S-Max?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
TTVS-MAX
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Kesä 2010 21:20

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja TTVS-MAX »

Morot, ottivat Marko mun s-maxin softa päivitykseen eilen tuosta säleikön jäätymisestä. Oli tullut tällä vkolla. Huoltoneuvoja ei saanut selvää miten sitten käytännössä toimii tahi vaikuttaa. Lupasi selvittää ja kertoa. Nyt näyttää auton kellot 12! Tarttee huomenna laittaa aikaan ja seurata oliko päivityksessä mitään muuta huomattavaa, ja meneekö kokka huuruun uudelleen.
Ford S-Max 2.0 TDCi (140) PowerShift Trend, Tred pack etc., 10/2010
pientilallinen
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Tammi 2011 16:13

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja pientilallinen »

arzzi kirjoitti: Asiasta on raportoitu vain muutamasta (max 5 kpl.) autosta Suomessa. Tämän foorumin kautta nyt parin viikon sisään näyttää löytyvän lähes saman verran.
Ilmottaudun yhdeksi omistajaksi. Itselläni on vasta hommattu -08 S-Max 2.0 145hp bensakoneella ja kyllä, se pirulauta nykii pintakaasulla kovalla pakkasella. Todella kiusallinen vika. Tarkoitus on käyttää autoa pajalla, mutta onko siitä nyt mitään apua jos softakorjausta ei ole edes olemassa...?

Toinen juttu on vielä se, että takuu on jo umpeutunut, joudunkohan itse maksumieheksi?

Ja eka viesti, hienoa olla omien joukossa! :lol:
arzzi
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Marras 2008 15:27

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja arzzi »

Eiköhän tuo ohjelmistopäivitys tehdä normaalin vuosihuollon yhteydessä. Varmasti myös aikaisemminkin jos ilmottautuu siihen samaan "listaan" missä oma autokin on. Eli myyjäliikkeen kautta raporttia eteenpäin Suomen Fordille ja mahdollisimman pian. Voihan sitä ottaa yhteyttä vaikka suoraan sinne Suomen Fordiin ja ilmoittaa sinnekin että miten edetään. Muistaakseni Jani Koskinen oli henkilön nimi.
pientilallinen
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Tammi 2011 16:13

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja pientilallinen »

Tämä käy siinä mielessä mielenkiintoiseksi, että mulla on paja-aika jo varattu ja se on nimenomaan tämän nykimisen takia. Nythän siinä käy niin, että jos korjausta softaan ei ole olemassa, valtuutettu Ford-huoltoliike lukee ensimmäisenä vikakoodit (90€?) ja päivittää softan uudempaan, jos sellainen on tarjolla ja niin... auto on todennäköisesti samassa kunnossa kuin ennen "korjausta". Ja mun lompakko kevyempi?
arzzi
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Marras 2008 15:27

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja arzzi »

Kannattaa siis kertoa huollossa mikä on tilanne ja ovat vaikka ensin yhteydessä Fordin Koskiseen. Kannattaa ehkä jättää päivitys tekemättä ja ottaa pieni "hengähdystauko", varsinkin jos siitä "huollosta" aiheutuu kuluja sinulle. Voihan vika olla tietenkin joku muukin, mutta vois kyllä 99% olettaa että samasta viasta on kysymys. Jos he haluavat kuitenkin tutkia vian ilman että siitäkään tulee kuluja niin samahan se on sitten varmistaa.
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja fordever »

Vielä 2-litraisen bensakoneen nykimisestä kylmänä. Harmittihan se kun sen ensimmäisen kerran huomasi, ja melkoista nytkytystä auton saa pitämään, jos ajaa pintakaasulla kierrokset 2000 pinnassa.

Ilmiö esiintyy kuitenkin vain alle -10 asteen pakkasilla ja sen ajan kun moottori lämpenee normaalilämpötilaan. Kyse on selvästi vajaasta 10 minuutista. Sen jälkeen ei nyi missään tilanteessa. Ja muutenhan moottori on aika tavalla lastentaudeista vapaa, eikä syö öljyä.

Tokihan moottorin pitäisi toimia hyvin kaikissa olosuhteissa, joten itsekin odotan nyt tuota huhuttua ohjelmistopäivitystä. Pelkään vain sitä, että Ford on poistamassa tuota luotettavaa myllyä tuotannosta eikä enää halua uhrata sen kehittämiseen senttiäkään. Mutta toivossa on hyvä elää.

