Sierran turbotus...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Sierran turbotus...

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Alottelen tässä turboprojektia ja auto on is sierra ohc koneella. Eli onko kokemuksia miten se vaki ruisku pelaa turbon kanssa :?: Saakohan mistään autosta sopivia mäntiä sierraan, joilla puristukset sais kohdalleen?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ei vakiolla ruiskulla pitkälle pääse,bensa loppuu jo aika pienillä ahdoilla.lisäsuutin hässäkkä ahtoputkeen ja säädettävällä painekytkimellä suutin auki on halpa ratkasu jolla pääsee alkuun.
kuplan männillä ahdot putoo ja kestää noin 200-250hv riippuen kaasujalasta,omat männät ei kyllä oo pitkäikaset varsinkaan jos puristuksia ei pudoteta jollain muulla konstilla esim.palotiloista pois.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: Sierran turbotus...

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

lateksi kirjoitti:Saakohan mistään autosta sopivia mäntiä sierraan, joilla puristukset sais kohdalleen?
cosworthista. käytettynä aika halvallakin. ja pitäisi varmaankin kestää :D
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Re: Sierran turbotus...

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Mistähän noi cossun männät löytäis?? mut kuplan männät varmaan ois uutena yhtä halvat kun noi cossun käytetyt ... mitenkäs kannen tiiviste, eikös toi felpron sininen kestä???
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

tuolta kannattaa katella niitä mäntiä ja muutakin, siellä niitä on paljon myynnissä.

saa varmaan joo uudet kuplan mahlet samalla hintaa, mutta mutta...

ja cossun kannentiivistekkin on varmaan ihan hyvä, ku turpokäyttöönhän se on tehty.
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Kannataskohan siihen laittaa se megasquirt että sais siitä vaki ruiskusta enemmän irti :?: Vai riittääkö vakiona jos tehot on alta 200hv.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

megaruutalla saa suuttimien aukioloaikoja muutettua eli bensaa lisää(hyvä ja halpa vaihtoehto ni ei tarvii ruveta lisäsuuttimia viritteleen noilla sun tehotavoitteilla>alle 200hv) ,samoin sytkäkarttoja pystyy muokkaan.on hyvä jos nakutuksen kanssa ongelmia,ni saa sytkää myöhäsemmälle.
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

tosta megaruutasta et onko se miten vaikee kolvailla ite kasaan?
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Ja vielä että jos sen megaruutan laittaa niin mistä siihen saa sen johtosarjan muutoskappaleen??
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

tosta megaruutasta et onko se miten vaikee kolvailla ite kasaan?
Ei mitenkään vaikea, jos olet lähiaikoina mitään tinaillut tai vaikka et olisikaan. Tosin silloin kannattanee tehdä aluksi vaikka joku vilkkuva sydän tyylinen halpa rakennussarja että saa hieman tuntumaa.
ja vielä että jos sen megaruutan laittaa niin mistä siihen saa sen johtosarjan muutoskappaleen??
Tekemällä itse.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

miten ja mistä sen ms:n voi tilata ? miten maksu hoidetaan ??
Avatar
Sodfor
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Helmi 2005 14:24
Paikkakunta: Vantaa, Kannisto-City

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Jaakko85 kirjoitti:miten ja mistä sen ms:n voi tilata ? miten maksu hoidetaan ??
Täällä on aiheesta oikein foorumikin....
http://www.msefi.com

Ja Googlella löytää lisää tietoa.....
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06

- kukaan ei ole täydellinen -
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

mistäs sille megalle saa sen lämpötilatunnistimen.. voiko ottaa esim. vedenlämpö anturista??
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

lateksi kirjoitti:mistäs sille megalle saa sen lämpötilatunnistimen.. voiko ottaa esim. vedenlämpö anturista??
eiköhän sen luulisi kelpaavan. siis just se vedenlämpötila-anturi, joka on imusarjassa, ottaahan originaali ohjainyksikkökin sen anturin perusteella tiedon moottorin lämpötilasta.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

