focuksen kierrokset ei laske

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
petteri_
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Kesä 2009 20:02

focuksen kierrokset ei laske

Viesti Kirjoittaja petteri_ »

Eli vm99, 1.8 bensafocuksessani on tuollainen vika. Kun ajelen satasta ja polkaisen kytkimen pohjaan, kierrokset eivät laske kunnolla, vaan tosi hitaasti tuonne 2000:een ja vasta kun nopeus tippuu tuonne alle neljänkympin, niin kierrokset laskevat n.1200:een ja kun auto pysähtyy kokonaan kierrokset putoavat normityhjäkäynille n. 700:aan. Tästä syystä myöskään moottorijarrutus ei toimi lainkaan, vaan kone ainoastaan huutaa, ku esim neloselta pudottaa kolmoselle. Autoon on vaihdettu useita antureita, mm. tyhjäkäyntiin liittyen mutta tuloksetta. Onko muilla tällaisia kokemuksia ja kuinka olette saaneet kuntoon?
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: focuksen kierrokset ei laske

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

http://www.tecalemit.fi/layout/dokument ... leaner.pdf

koitappa tommosella, itellä ainakin autto
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
petteri_
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Kesä 2009 20:02

Re: focuksen kierrokset ei laske

Viesti Kirjoittaja petteri_ »

apu löytyi, kun puhdistin kaasuläpän asentoanturin sähköliittimen.
arwo

Re: focuksen kierrokset ei laske

Viesti Kirjoittaja arwo »

Omassa 1.6-litraisessa bensa-Focuksessani (vm. -00) on silloin tällöin täsmälleen samanlaista ongelmaa. Voisiko joku ystävällinen guru kertoa tietämättömälle, mistä tuo asentoanturin liitin löytyy?
petteri_
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Kesä 2009 20:02

Re: focuksen kierrokset ei laske

Viesti Kirjoittaja petteri_ »

Se on kiinni siinä kaasuläppäsysteemissä, mihin kaasuvaijeri tulee kiinni eli siinä mistä voi konehuoneesta käsin kaasutella autoa...
arwo

Re: focuksen kierrokset ei laske

Viesti Kirjoittaja arwo »

Kiitoksia vinkistä, petteri_! Anturi löytyi, mutta puhdistus ei auttanut. Ostin myös uuden anturin, mutta ongelmaa esiintyy edelleen, joten vika on jossain muualla. Näyttäisi siltä, että jos moottori on käynnistetty kylmänä, ongelmaa ei ole. Kuumana käynnistettynä tuntuu toistuvan joka kerta, olisiko jollain veikkauksia mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi? Mahtaisiko OBD-testistä olla apua?
Vastaa Viestiin