DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ramones
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Syys 2006 21:01
Paikkakunta: Liperi

DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja ramones »

1Tietääkö kukaan että voiko öljypohjan ottaa ilman että
moottoria eli DOCH 2.0 EFI kyseessä auto on Scorpio vm 92 farmari.
Yleensä öljypohjaa ei sovi irroittamaan että kone on paikoillaan.
2Onko kellä tietoa saman moottorin imuventtiilien hinnasta?
Eipä nyt tainnut olla muuta.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

venttiilit on motonetissä 11e kappale
Focus 1.0 edition a6 2017
ramones
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Syys 2006 21:01
Paikkakunta: Liperi

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja ramones »

Kiitos tiedosta.Hinnastossa ei muistaakseni mainittu kuin
OHC:n venttiilien hinnat.
Sierran korjauskirjan mukaan öljypohjaa ei saa irroitettua jos
ei ota vaihteistoa ja nosta konetta tai laske kiinnitys palkkia alas.
Onko automaattilaatikon irroituksessa mitään sen ihmeellisempää kuin tavan laatikonkaan irroituksessa?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja emax »

ramones kirjoitti:Kiitos tiedosta.Hinnastossa ei muistaakseni mainittu kuin
OHC:n venttiilien hinnat.
Sierran korjauskirjan mukaan öljypohjaa ei saa irroitettua jos
ei ota vaihteistoa ja nosta konetta tai laske kiinnitys palkkia alas.
Onko automaattilaatikon irroituksessa mitään sen ihmeellisempää kuin tavan laatikonkaan irroituksessa?
Öljyt tulee laatikosta pihalle, paitsi jos öljyletkut antaa tarpeeksi myöden ettei niitä tarvi irrottaa ja turbiinin saa jätettyä lootaan kiinni.
Meinaakko rengastaa vai miksi öljypohja pois?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
ramones
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Syys 2006 21:01
Paikkakunta: Liperi

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja ramones »

Kiitos laatikkoon liittyvästä vastauksesta.
Ostin viime syksynä farmari Scorpion vm92 otsikossa mainitulla
koneella ja tässä on manuaalilaatikko.
Tämän Scorpion moottorin pitempi ja alempi ketjuohjuri oli pettänyt
ja näyttää siltä että kaikki imuventtiilit olisi vääntyneet kun kupit
ei noise nokka-akseliin kiinni niin kuin pakopuolella nousevat.
ajoitus merkit ovat ainaskin nokka-akseleissa kohdakkain ja kampiakselin merkki on ylös hihnapyörässä (hammasrattaassa alas päin).4KPL ohjurin kappaletta on saatu pois ja loput ovatkin pudonneet öljypohjaan ja siksi olisi öljypohja poistettava
että saa ne loputkin palat pois.Moottorissa eivät ole neste ja öljy menneet sekaisin eli kansi näyttäsi noiden merkkien mukaan olevan ehjä.
Toisessa farmari Scorpiossa vm 92 on toi automaattilaatikko leveällä kepillä ja se näyttäsi vuotavan ei ole tullut sen tarkemmin katsottua vuotako stefat vai muu siksi kysymys laatikon irroitusesta.
Ja jos kellä on lisättävää niin eikun kirjoittamaan.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja emax »

