Lämppärin kenno lorisee
Lämppärin kenno lorisee
Mistä johtuu kun lämppärin kennosta kuuluu lorina usein kun auton on juuri käynnistänyt?
Kyseessä DOHC Sierra.
Kyseessä DOHC Sierra.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Lämppärin kenno lorisee
En halua pelotella, mutta jos ei haise glykoli, eli kenno ei itsessään vuoda, niin alkavaa kansi/kansipahvi vikaa tiedossa. Jokaikinen sierra, mitä mulla on ollut ja joissa on tullut pahvin/kannen kanssa jotain, niin oireet on aina alkaneet kennon lorinalla.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Lämppärin kenno lorisee
Kannattaa nyt kumminkin ilmata se jäähdytysjärjestelmä kunnolla ennenkuin huolestuu, vaikkakin tuo kansivika suht yleistä onkin. Jos ilmauksien jälkeen tulee aina vaan uudelleen, niin sitten se alkaa olla selvä peli kannen/pahvin suhteen.
Syylärikin saattaa vuotaa siitä tulopuolen päästä niin, ettei juurikaan tiputa maahan asti, mutta päästää ilmaa järjestelmään.
Ilmaus on hieman kinkkinen tehdä kunnolla. Lyhyesti kait menee niin, että keula ylös ja letkuja puristelemaan.
Ite oon saanu aina hyvin ilmattua kun on ajanut auton jyrkkään mäkeen, lämppäri täysille, paisarin korkki auki, ja puristelee letkuja ja pitää välillä kierroksia korkealla. Ja vaikka ajellut lyhyen pätkän paisarin korkki raollaan, ja sitten taas letkujen puristelut mäessä.
Noin on ilmaukset onnistunu suht pienellä vaivalla ja ennenkaikkea hyvin.
Syylärikin saattaa vuotaa siitä tulopuolen päästä niin, ettei juurikaan tiputa maahan asti, mutta päästää ilmaa järjestelmään.
Ilmaus on hieman kinkkinen tehdä kunnolla. Lyhyesti kait menee niin, että keula ylös ja letkuja puristelemaan.
Ite oon saanu aina hyvin ilmattua kun on ajanut auton jyrkkään mäkeen, lämppäri täysille, paisarin korkki auki, ja puristelee letkuja ja pitää välillä kierroksia korkealla. Ja vaikka ajellut lyhyen pätkän paisarin korkki raollaan, ja sitten taas letkujen puristelut mäessä.
Noin on ilmaukset onnistunu suht pienellä vaivalla ja ennenkaikkea hyvin.
Re: Lämppärin kenno lorisee
No enpä tuosta sen enempää tiedä, mutta kun vaihdoin vesipumpun ja ilmasin jäähdytys järjestelmän keula ylhäällä ja näin niin tuo loriseva ääni tuli saman tien. Nyt se on jotenkin mystisestin kadonnut Jäähdytin nestettä ei häviä mihinkää eikä paisariin synny ylimääräistä painetta, joten enpä nyt menisi heti sanomaan jotta pahvi/kansi olisi entinen.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Lämppärin kenno lorisee
No jos ihan ajatuksella luet mun kirjoittaman tekstin, niin en minäkään sanonut, että ne olisi entisiä, vaan että yleensä oireilu alkaa kennon lorinalla. Jotain vikaahan koslassa on, eihän suljettu systeemi saa mistään itsekseen ilmaa, jos se ei vuoda ulospäin, tai jos ei pakokaasua pääse järjestelmään. No, se on nyt mun veikkaus vaan, pahvin vaihto edessä jossain välissä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Lämppärin kenno lorisee
Niin sehän on selvää, että jostain sinne on sitä ilmaa päässyt/jäänyt Mutta kun tuntuu järjestään kuuluvan porukoilla tuo lorina sen jälkeen kun jäähdytys järjestelmä on tyhjätty tai tehty jotain muita toimenpiteitä.
Re: Lämppärin kenno lorisee
Sitä vähän tässä epäilinkin, että taitaa olla se kuuluisa kansivika..
