, siihen kohtaan virranjakajankantta, mihin pyörijä osoittaa.

iha helvetin helpppoo automaatti vaihteisel laatikol :lol: nii ja kyl sytkä on oikein

Re: sytkä

Lähetetty: 20 Huhti 2010 22:45
Kirjoittaja Herkko
escort1.4cvh kirjoitti:Ota sytytystulpat pois ja laita paperinpalasista rypistetyt pallot tulpan reikien päälle. Nyt vedät autoa nelosvaihde päällä. Paperipallukat lennähtävät pois oikeassa sytytysjärjestyksessä. Sitten katsot, mihin pyörijä näyttää. Sen sylinterin sytytysjohto, josta pallukka lennähti, siihen kohtaan virranjakajankantta, mihin pyörijä osoittaa.
:D :D Tää oli hauska.
Eihän sitä muuten voi tietenkään tietää...

Re: sytkä

Lähetetty: 21 Huhti 2010 07:03
Kirjoittaja xtaaviankka
:D Joo, paitsi! Kaks mäntää nousee jokatapauksessa yhtä aikaa ylös, joten taas ollaan hakoteillä. Kun se eka voi olla ykkönen tai nelonen.

Re: sytkä

Lähetetty: 21 Huhti 2010 08:55
Kirjoittaja TeRoK
eee... toisessa on puristustahti ja toisessa pakotahti.

Re: sytkä

Lähetetty: 21 Huhti 2010 13:51
Kirjoittaja xtaaviankka
Juu, mutta tulpan kautta lentää paineet pihalle.