Jäähdytysnesteet (katoaa) paisuntasäiliöstä? Vaarallista?
Jäähdytysnesteet (katoaa) paisuntasäiliöstä? Vaarallista?
Kahden päivän aikana paisuntasäiliöstä hävinnyt nestettä.. Maksimista melkein minimiin.. Onko vaarallista? Milloin kannattaa tehdä jotakin? Auto on Sierra 2.0i DOHC
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Riippuu mihin ne katoaa. Jos sulla vuotaa joku letku niin ei oo niin kauheeta paniikkia. kunhan tarvittaessa lisäät ainetta.
Jos hukkuu motin sisään niin vaatii toimenpiteitä. Tosin käydessä tod.näk tulee painetta säiliöön jos on kansi tai kansipahvi särki.
Jos hukkuu motin sisään niin vaatii toimenpiteitä. Tosin käydessä tod.näk tulee painetta säiliöön jos on kansi tai kansipahvi särki.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Miten sen paineen näkee sieltä säiliöstä?TeRoK kirjoitti:Riippuu mihin ne katoaa. Jos sulla vuotaa joku letku niin ei oo niin kauheeta paniikkia. kunhan tarvittaessa lisäät ainetta.
Jos hukkuu motin sisään niin vaatii toimenpiteitä. Tosin käydessä tod.näk tulee painetta säiliöön jos on kansi tai kansipahvi särki.
Ja ei toi mistään letkusta vuoda.. Ne oon tarkistanu.. Ja jättäs se varmaan jonkilaista lätäkköö alle..
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Samaa ite meinasin kun tota toista topicia luin, mutta jos sinistä savua tunkee niin venavarren kumien puoleen kuitenkin kallistuisin. Sen verran hitaasti tuntuu vesi häviävän ,että voi hukkua vuodon muodossa vaikka ei lattialle tippaa tuliskaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jäähdytysnesteet
Ei kuulosta normaalilta. Kokeiles tätä.
- Aukaise ja silje paisuntasäiliön korkki kun moottori on kylmä
- Käynnistä moottori ja anna käydä noin 1min
- Jos jäähdytysletkut kovenevat jo tässä ajassa ja korkkia aukistessa suhahtaa on tidennäköisesti kansi halki tai kannen tiiviste rikki
Jäähdytysjärjestelmän koeponnistus on tietysti lahjomaton keino. Eli paisuntasäilön korkin tilalle ruuvvataan pomppu jossa painemittari.
Riittävästi painetta järjestelmään ja sitten tarkkaillaan vuotoja ja paineen laskua.
Nestevuoto ei välttämättä jätä lätäkköä alle jos vouto on sellaisessa kuumassa paikassa josta neste heti haihtuu (esim lohkolämmittimen vastus) Mutta tälläisestä vuodosta jää merkiksi valkeaa "jauhetta".
- Aukaise ja silje paisuntasäiliön korkki kun moottori on kylmä
- Käynnistä moottori ja anna käydä noin 1min
- Jos jäähdytysletkut kovenevat jo tässä ajassa ja korkkia aukistessa suhahtaa on tidennäköisesti kansi halki tai kannen tiiviste rikki
Jäähdytysjärjestelmän koeponnistus on tietysti lahjomaton keino. Eli paisuntasäilön korkin tilalle ruuvvataan pomppu jossa painemittari.
Riittävästi painetta järjestelmään ja sitten tarkkaillaan vuotoja ja paineen laskua.
Nestevuoto ei välttämättä jätä lätäkköä alle jos vouto on sellaisessa kuumassa paikassa josta neste heti haihtuu (esim lohkolämmittimen vastus) Mutta tälläisestä vuodosta jää merkiksi valkeaa "jauhetta".
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.