Varmaan tällä palstalla kuullaan heti kun jollekin tuota päivitystä tarjotaan.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
arzzi
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Marras 2008 15:27

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja arzzi »

Eri olosuhteissa tuo moottorin lämpötila ylittää 70 asteen rajan eri aikoina. Joskus siihen riittää 5-10 minuutin ajo, mutta -25... -30 asteen pakkasilla kaupunkiajossa ei lämpöviisari paljon ehdi värähtää. Lämpenemistä voi toki nopeuttaa että pistää tuuletuksen minimiin, mutta ikkunat siinä huurtuu :D Varsinkin täällä pohjoisemmassa noita kunnon talvikelejä on parin viime talven aikana ollut useita kymmeniä päiviä. Kyllähän se lämpöjen nopeampaa nousua auttaisi, jos heti pääsisi kotiovelta 80km/h kantatielle huristelemaan pidempää matkaa. Toista se on kaupunkiajossa, kun lämmöt ei ehdi juurikaan nousemaan kovimmilla pakkasilla.
jaines
Viestit: 37
Liittynyt: 31 Maalis 2006 15:44

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja jaines »

jaines kirjoitti:
Vahvistan myös, ja vielä dieselille. Päivitys taisi pahentaa nykimistä ja kierrokset paikallaan kun nostaa n.1500rpm niin käynti suotaa n.300rpm.
Kauanko pitää yleensä ajaa, jotta auto "oppii" päivityksen?
Vika kai tässä muualla, viikon päästä taas tutkitaan..
Viimeksi muokannut jaines, 13 Helmi 2011 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mondeo 2.0 Tdci
TTVS-MAX
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Kesä 2010 21:20

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja TTVS-MAX »

Morot, ei oikein ota häiriövalojen poistaminen onnistuakseen. Oli taas uusi päivitys liittyen säleikön toimintaan, nimittäin DPF ei lähtenyt päälle, kun konetilan/alustan tuuletus ei onnistunut ja siksi valot paloi.
No mulla on lienee jotain muutakin, kun toi ei auttanut. Vien pajalle ½ pv ensvkolla, kattotaan jos diskovalot sammuisivat.
Eipä muuten ed. Toranissa tarvinut kertaakan valoja ihmetellä, pitäs saada s-maxikin valottomaksi jo pikkuhiljaa.
Ford S-Max 2.0 TDCi (140) PowerShift Trend, Tred pack etc., 10/2010
TTVS-MAX
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Kesä 2010 21:20

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja TTVS-MAX »

Morjensta, nyt alkaa näkyä valoa muualla kuin Voortin mittarissa. Eli syy löytyi. Mun s-maxi on lähtenyt tehtaalta DPF pöntön polttoainepilli tyhjänä/ilmaamatta ja tuo Markonkin mainitsema polttoaineenhöyrystinhehkutulppa nutikka on kuumennut likaa ilman fuelia ja oikkariin sekä poltanut 20 a roppua.

Tämä vika on koskenut alunperin syssykuun -10 paikkelle valmistuneita s-maxeja ja mun on lokakuun puolella, joten huotoneuvoja ei aluksi osannut etsiä tuota vikaa, jota ei pitänyt olla enää uudemmissa. Se, että kys. osaa on reilusti hyllyssä kertookin sitä siis vaihdettavan aikalaisen paljon.

Perjantaiksi lupasi uuden osan ja asennuksen. Jos häiriöt häviää, niin olen iloinen.

Ja säleikkö onkelma on hoitunut niillä päivityksillä ihan toimivaksi, tänäänkin oli uusin viimeinen päivitys vielä tullut ja ladattu päivitysläppäriin, se ei enää anna häiriötä toivottavasti ikuna??
Ford S-Max 2.0 TDCi (140) PowerShift Trend, Tred pack etc., 10/2010
timoki