ramones kirjoitti:Kiitos laatikkoon liittyvästä vastauksesta.
Ostin viime syksynä farmari Scorpion vm92 otsikossa mainitulla
koneella ja tässä on manuaalilaatikko.
Tämän Scorpion moottorin pitempi ja alempi ketjuohjuri oli pettänyt
ja näyttää siltä että kaikki imuventtiilit olisi vääntyneet kun kupit
ei noise nokka-akseliin kiinni niin kuin pakopuolella nousevat.
ajoitus merkit ovat ainaskin nokka-akseleissa kohdakkain ja kampiakselin merkki on ylös hihnapyörässä (hammasrattaassa alas päin).4KPL ohjurin kappaletta on saatu pois ja loput ovatkin pudonneet öljypohjaan ja siksi olisi öljypohja poistettava
että saa ne loputkin palat pois.Moottorissa eivät ole neste ja öljy menneet sekaisin eli kansi näyttäsi noiden merkkien mukaan olevan ehjä.
Toisessa farmari Scorpiossa vm 92 on toi automaattilaatikko leveällä kepillä ja se näyttäsi vuotavan ei ole tullut sen tarkemmin katsottua vuotako stefat vai muu siksi kysymys laatikon irroitusesta.
Ja jos kellä on lisättävää niin eikun kirjoittamaan.
Jos hydraulit ei nouse nokkaan kiinni niin silloin on tietysti jotain pahaa tapahtunut.
Ikinä ei oo mulla dohcis tullu viä vastaan että olis ohjurit hajonnu ylhäältä, koska sieltähän sen pitää hajota että ne palat öljypohjaan pääsee, ne ohjurit on vain yleensä valuneet niin alas että ei edes kummi pysy kiinni ja hajonneet lopuksi kanavan kautta pyttyyn tai pakoputkeen, mutta kerta se on tietysti ensimmäinenkin :) ja :(

Noin yleensä automaagisis vuotaa vaan joku lauhduttimen liitoksista, öljypohja, mittatikunputken liitos, proppu, tai kardaanin stefa. En kyllä ole foottin automaagia nähnykkää joten joku viisaampi voi kertoa jos löytyy joku "tyyppivika" tms.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
ramones
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Syys 2006 21:01
Paikkakunta: Liperi

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja ramones »

Kiitos edelleen vastauksesta.4 kpl pitemmän ja alemman ketjuohjurin
kappaletta on saatu pois kun avasi sen kampiakselin luukun.
Tietoa ei vielä tässä vaiheessa ole venttiilin ohjaimista tai niiden kunnosta mutta kansi on otettava pois niin eiköhän sit ole tarkempaa tietoa.Monta vuotokohtaahan sinä mainitsitkin.
Vielä että se pitempi ketjuohjuri on ainakin mennyt puolesta välistä poikki ja sit irronnut yläpää pienemmiksi palasiksi.
Tämä rikkoutuminen oli sattunut kuulemma tyhjäkäynnillä.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Laatikon pohjatiiviste on helposti sellainen joka vuotaa.

Itselläni on aikomus vaihtaa tuo. Öljyt, tiiviste ja suodatin odottelee jo :roll:
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
ramones
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Syys 2006 21:01
Paikkakunta: Liperi

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja ramones »

Kiitos vinkistä.
Nyt on toi moottori purettu.
Kaikki imuventtiilit vääntyneet.
Kaikki imupuolen hydrauliset venttiilinsäätimet sökönä tämä ilmenee
kun sitä mäntä nastaa painaa sormella niin se menee pohjaan eikä siinä
ole sellaista niin kuin ehjässä säätimessä on että jousi painaisi mäntää
takaisin tuntua.Pitempi alempi ketjuohjuri kappaleina 6osaa siitä löytynyt.Ketjunkiristin hammaspyörästä 2 hammastapoikki.Ainaskin 1 venttiilin ohjuri päästään murtunut.Että tällaista voi sattua kun se pitempi alempi ketjuohjuri pettää.Kannattaa sitä välillä tutkia.
Saanut nähdä kannattaako konetta korjata kun voi osien hinnalla saada jo
koko auton.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Multa saisit varaosia kanteen jos kiinnostaa, ei ole pahan hintaisia. Vaikka koko kone :D
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
ramones
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Syys 2006 21:01
Paikkakunta: Liperi

Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta

Viesti Kirjoittaja ramones »

Maantiedon opinnoista on sen verran aikaa että ei nyt ole karttaa
katsoa missäpäin on kalvola suomen maassa?
Oisko kone ihan liikenne käyttöön soveltuva?
Missäs hinta luokassa kone ja osat ovat?
Vastaa Viestiin