Tehoa 1.6 cvh koneesta?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
GroNtti^
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Heinä 2005 00:32
Paikkakunta: Salo

Tehoa 1.6 cvh koneesta?

Viesti Kirjoittaja GroNtti^ »

Eli kyselisin mitä ehdottaisitte, että mitä kannattaa 1.6 cvh koneeseen laittaa, että sais tehoa lisää. Kyseisellä koneella ajettu ~300000km eli siihen täytyy muutenkin kone remppaa tehdä.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kannattas ehkä vaitaa tehokkaampi pirssi? :D
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Turbo? ...mutta miksi leikkiä 1.6:n kanssa, kun samalla rahalla ja vaivalla voisi rakennella isommankin myllyn.
GroNtti^
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Heinä 2005 00:32
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja GroNtti^ »

Koska mulla nyt sattuu tollanen kone tuolla olemaan vm. -87 escortissa kiinni, ja sitä tarttis piristää. Ni mitä siihe kannattas laittaa että siitä sais vähän jotakin irti? Vai onko parempia ehdotuksia? Autosta on maksettu 100e, että mitä siitä voi odottaa?
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

^^ Satkun auto ja aiot alkaa useamman sata euroa maksavaan projektiin? Ok. :roll: :roll: :roll: Lisää tehoahan kun ei tunnetusti saa kuin rahalla... :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

no jos haluat siihen tehoa sen verran että huomaat että sitä tulee etes lisää, saat laittaa ainakin viisinkertaisen määrän verrattuna auton hintaan.

puristusten nosto, kanavat, peltisarja&pakoputki, nokkaa, kaasaria / megasquirt ym. ruiskuvermeet, hintaa tulee jo tonnitolkulla.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Ehdotus: Ostat kolaroidun tai muuten vain halvan (lahon tms.) Escortin jossa on toimiva monipisteruisku cvh kone. Ja tekniikka siitä tuohon (jos tuo kori on ehjä). Noissa on jotain vähän yli 100hv. Varmasti halvin vaihtoehto.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

WSE kirjoitti:Ehdotus: Ostat kolaroidun tai muuten vain halvan (lahon tms.) Escortin jossa on toimiva monipisteruisku cvh kone. Ja tekniikka siitä tuohon (jos tuo kori on ehjä). Noissa on jotain vähän yli 100hv. Varmasti halvin vaihtoehto.
samaa mieltä!
irc voicecoil
GroNtti^
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Heinä 2005 00:32
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja GroNtti^ »

joo, eli siis toi tehään niiku projektina kuntoon, eli hitsaillaan muutama ruoste kohta ja kone kuntoon, siksi meinaan siihe laittaakki vähä rahaa
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

tehoa

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Koneha on käytettävä keulalta pois sitten jokatapauksessa.

Tälläst tuli mieleen... jos kaasarikone.
- Sylinterien hoonaus ja uudet männänrenkaat
- alakeran tarkistus, loiskelevyn asennus öljypohjaan+ uusi öljypumppu
- Kannen ja imusarjan "avarrus" + venttiilityöt
- Hieman kireämpi nokka (älä ahnehdi)+ sääd kokkapyörä
- Isompi kaasutin. esim 2.0 sierran Weber + kunnon putsari
- Peltipakosarja+2" putkisto efektoreilla
- Virranjakajan tarkistus ja trimmaus

Eli tiivistesarjan, tulpat, ö-puhd, männän renk, nokkahihnan ja Ö-pumpun ainakin joutus ostamaan uutena. Muut vaikka käytettynä ja itse työt.

Kyllähän sitä tehoa aina lisää saa. Mutta se teho pitäisi vielä saada välittymään vielä tiehenkin, auto pitäisi saada kestämään tiellä ja nipussa.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

tehoa

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Korjauksena yllä olevaan.

2.0 Sierran Weber ei ole paras mahdollinen kaasutin kyseiseen viritykseen. Mutta joku muu kooltaan vastaava Weber ja kahdella kiihdytyspumpulla?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Ite ostin viime talvena EFI koneen 450e kaikkine kilkkeineen, paitsi ilman
ruiskun tankkia. Taka jarrut menee vaihtoon ---> 203mm muuten aikasta
sama tekniikka tavis kaasari 1.6:sessa.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
GroNtti^
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Heinä 2005 00:32
Paikkakunta: Salo

Re: tehoa

Viesti Kirjoittaja GroNtti^ »

Hoppa kirjoitti:Koneha on käytettävä keulalta pois sitten jokatapauksessa.

Tälläst tuli mieleen... jos kaasarikone.
- Sylinterien hoonaus ja uudet männänrenkaat
- alakeran tarkistus, loiskelevyn asennus öljypohjaan+ uusi öljypumppu
- Kannen ja imusarjan "avarrus" + venttiilityöt
- Hieman kireämpi nokka (älä ahnehdi)+ sääd kokkapyörä
- Isompi kaasutin. esim 2.0 sierran Weber + kunnon putsari
- Peltipakosarja+2" putkisto efektoreilla
- Virranjakajan tarkistus ja trimmaus

Eli tiivistesarjan, tulpat, ö-puhd, männän renk, nokkahihnan ja Ö-pumpun ainakin joutus ostamaan uutena. Muut vaikka käytettynä ja itse työt.