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja timoki »

arzzi kirjoitti:Eri olosuhteissa tuo moottorin lämpötila ylittää 70 asteen rajan eri aikoina. Joskus siihen riittää 5-10 minuutin ajo, mutta -25... -30 asteen pakkasilla kaupunkiajossa ei lämpöviisari paljon ehdi värähtää. Lämpenemistä voi toki nopeuttaa että pistää tuuletuksen minimiin, mutta ikkunat siinä huurtuu :D Varsinkin täällä pohjoisemmassa noita kunnon talvikelejä on parin viime talven aikana ollut useita kymmeniä päiviä. Kyllähän se lämpöjen nopeampaa nousua auttaisi, jos heti pääsisi kotiovelta 80km/h kantatielle huristelemaan pidempää matkaa. Toista se on kaupunkiajossa, kun lämmöt ei ehdi juurikaan nousemaan kovimmilla pakkasilla.
Samoja ominaisuuksia täälläkin: välillä ei lämpömittarin viisari värähdä alimmasta viivasta ylöspäin millään ja välillä tuntuu että tukehtuu saunan sisälle. Aina kuitenkin lisälämmitin päällä (paitsi silloin pakko sammuttaa, kun tuntuu että lämmöt saunan luokkaa). Lisäksi -20 asteen lämmössä akku tyhjentynyt kolme kertaa. Ensimmäisen kerran ennen softapäivitystä ja kaksi kertaa sen jälkeen, vaikka ajoa aina vähintään 30 minuuttia alla, viimeisellä kerralla yhteensä 10h kun ei uskaltanut reissussa käyttää esilämmitystä. Activate now -vaihtoehto ei suostu menemään päälle kovalla pakkasella kuin vasta kolmannella kerralla vaan rasti poistuu itsestään. Oli huollossa pari viikkoa sitten, ei löytynyt mitään vikaa, akun varaus vaan vähän alhaalla. sen jälkeen kertalämmitys, ajoa ihan mukavasti ja taas akku tyhjä.
Kyllä mun mielestä -20 on ihan normaali lämpötila Suomessa ja Suomesta ostetun auton pitäisi se kestää.
Maanantaina menossa taas huoltoon...
KaiVonVeivi
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Tammi 2011 22:36

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja KaiVonVeivi »

RedBull kirjoitti: Itse tuli vuodenvaihteessa tilattua aika samanlainen setti, lisättynä:
PowerShift
Traveller pack
X plus pack
Ilmastoidut istuimet
Pioneerin dvd/navi
Akkulaturi

Kolmesta kuukaudesta oli toimitusajassa puhetta ja viime viikolla
Ilmoittivat että näyttäisi tulevan jo mahdollisesti aiemmin.
Jaahs... Meikäläisen laitoksesta ei näy vielä jälkeäkään jonka perusteella osaisivat edes arvailla toimitusaikaa . Yleensä vissiin aika nopeasti näkyy tilausjärjestelmässä "arvioitu leipomisaika", vaan eipä nyt. Tilattu 20.1.2011
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Jaahs... Meikäläisen laitoksesta ei näy vielä jälkeäkään jonka perusteella osaisivat edes arvailla toimitusaikaa . Yleensä vissiin aika nopeasti näkyy tilausjärjestelmässä "arvioitu leipomisaika", vaan eipä nyt. Tilattu 20.1.2011
Tilasin Galaxyn elo-/syyskuun vaihteessa ja sain 6.2.2011 joten suattaapi olla että lumia ei ole ollut vähään aikaan maassa kun autosi saat....
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
RedBull
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Tammi 2011 12:30

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja RedBull »

jjjj kirjoitti: Tilasin Galaxyn elo-/syyskuun vaihteessa ja sain 6.2.2011 joten suattaapi olla että lumia ei ole ollut vähään aikaan maassa kun autosi saat....
Kyselin oman Maxin toimitusajankohtaa niin sain ympäripyöreän vastauksen, että täytyy rauhassa odotella.
Eli ei taida vieläkään näkyä tehtaan tiedoissa autoa. Tilaus tehty 31.12-10.
Jos vaikka juhannukseksi sais. :?
S-Max Titanium Business 2.0TDCi 180hv AWD
KaiVonVeivi
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Tammi 2011 22:36

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja KaiVonVeivi »

Jeesss... Ja se vähintään 3kk menee siitä kun näkyy "tehtaan tilauksissa" . Eli siis juhannus on aika optimistinen juttu :lol:
ilpopo
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Joulu 2009 20:24
Paikkakunta: Vantaa

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja ilpopo »

Moi,
Mitä voisi vaatia/ olette saaneet kun auton saanti venyy luvatusta?
Mikä aika on ok jos ei saa autoa?
Mondeo tilattu välipäivinä ja piti valmistua viimekuussa, luovutus tässäkuussa...
Nyt ainoa tieto, että myöhästyy...
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Ei ole mitään saatu. No, ehkä useampi kuppi ilmasta kahveeta kun on koneelta tutkittu missäs auto luuraa :D
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
JS-Max
Viestit: 13
Liittynyt: 11 Maalis 2011 09:41