MS:än alkuperäinen kokoonpano käyttää Chevyn antureita. Turbo käyttöön pitää imuilman lämpöanturi vaihtaa avoimeen malliin ja arvot muuttaa ohjelmaan.
Sama pätee myös moottorin lämpö mittaukseen. Se EFI:n anturi on käypänen, mutta vastusarvot on eri kuin GM anturilla, joten senkin arvot pitää muuttaa ohjelmaan.
Se MAP anturi joka tulee sarjan mukana pelaa 1.5 bar ahdoille saakka.
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

joo, eli mitä sm:n mukana tulee, niillä siis pääsee jo vauhtiin :)
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

miten ja mistä sen ms:n voi tilata ? miten maksu hoidetaan
Helpoiten ja halvimmalla(?) partcolta. http://www.partco.fi

Ja niinkuin country sedan kertoi anturin kuin anturin saa käymään ruutan kanssa, vaatii vain bias(ointi)vastuksien arvojen muuttamista (jossain tapauksessa) sekä uudet "kartat" antureille koodiin, kuullostaa ehkä vaikealta muttei ole.
joo, eli mitä sm:n mukana tulee, niillä siis pääsee jo vauhtiin
Jos siis tarkoitit MS:ää niin mukana tulee vain piirilevy ja komponentit, ja kotelo sen tilatessa, anturit, johdot ym ei kuulu kauppaan.
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

selkis.. eiköhän ton asennus onnistu.. onhan noita fordsoneita jo monen sukpolven ajan sorrattu.... täytyy alkaa tosissaan tuota turboo katseleen niin alkaa homma edistyy 8)
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

tarvittavat osat: ms rakennussarja+imusarja (kaasuläppä & asentotunnistin), suuttimet, imuilman lämpötila-anturi,. noillahan sen sitten saakin jo toimimaan. tietty sit bensan toimitukseen tarvittavat osat, ja jos esim kaasari malliin rupee laittaan niin tankin vaihto, b-pumppu, b-painesäädin, b-suodatin.
Ford sierra iS -86
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Täytyy pistää tilaukseen ms, niin pääse rakenteleen ja ihmetteleen 8)
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

ja vielä että jos sen megaruutan laittaa niin mistä siihen saa sen johtosarjan muutoskappaleen??

Tekemällä itse.

Siellähän sierran johtosarjassa on 25 johtoa, jotenka otetaanko ne kaikki irti ja laitetaan käymään ms:ään?? vai miten se johtosarja muutetaan?
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Siellähän sierran johtosarjassa on 25 johtoa, jotenka otetaanko ne kaikki irti ja laitetaan käymään ms:ään?? vai miten se johtosarja muutetaan?
Ihan kuinka itse parhaaksi/helpoimmaksi näet. Voithan sen johtosarjan katkaista ennen liitintä ja yhdistää tarvittavat piuhat ruuttaan, tai tehdä kokonaan uuden johtosarjan tai tekemällä adapterin johon laitetaan megaruutan johtosarjan liitin toiseen päähän ja toiseen päähän sierran alkup liitin ja johdot sopivasti ristiin. Itse tein/teen tuon adapterin escoon kun sattuu olemaan ylimääräinen vastaliitin sille alkup johtosarjalle, niin säilyy auton johtosarja ehjänä eikä tule ainakaan kovin montaa ylimääräistä piuhaa konehuoneeseen.
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Ottaakos sierra ton kiekkamittarin singnaalin puolalta vai jakajalta :?: :?:
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

typotin pahasti :oops: :oops:
Ford sierra iS -86
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

lateksi kirjoitti:Ottaakos sierra ton kiekkamittarin singnaalin puolalta vai jakajalta :?: :?:
Hmm... eikös se ole ihan sama kummalta se sen ottaa ku se on sama johto kuitenkin, eli se joka menee jakajalta puolaan. kai se on sama kummasta päästä johtoa se ottaa. :D :D
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Vastaa Viestiin