TDDI Mondeo ei puhalla lämmintä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ajh
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Elo 2007 07:40
Paikkakunta: Haparanda

TDDI Mondeo ei puhalla lämmintä

Viesti Kirjoittaja ajh »

Ensimmäinen Ford on ajossa nyt ja olen ilmeisesti alkanut lunastaa sitä taivaspaikkaa heti ....tu
Viimeviikolla laitoin startin, sitä edeltävänä vetonivel....

Ongelma on siis nyt se, että lämmintä ei tule sisätiloihin.

Tarinan tausta olis tämmönen. Konehuoneessa havaitttu pientä nesteen hajua --> vuotaa siis jostain vähän, siis tosi vähän nestettä --> paisuntasäiliö vailtuu hiljalleen. Vuotoa paikallistin viimeviikolla ilmeisesti vesipumpulle tuleviin letkuliitoksiin/ letkulämppärinliitoksiin.

Eilen illalla sitten huomasin, että puhaltaa vaan kylmää sisälle noinhan siinä käy kun ei nesteet kierrä kokemusta on muista autoista. No eikun autoparkkiin ja tutkimaan. Paisuntasäiliö oli tyhjä, joten lisäsin vettä n. 1litra autoparkissa n tunnin sitten ajelemaan. Alkoi puhaltamaan lämmintä, mutta loppui sitten uudelleen. Taas nesteiden tarkistus nesteet normaalissa ?????

HUOM MOOTTORILÄMMÖT on normaalissa kokoajan, ulkona 1aste lämmintä ja webastokin kuulostaa puhisevan

MISSÄ SIIS VIKA nesteet ei ilmeisesti kierrä??? miten tuosta TDDI vm. -01 koneesta ilmataan nesteet?

MISSÄ ON termostaatti anteeksi tyhmyyteni ( oletan, että se on oletetun vesipumpun yhteydessä ), sillä luultavasti sekin on nyt sama vaihtaa kun aletaan ongelmaa tutkimaan.


Mondeosta pidän autona on hyvä ajaa ja farkkuna mukava käytössä masentaa nämä pikku ongelmat.
essapant
Viestit: 80
Liittynyt: 08 Maalis 2006 17:36
Paikkakunta: Nivala

Re: TDDI Mondeo ei puhalla lämmintä

Viesti Kirjoittaja essapant »

Itse olen havainnut ko Mondeon ilmaamisen hankalaksi, eli järjestelmään tuntuu jäävän helposti ilmaa. En tiedä, miten se pitäisi tehdä, mutta olen olen puristellut syylärille meneviä vesiletkuja paisuntasäiliön korkin ollessa auki. Etenkin akun puoleiseen letkuun pääsee kaksinkäsin käsiksi kohtuudella. Tämän letkujen puristelun olen toistanut useampina päivinä autolla ajettuani ja sisätilojen lämpöongelmia ei ole ilmennyt. Termostaatti sijaitsee koneen päässä vaihteiston yläpuolella. Termostaattikotelo on myös potentiaalinen vuotokohta.
Ps. Korjausopas kannattaa hankkia, tai lainata ainakin kummempiin remontteihin.

Vesipumpun vuotamisesta kävin viimetalvena synkkää yksinpuhelua ja se löytyy täältä:
viewtopic.php?f=3&t=20671&start=0
ajh
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Elo 2007 07:40
Paikkakunta: Haparanda

Re: TDDI Mondeo ei puhalla lämmintä

Viesti Kirjoittaja ajh »

Ongelman kanssa on taisteltu ja ei tunnu korjaantuvan.

Pahin tuntuu olevan vialla eli

Näyttää siltä, että kansipahvi on mennyt, kun nyt moottorin lämmöt näyttää nousevan melkein punarajalle. Melkeinpä keittää kone nyt. Pahin merkki tuosta on, että kun paisarin korkki on auki tuntuu järjestelmästä tulevan ilmaa eli nesteen pinta nousee paisarissa kun annetaan koneelle kierroksia.

Vesipumppua ei ole vielä purettu, että näkis onko se sokö. Tuohon perehdytään kun saadaan auto talliin jonne se voidaan jättää osat levällään vaikka loppu vuodeksi.


Kyllä tässä vähän huumoria nyt kysytään tämän voortin kohdalla......
Vastaa Viestiin