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja JS-Max »

Moi,
Olen harkinnut tätä uutta 1.6 Ecoboostia mutta sitä ei löydy lähikaupunkeista täältäpäin että pääsisi koeajamaan. Onko ketään testannut S-Maxia tällä koneella? Riittääkö puhti vai pitäisikö olla 2.0 Ecoboost? Eli tarvi olla mikään tykki mutta sellainen että voi sadassa lähteä rekan ohi ilman että pitää kilometrejä körötellä sen vieressä.
Dieseliä en osta koska vuotuiset ajokilometrit jäävät alle 10tkm.
Toimitusajat vähän arvelluttavat, myyjät puhuvat kolmesta kuukaudesta mutta toteutuneet ajat näyttävät olevan jopa yli kuutta kuukautta. Oma versio tulisi olemaan 1.6 ecoboost panoramakatolla ja parkkitutkilla sekä traveller&trend packit. Saiskohan tälläiset vielä kesäksi tai edes syksyksi?
Ford S-Max 2011
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Eiköhän sillä 1.6 pärjää ihan hyvin. Verrattuna vanhaan 2-litraiseen vapariin suorituskyky näyttäisi olevan parempi. Kiihtyvyys ja huippunop. samaa luokkaa kuin 2.0 tdci ps (163 hp). Vääntöäkin 240 nm. Ihan ok lukemat, mutta jos ei rahasta ole kiinni niin kyllähän tuo 2,0 ecoboost olisi kuitenkin munakkaampi.
Toimitusajat on pitkät. Jos kiirutta pidät niin eiköhän se kesän loppupuolella tule :shock:
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
KaiVonVeivi
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Tammi 2011 22:36

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja KaiVonVeivi »

Yleistä löpinää toimitusajoista ja tilausjärjestelmistä:

- Duunikaveri tilasi viimevuoden syksyllä Peso RCZ.n . Viikko tilauksen jälkeen oli selvillä auton valmistus ja toimitusviikko ja sen mukaan auto todellakin tuli
- Kaksi duunikaveria tilasi tammikuussa samana päivänä oman S-MAX.n kanssa Audi A6.t . Viikko tilauksen jälkeen molemmista oli tiedossa valmistus ja toimitusviikko ja autot ovat jo valmistuneet.
- Itse olen tilannut ainakin 5 uutta autoa ja aina on osattu arpoa parin viikon tarkkuudella toimitusaika melkein heti tilauksen jälkeen .
- Kian ja Hyundain myyjät sanoivat suoraan että toimitusaika on vähintään 8kk
- Fordilla ei taida tämä osasto oikein toimia :lol: :lol: :lol: Ei osata edes valmistusviikkoa kertoa 2kk tilauksen jälkeen

-----
PÄIVITYSTÄ ja perun kaikki pahat puheeni :lol: Automyyjä ei vaan halunnut sanoa mitään ennenkuin auto on ulkona tehtaalta. Viimeisimmän tiedon mukaan toimitusajaksi tulee tasan 3kk , elleivät nyt sitten hävitä autoa matkalla Suomeen.
JJun
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Maalis 2011 22:35

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja JJun »

Olen nyt omistanut vm 2006 S-Maxin kahden litran bensakoneella ja Trend-varustuksella hieman yli vuoden päivät. Koeajoin monta merkkiä ja mallia ja Ford oli kokonaisuutena paras.

Tilaa on erinomaisesti, tila-autoksi sporttisen näköinen, melko laadukkaan oloinen sisustus, ajettavuus hyvä, vähän melua, sivupeilit loistavat, kuskin paikalla hyvä ergonomia 188 cm kuskille (jos kohta itsellä alaselkä puutuu matka-ajossa), keskiriville mahtuu hyvin kolme aikuistakin tai turvaistuimia selkä menosuuntaan, takapenkit eivät myöskään ole kamalan kovia koppuroita niin kuin joissa tila-autoissa. Moottori EI tunnu laiskalta vaan pikemminkin vääntää hyvin alhaalta ja ainakin itselle riittää hyvin arkikäyttöön. Vitosvaihde on melko lyhyt eli kone meinaa huutaa moottoritiellä (vaikka on äänieristetty sen verran hyvin ettei varsinaisesti häiritse). Vaihteisto on harmittavan jäykkätoiminen, vaatii keskittymistä ja määrätietoisia otteita. Perusradio on helppokäyttöinen, kaiuttimen äänenlaatu perustasoa. Mittaristo näyttää ajonopeuden poikkeuksellisen tarkasti.