Kyllähän sitä tehoa aina lisää saa. Mutta se teho pitäisi vielä saada välittymään vielä tiehenkin, auto pitäisi saada kestämään tiellä ja nipussa.
Noniin.... nyt tuli sitä mitä odotin. Oisko mitää arvioo paljo tää leikki tulee yhteensä maksamaan?

Ukon kans oli suunnitteilla et tohon tulis:

- mieto katu nokka (auto racingiltä)
- kantta alas
- mahdollinen mäntien ja männänrenkaiden vaihto
- sylinterien hoonaus
- mahdollisesti lukko
- marteliuksen peltisarja ja itse tehty putkisto

noi nyt ainaki, ja kaasari aateltiin pitää iha vakiona ettei bensan kulutus nousisi hirmuiseksi. Vaihtoehtona tietty oli sivuimu ja mehevät äänet :P
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

tehoa

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Kannen kanavien/venttiilien käsittelyä suosittelisin myös.
Lisäksi tuo loiskelevyn virittely öljytilaan tuo halpoja heppoja. Kysehän on ns kampiakseli tunnelista jaoka estää pohjassa olevan öljyn "hakkaamisen" kampiakseliin/kankiin.

Kustannukset on suhteeline käsite. Kaikki itse tehty on pois ostoslistasta?

Ja NÄLKÄHÄN kasvaa syödessä!!!!
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Isompi kaasari ei välttämättä tarkoita isompaa kulutusta.
Vaikka olis kunnon tuplat, niin hyvissä säädöissä kulutuskin pysyy maltillisena.

Jos autoa alkaa virittämään, niin silloin pitäis jokaisella olla mottona;

F-u-c-k the fuel economy!!


Edit: lisätty väliviivat F-sanaan sensuurin takia...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tupla on tosiaan taloudellisempi, syöttö on paljon tarkempaa! 8)
GroNtti^
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Heinä 2005 00:32
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja GroNtti^ »

mitäs sitten, jos päätän laittaa turbon tohon.. mitä kaikkea täytyy vaihtaa?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

käytännössä katsoen kannattaa vaihtaa kaikki :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

tehoa

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Kun kone hengittää oikealla tavalla niin se on myös taloudellinen.

Esim. Kaverini rakensi mk1 escoon 1.6 kent moottorin.
- Takomännät -> moottorin tilavuus 1.85
- Tyrkempi nokka... jotain alle 300 astetta mutta nostoja reilummin
- Tasp ja kiilloitettu alakerta
- 40mm vaakaimut
- Peltipakosarja 50mm putkisto
- Rakennettu jakaja
- Kannen imut kanavoitu uudelleen ja pakoset avarrettu ja kiilloitettu
- sintteri kytkin
- Kempin lukkop
- jne jne
Ja kulutus siistissä matkaajossa noin 6l/100 km.
Mutta sitten kun antoi happea niin kulutus riittävä.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
AnttiM
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tehoa

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

GroNtti^ kirjoitti: Noniin.... nyt tuli sitä mitä odotin. Oisko mitää arvioo paljo tää leikki tulee yhteensä maksamaan?

Ukon kans oli suunnitteilla et tohon tulis:

- mieto katu nokka (auto racingiltä)
- kantta alas
- mahdollinen mäntien ja männänrenkaiden vaihto
- sylinterien hoonaus
- mahdollisesti lukko
- marteliuksen peltisarja ja itse tehty putkisto

noi nyt ainaki, ja kaasari aateltiin pitää iha vakiona ettei bensan kulutus nousisi hirmuiseksi. Vaihtoehtona tietty oli sivuimu ja mehevät äänet :P
Ei kannata tuota nokkasarjaa alkaa Suomesta ostamaan, Englannin suunnasta sen saa huomattavasti halvemmalla plus se säädettävä nokkapyörä kannattaa hankkia ehdottomasti!

Tässä oma "resepti" 1.6 CVH koneelle:
-Kantta hieman työstetty
-Kent Cams CVH21K nokkasarja + Kent Cams sääd.nokkapyörä
-Ashley Exhaustin peltisarja + putkisto
-Pipercross vv-suodatin
-vakio Weber TLD kaasutin + Facetin bensapumppu
-plus koneelle tehty perusremppa

Ja ihan tyytyväinen olen ollut...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kannattaako sitä säädettävää nokkapyörää hommata jos pysyy lievässä virittämisessä..

eikö sillä pitäisi korjata mahdolliset ajoitus virheet mitä tulee esim. kun laskee kantta? (voihan sillä muutenkin pelata)
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Volmari kirjoitti:kannattaako sitä säädettävää nokkapyörää hommata jos pysyy lievässä virittämisessä..

eikö sillä pitäisi korjata mahdolliset ajoitus virheet mitä tulee esim. kun laskee kantta? (voihan sillä muutenkin pelata)
säädettävä nokkapyörä on ehdoton jos vaihtaa viritysnokka-akselin.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

itte ostin ennen autoracingiltä aika paljon osia. siirryi keravalaiseen rallyraceen, halvempi,parempi ja mukavampi asioida, suosittelen
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

oottekos laske cvh:sta paljon kantta?millaisin tuloksin?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jotain 10hv saa lisää nuista "peruskoneista" pelkillä säädöillä, mutta ei saa uskoa mittareihin, pitää tehdä korvakuulolla ja kokeilemalla! 8)
Vastaa Viestiin