Sivu 1/1

Mondeo MK3 TDDi Eber testaus/sulake

Lähetetty: 04 Tammi 2010 14:41
Kirjoittaja ajh
Moottorinlämmöt nousee hitaasti ja laskee heti kun moottorin kuormitus pienenee(kaupungissa) parinkympin pakkasilla lämmintä tulee kyllä sisälle. Vaikuttaako eberin toiminta moottorinlämpöihin???

Termostaatti on kyllä uusi tarvike kylläkin.


Miten tuosta eberistä näkis että se pelaa??

Re: Mondeo MK3 TDDi Eberin testaus

Lähetetty: 07 Tammi 2010 21:27
Kirjoittaja joosu
Kyllähän se vaikuttaa moottorinlämpöihin. Laita auto käyntiin ja kurkkaa auton alle et tulee pakokaasua eberiltä. :wink:

Re: Mondeo MK3 TDDi Eberin testaus/Sulakeko??

Lähetetty: 10 Tammi 2010 16:56
Kirjoittaja ajh
Tämänhetkisten havaintojen perusteella eberin putkesta ei tule savua eli ei taida toimia koko lämmitin.

Moottoritilassa olevasta sulakerasiasta puuttuu mahdollisesti yksi sulake?? Mikähän noista sulakkeista mahtaa olla eberille??? Sulake hehkulangankuvakkeen kohdlta puuttuu tarkoitan noita isoja sulakkeita 60a näyttäisi puutttuvan. Vasemmalta kolmas alaspäin puuttuu? Kuuluuko tuolla kohtaa sulaketta ollakaan???

Pitääkö tuota autoa käyttää vianluvussa vai saisko tuota vikaa muuten selville???

Re: Mondeo MK3 TDDi Eber testaus/sulake

Lähetetty: 11 Tammi 2010 16:48
Kirjoittaja joosu
Taitaa olla helpoin käyttää vian luvussa. Itse käytin focuksen eberin vian luvussa ja sain selville et hehku rikki ja sit ei muuta ku vaihatti sen ja taas riittää lämpöä :wink:

Re: Mondeo MK3 TDDi Eber testaus/sulake

Lähetetty: 12 Tammi 2010 08:01
Kirjoittaja turboruuvi
Kyllähän sen Eberi toiminnan myös kuulee.
N. minuutin päästä auton käynnistämisestä alkaa kuulua pöhinää - vähän niinkuin
suihkukoneen moottori alkaisi ottaa kierroksia.

Auton alle lumeen jää Eberin pakoputken kohdalle pyöreähkö sulamisjälki.

Eberin sulake roikkuu usein johdossa akun plus-navan lähellä omassa pikku laatikossaan.

Eberin vikakoodin luettaminen Ford-merkkihuollossa lienee paras idea etsiä vikaa.
Jos Eber on tehdasasennettu (Fordisoitu Eber), ei Eber-huolto yleensä saa luettua vikakoodeja ennen kuin jäähdytysnesteen lämpötila on laskenut alle 10 plus-asteen. Fordin
omalla analysaattorilla homma onnistuu lämpimänäkin.

(Fordisoitu Eber = Eber, jossa on Fordin oma kontrolliyksikkö)