Käyttökokemuksia: ei kovin kummoinen talviauto. Sisätiloja saa lämmittää pitkään ja hartaasti 1.7kW sisätilanlämmittimellä johtuen isosta tilavuudesta, auton omalla lämmittimellä lämpiää hitaasti kun ajoon lähtee ja liikennevaloissa seisoessa alkaa moottorin lämpö laskea vähänkin kovemmalla pakkasella. Sateisen marraskuun jälkeen pakkasten tultua ei konepelti enää mennyt kiinni asti (vaijeri/lukko jäätynyt, vaihdettiin liikkeessä), kuskin ovi ei pysynyt kiinni (kuumaa vettä pussissa auttoi), tankin luukku ei auennut (sama lääke) ja useimmiten kuskin oven ikkuna ei aukea sähköllä (saattaa välillä toimia kun tarkasti skapalla puhdistaa kaikki tiivisteet). Vaihdoin ajovalopolttimon ja umpioon kiinni tulevan sähköliittimen varmistusmuoviklipsi murtui irti 2 asteen pakkasessa sitä avatessa. Takaluukun kaasujouset ovat kulutustavaraa tai muuten vain huonot, toimivat talvella vain auttavasti. Kovemmalla pakkasella auto sammuu heti käynnistyksen jälkeen jos ei heti paina kaasupoljinta (moottorinlämmitin lämmittää ilmeisesti turhankin hyvin moottorin lämpöanturia, joka kuvittelee koneen olevan lämpimämpi kuin se onkaan - kerran auto kasteli tulpatkin.. nykyään otan auton irti lämmityksestä 10 min ennen lähtöä) . Positiivista talvella on sähköllä lämpiävä tuulilasi, joka kirkastuu vauhdilla mutta vastukset häiritsevät kyllä sen verran että vaihdatan tilalle tavallisen lasin (jos vain saa) jos vaihtoon tulee muuten tarvetta. Painojakauma tai alustan suunnittelu on sellainen, että S-Maxilla on suht' hauska ajaa nelipyöräluisussa :)

Pieniä ärsytyksen aiheita varustelussa (vs. ex-auto VW Golf IV): autossa ei vakiona stilettiavainta, kauko-ohjain avaa yhdellä painalluksella vain kuskin oven ja vasta toisella kaikki (Oulun Viescar ei saanut uudelleenohjelmoitua), tankin korkille ei ole pidikettä tankkauksen ajaksi, tuulilasin pesunesteelle ei ole suodatinverkkoa eli täyttäessä ei passaa päästää roskia joukkoon, ajotietokoneessa ei ole hetkellisen kulutuksen näyttöä, mittariston valot EIVÄT PALA valojen vakioasennolla (jolla kuitenkin lyhyet valot palavat) eli valokytkimestä pitää joka kerta vääntää että mittaristosta saa selvän. Apukuskin penkissä ei ole korkeussäätöä vakiona. Etupuskuri antaa periksi kun siihen tökkää lohkolämmittimen piuhan kiinni :)

Bensaa kuluu 7 km työmatkalla noin 10 litraa satasella pikkupakkasella, kovemmalla pakkasella lähelle 12. Matka-ajossa talvella ei kulje lähellekään luvattua 6.4 litraa vaan ajotietokonekin kertoo kulutukseksi noin 7.5l/100km.

Kokemukset muista käytetyistä tila-autoista:

Opel Zafira (uudempi korimalli): itselläni vahvin vaihtoehto S-Maxille, kuskin penkki vähän huonompi kuin S-Maxissa, melua enemmän, kallistelee ajossa enemmän, takapenkin ja tavaratilan tilat ok.

Seat Altea XL: ajoasento ei ihan paras mahdollinen, kojelauta muovisuudessaan tyylitön, kapeutta lukuunottamatta riittävästi tilaa, ulkonäkö miellytti silmää. 1.8 TFSI kone erittäin hieno, ko. koneen kanssa tuleva (sport?) alusta on tila-autoksi (tai tila-farmariksi) ällistyttävän hyvä 16" vanteilla, ei kallistele minkään vertaa moottoritien rampeissa. Parempi siis ajaa kuin tila-autojen mittatikkuna pidetty S-Max. Oston esti lähinnä aivan liian kuuluva rengasmelu.

