Ensimmäinen käyttöversio gsm-ohjaintsydeemistä on valmis. Eilen asentelin paikoilleen, toimii minikellon kanssa rinnakkain. Toistaiseksi on softa pysynyt pystyssä, vastailee viestiin ja lämmitys toimii. Softaa vielä parantelin, esisäädettyä lämmitysaikaa saa säädettyä viestillä. Esisäädetyn lämmitysajan lisäksi lisätään 1min / 2 astetta kun lämpötila on alle +5. Olis tuosta pari kuvaakin ja kytkis, mutta tänne ei taida saada kuvia liitettyä? Vai enkö vaan osaa..
Mutta nyt pitääkin lähteä liikenteeseen, auton pitäisi olla lämmin klo 11:45 8)
EDIT: Myös jännitevahti lisätty softaan. Jännitteen ollessa alle 11.5V yhtäjaksoisesti minuutin ajan lähetetään varoitusviesti, 3min jälkeen sammutetaan sisätilapuhallin ja jos jännite on edelleen liian alhainen 5min jälkeen, sammutetaan myös eber.
Kuvittelisin, että 11.5V on sopiva raja, voi olla, että joutuu vähän vielä tiputtamaan, en tiedä kuinka alas akun jännite tippuu -30c pakkasessa kun on eber ja sisätilapuhallin päällä.
Mutta ohjelmointi on helppoa, ei muutakuin konepelti auki, piuha kiinni ja uusi softa koneeseen
EDIT: Talven lähestyessä piti taas hieman viilata Eberin gsm-ohjainta; vedin piiriltä kaksi piuhaa fordin alkuperäismankan cd-vaihtaja -kytkentään. Parin päivän koodailujen jälkeen näen mankan ruudulta mm. ulkolämpötilan, jännitteen, säädetyn lämmitysajan ja lähtöajankohdan jos se on asetettu. Lämmitysaikaa ja lähtöaikaa voidaan säätää ja ajastin voidaan kytkeä päälle tai pois. Eli nyt koko paketti toimisi täydellisesti myös ilman eberin minikelloa, säädöt tehdään mankan cd-vaihtaja -toiminnon avulla. Etuna minikelloon on se, että tässä asetetaan aina lähtöaika ja lämmitysaika säätyy automaattisesti lämpötilan mukaan. Myöskään sisätilapuhallinta ei huudateta turhaan, säilyy akku paremmin. Mankalla ainoastaan asetetaan säädöt, eli mankan ei tarvitse olla päällä muutakuin asetusten säädön ajan.
Idea lähti siitä, että halusin nähdä ulkolämpötilan mutta en halunnut asentaa mitään rumia jälkiasenteisia lämpömittareita. Tajusin, että rauta on jo autossa, ei tarvitse kuin piuha väliin ja koodia koneeseen.