Onko kenelläkään kokemusta mondeon lastutuksesta? Ja lähinnä fakta tietoja kaipailen, eli penkitys ennen ja jälkeen ja mitä muita muutoksia olette tehneet.. Tiedän että ei noista lastuista hirveetä hyötyä ole vapareissa. Onko kenelläkään kokemusta näistä "tehoboxeista" onko ihan huuhaa boxeja? http://www.tapisgarage.fi/portal/tuotte ... §ion=c
Ja sitten sellainen kysymys että onko näin että Jaguar X-typessä ja mk3 mondeoissa on käytetty samoja moottoreita niinuin autowiki antaa ymmärtää? Jos näin on kiinnostaisi millä kikoilla jaguar on ottanu samasta 2.5 V6 moottorista 24Hv ja 21Nm enemmän..
Mondeo 2.5 V6 Lastutus
Re: Mondeo 2.5 V6 Lastutus
Kyllä se on samasta koneesta tehty tuo jaguar kone. Eiköhän se samalla tavalla eroa kuin ST200 kone, eli nokat, männät, kannet yms.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Re: Mondeo 2.5 V6 Lastutus
Sytytys ennakkoa lisäämällä saa lisää tehoa kun työ paine kasvaa, että siinä mieles vois pitää paikkaansa jos siinä alunperin on suurikin varamarginaali ennen nakutusta. Muuten suhtaudun nuohin aika skeptisesti ahtamattomiis moottoriis.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mondeo 2.5 V6 Lastutus
Mutta ei tuo ees oo kallis viritys jos vapariin sais 375€ joku 10-15hp ja vääntöä 10-15Nm.. omalla tavalla kyllä tekis hirveesti mieli kokeilla tuota, pitäis vaan penkittää ennen muutoksia ja sen jälkeen.. kun tuntuu siltä että fakta tietoo ei kenelläkään ole ahtamattomien bensa autojen lastutuksesta, tai jos on niin tänne tietoo!
Re: Mondeo 2.5 V6 Lastutus
Joo tosiaan kannattaa penkittää ennen ja jälkeen.
Ainakin nuo obd portin kautta tehtävät tuunaukset tuntuu foordeissa olevan vähän heikosti toteutettavissa.
Kävin ite st200:sta kahdessa paikkaa ohjelmoimassa ja kumpikaan ei saanut tehoa lisää. Eka paikka ei saanut edes ohjelmaa sisään.
Ostin sitten perfect powerin SMT6 boksin kun siitä oli kokemusta cossu scorpion osalta.
Sillä saatiin sitten ruuvattua vähän lisää tehoja.
Tosin aika minimaalinen on hyöty ilman mitään muita muutoksia. Eli voisi kuvitella jotain 5hv tehojen nousua pelkällä boksilla. Ehkä tossa 170hv mallissa vähän enemmänkin.
Putkistoa kun vähän muokkaa ja vaikka vapaavirtaussuodattimen laittaa kylmänilman otolla niin voi jo vähän irrotakin.
Tossa omassa saatiin 14hv ja n.30nm lisää näillä muutoksilla ja st200 on kuitenkin jo valmiiksi viritelty versio.
Ainakin nuo obd portin kautta tehtävät tuunaukset tuntuu foordeissa olevan vähän heikosti toteutettavissa.
Kävin ite st200:sta kahdessa paikkaa ohjelmoimassa ja kumpikaan ei saanut tehoa lisää. Eka paikka ei saanut edes ohjelmaa sisään.
Ostin sitten perfect powerin SMT6 boksin kun siitä oli kokemusta cossu scorpion osalta.
Sillä saatiin sitten ruuvattua vähän lisää tehoja.
Tosin aika minimaalinen on hyöty ilman mitään muita muutoksia. Eli voisi kuvitella jotain 5hv tehojen nousua pelkällä boksilla. Ehkä tossa 170hv mallissa vähän enemmänkin.
Putkistoa kun vähän muokkaa ja vaikka vapaavirtaussuodattimen laittaa kylmänilman otolla niin voi jo vähän irrotakin.
Tossa omassa saatiin 14hv ja n.30nm lisää näillä muutoksilla ja st200 on kuitenkin jo valmiiksi viritelty versio.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96