VW Touran (pre-facelift): esimerkillinen ajoasento- ja ergonomia. Takapenkillä liian vähän tilaa pituussuunnassa selkä-menosuuntaan turvaistuimille. Tavaratila mahtava. Ei ollut jostain syystä (talvella) kovin innostava ajossa. Melua liikaa ainakin kuluneilla renkailla.

Corolla Verso: yllättävän hyvä penkki ja ajoasento kuskilla, tyylikäs mittaristo, 1.8 kone parasta autossa (jopa sporttisen kuuloinen), takapenkin tilat erinomaiset, tavaratila taas turhan pieni. Rengasmelua liikaa ainakin uusilla halpatuotanto-kesärenkailla, moottorin äänikin kuuluu liian selvästi, alusta liian kova, silti levoton ajaa moottoritiellä.

Mitsubishi Grandis: persoonallisen/futuristisen näköinen, en käynyt koeajolla kun kylmät tyypit jo paljastivan fataalin vian: ohjauspyörässä ei ole pituussäätöä?! Haloo, ei ole tältä vuosituhannelta. Varusteet ovat yleensä Grandiseissa varsin hyvät.

Citroen C4 Grand Picasso: olisi voinut ominaisuuksien puolesta tulla kyseeseen, mutta ranskalaiset autot arveluttavat turhan paljon :)

Renault Grand Scenic: kuskin paikka ja ohjaamo ei innostanut millään lailla, jätin koeajon väliin.
JS-Max
Viestit: 13
Liittynyt: 11 Maalis 2011 09:41

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja JS-Max »

Tuli sitten tänään tilattua 1.6 ecoboost malli start&stop systeemillä.
Toimitus pitäisi olla jo kesäkuun alussa eli alle 3kk. Saas nähdä miten käy..
Aloin miettimään että olisiko pitänyt ottaa jotain kauppakassipidikkeitä tai vastaavaa apua tavaratilaan vai saako tähän edes mitään kun on 7 paikkainen?
Ford S-Max 2011
JS-Max
Viestit: 13
Liittynyt: 11 Maalis 2011 09:41

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja JS-Max »

Onko tietoa SMaxin vakiovaloista. Ne ovat olleet huonot vuoden 2006 testien mukaan mutta onkohan niihin tullut mitään parannusta vuosien varrella edes tässä facelift mallin myötä?
Ford S-Max 2011
RedBull
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Tammi 2011 12:30

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja RedBull »

Ei mennyt toimitus ihan juhannukseen.
Tänään sain auton liikkeestä ja hyvältä vaikuttaa.
Tilaus oli siis 31.12.
S-Max Titanium Business 2.0TDCi 180hv AWD
Avatar
Marko_K
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Kesä 2010 15:11

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja Marko_K »

S-Max on osoittautunut kilometrien myötä täysin laaduttomaksi tekeleeksi.

Tähän mennessä tapahtunutta:

* vilkun viiksi hajosi
* kaiutin pimeni
* jäähdyttimen räppänöiden softavika
* hiukkassuodatin hajosi -- korjaaminen vei kuukauden
* turbo hajosi -- auto seisoi kolme ja puoli viikkoa pajalla
* auto ei yhtenä aamuna enää käynnistynyt, hinurilla pajalle -- syy ei selvinnyt
* lapsilukot toimivat, kun sattuvat toimimaan -- softa päivitetty
* takaovea ei aina meinaa saada kokonaan auki -- odottaa korikorjausta ja maalaria, saranaa ei voi säätää!
* turboremontin jälkeen auto nykii, eikä aina kiihdy -- softa päivitetty
* vaihteisto ei enää suostu aina vaihtamaan pienemmälle ja on päästänyt pari lupaava paukahdusta -- softa päivitetty...

Hiljainenhan tuo on, ja mukava, ja hyvä ajaa, ja...

Mutta luotto alkaa olla mennyttä. Ikää autolla vajaat puoli vuotta, mittarissa noin 26 000 kilsaa. Sijaisautoja on ollut alla kymmenkunta ja niillä kertynyt ajoa yli 5000...
Vastaa Viestiin