Autoon kyllä tehdään lähiaikoina jakopääremontti, joten ei olisi paha homma samalla vaihtaa kansipahvi. Mites paljon maksaa kannen koeponnistus? Kun sitä tuskin silmällä näkee jos pieni halkeama on..
Autoon kyllä tehdään lähiaikoina jakopääremontti, joten ei olisi paha homma samalla vaihtaa kansipahvi. Mites paljon maksaa kannen koeponnistus? Kun sitä tuskin silmällä näkee jos pieni halkeama on..
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Lämppärin kenno lorisee
Jokusen kympin maksaa. Ja koneistamollahan joudut muutenkin käymään, kansihan täytyy oikaista, ja melko varmaan on jo joku pakopuolen ohjureista lähtenyt liikkeelle..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Lämppärin kenno lorisee
Ei kyllä tarvii muuta teettää koneistamolla, löytyy niitä laitteita muualtakin
Miten se koeponnistus tarkalleen tehdään? Pitääkö olla venat kiinni kannessa vai?
Mites ohjurien asennus tapahtuu?
Miten se koeponnistus tarkalleen tehdään? Pitääkö olla venat kiinni kannessa vai?
Mites ohjurien asennus tapahtuu?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Lämppärin kenno lorisee
Kokonaisen kannen mä oon vienyt koneistamolle. Ja siellä ne on ne ohjuritkin laittaneet..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Lämppärin kenno lorisee
Juu sehän on ihan hullun hintasta touhua jos niin tekee
Pitää säästää kun köyhä on ja viedä amikselle
Kansiremontin työt tulee olemaan yhteensä jotain 150e luokkaa
Pitää säästää kun köyhä on ja viedä amikselle
Kansiremontin työt tulee olemaan yhteensä jotain 150e luokkaa
Re: Lämppärin kenno lorisee
Hieman tuohon lorinaan liittyen, huomasin sellaisen seikan kun luin noita englannin kielisiä oppaita niin siellä kerrottiin, että nuo kaksi letkua mitkä tulevat vesipumppuun (paisarilta tuleva sekä lämppärille menevä) pitäisi vaihtaa toisinpäin tämän lorinan estämiseksi Eli toukokuuhun 1990 valmistetuissa alempana on ollut paisarin letku ja ylempänä lämppärin ja sen jälkeen niiden paikkoja on vaihdettu ristiin. Pistetäänpäs tähän vielä lainaus.
Note: Before proceeding, take note of the
following modifications: On models up to May
1990, the coolant hoses were connected to the
coolant pump housing as shown (see
illustration). On models from May 1990, the
heater hose (A) and the expansion tank hose (B)
connections were swapped over. If the hoses
are disconnected on earlier models,they should
be reconnected as on later models, ie connect
the heater hose to connection “B”, and connect
the expansion tank hose to connection “A”.
This will prevent the possibility of noises from
the heater matrix due to air in the system.
Re: Lämppärin kenno lorisee
suotta huolestus jos lorisee vähän... itellä pitemmän aikaa silloin tällön lorinaa kuuluu mut kannessa vika ei ole ku kans vasta koe ponnistettu ja laitettu...
ilmaakaan ei "pitäs" enää olla... tiiä sit mikä lie, eipähä tuo itteeni ainakaa oo niin paljoo häirinny että tutkimaan ois sen koommin jaksanu
ilmaakaan ei "pitäs" enää olla... tiiä sit mikä lie, eipähä tuo itteeni ainakaa oo niin paljoo häirinny että tutkimaan ois sen koommin jaksanu
Re: Lämppärin kenno lorisee
Samaa myös täällä, kansi ei voi olla halkia. Paisariin ei tosiaankaan synny ylimääräistä painetta eikä nestettä katoa, silti välillä lorisee ja välillä katoaa Tuli vain mieleen kun luin tuota englannin kielistä opasta niin tuo jäi mieleen Täs tulee vain pikku hiljaa vainoharhaiseksi, ei kiinnostaisi tuon ikäiseen ja hintaiseen autoon tehdä mitään kallista remonttia vaikka onkin toiminut moitteetta.