Sivu 1/1

termostaativika?mikä termostaati?

Lähetetty: 16 Syys 2005 14:40
Kirjoittaja HUGO
eskort -92 1.8 zetec käy mittarin mukaan kylmänä ei mittari nouse juuri ja juuri normaalin puolelle ja ei tule mun mielestä kovinkaan lämmintä ilmaa mikä on oikea astemäärä termostaatille ja onko mitään huomioitavaa kun sen vaihtaa?

Lähetetty: 16 Syys 2005 14:42
Kirjoittaja janzamar
ja nestettä oli tietenkin tarpeeksi?

Lähetetty: 16 Syys 2005 14:45
Kirjoittaja HUGO
Kyllä nestettä on oikea määrä!

Lähetetty: 16 Syys 2005 15:21
Kirjoittaja zak69
Käyppä hakeen se termari ja vaihda. Helppo ja nopea homma, ylävesiletku irti kotelosta ja 3 ruuvia auki ja that's it. En tiedä saako edes muun asteisia, omani oli 88 astetta minkä varaosaputkasta hain. Ja se termarin laipassa oleva kuula suoraan ylöspäin eli kello 12-asentoon. Näin :lol:

Lähetetty: 16 Syys 2005 15:54
Kirjoittaja jype
jos haluaa lämpimämmän auton ni ostaa jonkun 90C-102C termarin

Lähetetty: 16 Syys 2005 17:32
Kirjoittaja VesQ
Ja oikein päin se termari eli vahapuoli koneeseen eli jousi puoli, jos sitä edes saa väärinpäin sinne survottua

Lähetetty: 16 Syys 2005 20:56
Kirjoittaja Monteonisti
Onhan siinä nuoli merkkinä asennussuunnalle! :D

Lähetetty: 16 Syys 2005 23:17
Kirjoittaja VesQ
Nuoli ??. Siis tarkoitin sitä että esim ohc:ssä voi termostaatin laittaa kumminkin päin, eli vahanappula koneeseen tai syyläriin päin. Nimimerkillä kokemusta on (kaiken läpi käynyt ja kannentiivisteenkin vaihtanut ja viimeiseksi tietysti se termari :D )

Lähetetty: 17 Syys 2005 11:44
Kirjoittaja zak69
No tuohon escoon ainakaan sitä ei saa väärinpäin, ei meinaan sovi enää kotelo kiinni :lol: Ja mitä asteisiin tulee niin kyllä sitä lämmintä pitäisi kabiinissa riittää vaikka olisi se 88-asteinen sisään tungettuna.

Lähetetty: 17 Syys 2005 11:57
Kirjoittaja janzamar
elikkä jos termari ei olis jumissa niin lämppärin kennosta vikaa hakemaan..?

Lähetetty: 17 Syys 2005 12:47
Kirjoittaja zak69
janzamar kirjoitti:elikkä jos termari ei olis jumissa niin lämppärin kennosta vikaa hakemaan..?
Juuri noin. Tai voihan siellä ilmaakin olla.

Lähetetty: 17 Syys 2005 21:40
Kirjoittaja Monteonisti
Vois kokeilla huuhdella vedellä ja vesijohtopaineella väärään suuntaa, siis eri kuin normaali kiertosuunta. 8)

Lähetetty: 19 Syys 2005 07:52
Kirjoittaja jiiässä
Mulla on sama ongelma fiestan 1.6 cvh:ssa, ei tarkene nolla kelilläkään vaikka matka on 100km ni lämmöt on ihan normaalin alarajalla. Mikäs se kuula homma on ku yks tuttu meinas että vika voi olla siinäkin eikä termarissa, kun ajattelin ensin vaihtaa vaan suoraan termarin.

Lähetetty: 19 Syys 2005 10:57
Kirjoittaja zak69
No ei sitä kuulaa pelkästään kannata alkaa vaihtaan, jos edes pystyisi. Se on siinä laipassa valmiiksi sellaisessa kolossa missä pääsee liikkuun. Ja jos se kuula ei siinä liiku on kyseessä joko valmistusvirhe tai niin vanha termari että vähintään synttärikahvit pitää sen kunniaksi juoda :lol: Eli uutta vaan kehiin, eiköhän se viisari ala nousemaan. Ja älä sit heti kaada kaikkia nesteitä sisään kerralla, vaan pikkuhiljaa sillain eri seteissä. Ja heitä vaikka lenkki välissä. Varmin tapa saada ilmaa kiertoon on se että termarin vaihdon jälkeen kaadat säiliön täyteen ja menoksi. Sitten ihmettelet kun lämmöt nousee mittarin mukaan mut hupsis, hetken päästä ne laskeekin. Vähän niinkun diisselillä ajaisit, asia varmaan tuli selväksi. Muut saa jatkaa.