Escort -94 1.6 zetec päästöt taivaissa (vika löytynyt)
Lähetetty: 13 Joulu 2008 21:41
Eli koitin käydä leimaamassa ja kimpos sitten päästöjen takia
Tyhjäkäynnillä
Mitattu|Raja
CO% 5,2|0,5
CO2 15
HC 500|100
O2 0,5
Lambda 1.00
Kierroksilla
Mitattu|Raja
CO% 4,5|0,3
CO2 15
HC 400|100
O2 0,5
Tuollaset arvot anto pihalle, välillä kävivät kyllä huomattavasti korkeammallakin.
Eli rikkaalla tuntuis käyvän? Auto toiminut päivittäisessä ajossa moitteetta ennen katsastusta. Vetää normaalisti eikä pätki tms. Ainoa mihin olen kiinnittänyt huomioo on se, että savuttaa aikalailla. (luulin vesihöyryksi) ja nyt kun tarkastelee kulutusta niin onhan sekin ollut aika korkealla pari viimestä tankkausta (tankkasin täyteen, nyt ajettu 350km ja alle 1/4 jäljellä)
Katsastuksen jälkeen kun lähdin ajeleen kotia huomasin että tyhjäkäynti rupes seilaamaan ja käynnistyksen jälkeen kierrokset karkaa hetkeksi vajaaseen pariin tonniin. Tätä kierrosten karkailua tehnyt pari kertaa aikaisemminkin parin viikon sisään... Tyhjäkäynti on alkanu seilaan satunnaisesti pari kertaa aikasemminkin (viimeks vuosi sitten) mutta parantunu aina bensan sekaan laitettavalla ruiskun puhdistajalla. Ja nyt ei oo tosiaan aikoihin tehny tätä, paitsi nyt sitten heti katsastuksen jälkeen. Ja saattohan se tehdä sitä jo mittauksen aikanakin...
Tyhjäkäynnin seilaaminen liittynee likaiseen tyhjäkäyntivenaan, mutta eikai sen pitäisi vaikuttaa päästöihin noin paljoa tai ollenkaan - ainakaan kierroksilla? Lambdan olen vaihtanut pari kk sitten, kun maantiellä veto katos ja parantu tallaamalla kaasun pohjaan. Lambdan vaihdon jälkeen ei ole tätä tehnyt ja muutenkin toiminut siis ok.
Tuli mieleen että oisinko kämmännyt lambdan johtojen kanssa? Mutta toimisiko sitten ollenkaan ja mitattu lambda kuitenkin 1.00?
Haulla katselin niin ilmamäärämittari voisi olla potentiaalinen syypää? Tai joku T-liitin?
Mille annatte äänenne?
Tulpat+johdot+ilmanputsari vaihdettu 28tkm sitten, eli vielä pitäs olla kilometrejä jäljellä. Öljyt pitäs vaihdella näillämain, ajettu jo vähän yli 15tkm, mutta sillä tuskin vaikutusta asiaan..?
Kivitilalla lupasivat tehdä täyden vianetsinnän hintaa 187e ja lupasivat että vika löytyy. Jotenkin en kuitenkaan uskalla luottaa tuohon lupaukseen, ja parikin satkua tän hintaluokan autoon on paljon. Ja siihen sitten vielä päälle viallinen osa, niin euroja menee... Pelkkä vikakoodejen luku (tänkin ikäsestä kuulemma mahdollista?) kustantais tietty vähemmän (90e, aika paljon imho) mutta löytyneeköhän sillä mitään. Eli mistähän sitä alottais taivaspaikan lunastamisen?
Tyhjäkäynnillä
Mitattu|Raja
CO% 5,2|0,5
CO2 15
HC 500|100
O2 0,5
Lambda 1.00
Kierroksilla
Mitattu|Raja
CO% 4,5|0,3
CO2 15
HC 400|100
O2 0,5
Tuollaset arvot anto pihalle, välillä kävivät kyllä huomattavasti korkeammallakin.
Eli rikkaalla tuntuis käyvän? Auto toiminut päivittäisessä ajossa moitteetta ennen katsastusta. Vetää normaalisti eikä pätki tms. Ainoa mihin olen kiinnittänyt huomioo on se, että savuttaa aikalailla. (luulin vesihöyryksi) ja nyt kun tarkastelee kulutusta niin onhan sekin ollut aika korkealla pari viimestä tankkausta (tankkasin täyteen, nyt ajettu 350km ja alle 1/4 jäljellä)
Katsastuksen jälkeen kun lähdin ajeleen kotia huomasin että tyhjäkäynti rupes seilaamaan ja käynnistyksen jälkeen kierrokset karkaa hetkeksi vajaaseen pariin tonniin. Tätä kierrosten karkailua tehnyt pari kertaa aikaisemminkin parin viikon sisään... Tyhjäkäynti on alkanu seilaan satunnaisesti pari kertaa aikasemminkin (viimeks vuosi sitten) mutta parantunu aina bensan sekaan laitettavalla ruiskun puhdistajalla. Ja nyt ei oo tosiaan aikoihin tehny tätä, paitsi nyt sitten heti katsastuksen jälkeen. Ja saattohan se tehdä sitä jo mittauksen aikanakin...
Tyhjäkäynnin seilaaminen liittynee likaiseen tyhjäkäyntivenaan, mutta eikai sen pitäisi vaikuttaa päästöihin noin paljoa tai ollenkaan - ainakaan kierroksilla? Lambdan olen vaihtanut pari kk sitten, kun maantiellä veto katos ja parantu tallaamalla kaasun pohjaan. Lambdan vaihdon jälkeen ei ole tätä tehnyt ja muutenkin toiminut siis ok.
Tuli mieleen että oisinko kämmännyt lambdan johtojen kanssa? Mutta toimisiko sitten ollenkaan ja mitattu lambda kuitenkin 1.00?
Haulla katselin niin ilmamäärämittari voisi olla potentiaalinen syypää? Tai joku T-liitin?
Mille annatte äänenne?
Tulpat+johdot+ilmanputsari vaihdettu 28tkm sitten, eli vielä pitäs olla kilometrejä jäljellä. Öljyt pitäs vaihdella näillämain, ajettu jo vähän yli 15tkm, mutta sillä tuskin vaikutusta asiaan..?
Kivitilalla lupasivat tehdä täyden vianetsinnän hintaa 187e ja lupasivat että vika löytyy. Jotenkin en kuitenkaan uskalla luottaa tuohon lupaukseen, ja parikin satkua tän hintaluokan autoon on paljon. Ja siihen sitten vielä päälle viallinen osa, niin euroja menee... Pelkkä vikakoodejen luku (tänkin ikäsestä kuulemma mahdollista?) kustantais tietty vähemmän (90e, aika paljon imho) mutta löytyneeköhän sillä mitään. Eli mistähän sitä alottais taivaspaikan lunastamisen?