Öljyä pakoputken päälle

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
consuli-72
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Heinä 2009 08:15

Öljyä pakoputken päälle

Viesti Kirjoittaja consuli-72 »

eli mulla olis tuollanen Mondeo 1.8 zetec 16v -97 ja lykkää öljyä suodattimen luota pakoputken päälle..taannoin vaihdoin ensimmäistä kertaa (mulla ollessa) öljyt+suotimen ja oli pikkasen tiukas ja sen jälkeen alko vuotaan...ei ainakaan tuplatiiviste vikaa ole :lol: .....onkohan näis öljynsuodattimen jalka erillinen (siis suod.ei lohkos suoraan?)? paljonko tavaraa pitää vaihtaa,että saa tiiviiksi vai auttaako tiiviste+liima? isotöinen tuo varmaan on,mut vaihtaa sit samal tuon jakopään hihnan...onko kellään siitä kokemusta?tarviiko esim.erikoisavaimia?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Öljyä pakoputken päälle

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Jos se tosiaan sieltä nurkilta vuotaa mutta ei suodattimen ja pumpun välistä niin onneks olkoon, melkonen remontti on tiedossa. Ite en oo roplannu ku irtomoottoreita ja tekemistä siinäki on ollu. Kampiakselin hammaspyörä pitää saada irti (ollu ainaki mulla *tun tiukassa joka kerta, miellyttävää varmasti puuhailla kun moottori on autossa kiinni) ja öljypohja pois, ne on ne juhlavimmat paikat tuossa remontissa. Erikoisavaimia en muista, torxejahan noissa Zeteceissä paljon käytetään mut liekö nekään nykyään enää erikoisavaimiksi luokiteltavissa.

Tollasten saumojen tiivistäminen päältäpäin on ainakin musta aika epätoivosta hommaa, mut en sitte tiedä jos joku tietäs jonkun takuuvarman päältäpäin käytettävän aineen. Toi on kyl sen sortin remontti et ite ainakin koittaisin siirtää sitä jollain öljyvuotojen ehkäsyaineella, esim CRC:n oil drip stop toimii kai jotenkuten.

Ja nyt sit ootellaa ku joku kertoo et niit aineit ei kannata käyttää ku ... ja ... ja jopa ..., mut niin tai näin, toi kyseinen remontti ei ainakaan mua ihan kauheasti kiinnostais.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
consuli-72
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Heinä 2009 08:15

Re: Öljyä pakoputken päälle

Viesti Kirjoittaja consuli-72 »

..kiitos tiedoista--.siis oottelen kesää ja kärpäsii :lol: ..saa siin sit samalla ottaa olusta,saa nähä riitääkö koppa :oops: vai ostaako saman tien kaks :twisted: ...no ainaki kaikki nuo jakopään osat hommata ensin ja alapään tiivistesarja ja sit aloitella :mrgreen:
Vastaa Viestiin