ford scorpio

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
baby joe

ford scorpio

Viesti Kirjoittaja baby joe »

olen ostamassa k.o. autoa automaattilootalla. lähestynkin nyt teitä viisaampia tiedustelemalla mahdollisia tyyppivikoja joita autossa mahdollisesti piilee :?: :?: :?: ainiin kone on 2.0i dohc ja vuosimalli -90 :roll: :roll:
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Helmat, takalokarin kaaret ja ikkunanpielet ruostuu, kannentiiviste huonoa kamaa, kannet halkeilleet, venttiilien tiivisteet entisiä, laatikko hukkaa öljyä, ABSit toimii miten toimii, tuulilasinpyyhkijöiden vivusto ei pysy paikoillaan, puslat kuluneita...jatkanko? :wink:

Näitä kaikkia vaivoja on minun raaseristani löytynyt ja lisääkin löytyy, jos ruvetaan syynäämään tarkemmin. Silti en luovu tuosta, ainakaan vielä. :D
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Ehkä kantta lukuunottamatta nuo kaikki edellisethän sopii kaikkiin voortteihin :lol: Jos on yksilö osta pois, jos ei niin laita ostoilmoitus jos vaikka nappais :wink:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tai hae saksasta -94 mallinen jos tykkää vanhasta korista =)
Ottaa samalla sen cossu mallin.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo ei noista liikaa sitte saa pelästyä. Itellä ei esim. oo mitään em. vioista sattunu kohalle. :wink:

Yks pirullinen paikka mistä saattaa ja ruostetta löytyä on toi akun alla oleva pelti. Ruostuu puhki ja päästää vedet jalkotilaan ja ecun päälle.
Näin oli itelläki päässy käymään ja oli jotain hätäapuaki koitettu laittaa sikaliiman muodossa, mutta eihän se siellä kauaa toimi.
Se on vaan sen verran paha paikka ettei sinne mistään nää
Täytyy vaan kaataa vettä konepellin tai paremminkin sen ritilän päälle akun kohdalta ja kattoa alkaako jalkotilaan tulemaan vettä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
baby joe

Viesti Kirjoittaja baby joe »

joo, ruostettahan autoissa on aina :( lähinnä kiinnostaisi kokemukset
automaattilaatikon ja koneen kestosta.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

NiceMan kirjoitti:Tai hae saksasta -94 mallinen jos tykkää vanhasta korista =)
Ottaa samalla sen cossu mallin.
toi cossu on oikeesti kannatava idea ku ne ei maksa juuri mitään saksassa, ei oo kauaa ku näin ilmotuksii alle tonnilla :shock:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

henu kirjoitti:toi cossu on oikeesti kannatava idea ku ne ei maksa juuri mitään saksassa, ei oo kauaa ku näin ilmotuksii alle tonnilla :shock:
Mutta täytyy huomioida et ne halvimmat ovat TODELLA raatoja :wink: :wink: nim. kokemusta piisaa :mrgreen: :mrgreen: Mut tosiaan, ei siellä hyvästäkään tarvii paljoa maksaa... Ja vero pyörii varmaankin luokassa +30% ostohintaan...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

baby joe kirjoitti:joo, ruostettahan autoissa on aina :( lähinnä kiinnostaisi kokemukset automaattilaatikon ja koneen kestosta.
Molemmat kestävät, kunhan öljyt vaihdetaan säännöllisesti ja muutenkin huolletaan. Nettiautossa on tälläkin hetkellä kaupan pari yli 400tkm ajettua ja omani on nähnyt elämää n.300tkm verran ja tulee näkemään vielä lisää. :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pelittäähän nuo voortit, siis yleensä! :D
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Automaattilaatikon toiminta kannattaa tarkistaa huolellisesti ja jos et itse ymmärrä niiden päälle mitään, niin ota mukaan joku joka tajuaa. Jos on rikki, niin sen korjaaminen maksaa luonnollisesti rahaa. Monet ajavat liian pitkään vanhoilla öljyillä ja se tietenkään ole hyvä asia.

Laatikon luistaminen ei ole hyvä asia => öljy palaa laatikossa => menee ajan myötä jotain rikki. Luistaminen esiintyy esimerkiksi siten, että vaihteiden vaihtaminen kestää tavallista pidempään eikä vaihteiden vaihto tapahdu naps-naps sormen napsautuksen tahtiin. Vikana voi olla rikkinäinen alipainekalvo, joka kertoo vaihteistolle moottorin rasitustason imusarjan alipaineen avulla. Alipaineputkissa voi olla myös vuoto jossakin.

Joskus myynti-ilmoituksissa näkee, että esim. nelos-vaihde ei mene päälle. A4LD:ssa nelonen on ylivaihde, joten se menee päälle käsittääkseni sähköisesti. Silloin saattaa selvitä pelkillä sähkökytkinten vaihdolla. Netissä on pari hyvä www-saittia, jossa on ohjeet vian korjaamiseen (samaa laatikkoa on käytetty myös paljon jenkki-Fordeissa).

Minulla kolmosvaihteen lukko menee päälle n. 70 km/h vauhdissa ja nelonen menee päälle n. 80 km/h nopeudessa.

Kick-downia on mekaanisella kaapelilla ja sähköisellä solenoidilla toimivaa (noin vuosimallista 86-kesä eteenpäin). Näistä kahdesta sähköinen on luotettavammin toimiva. Jos ajat esim. satasta, niin silloin pitäisi olla 4. vaihde (ylivaihde) ja turbiinilukko päällä. Kun painat vähän lisää kaasua, niin lukon pitäisi mennä pois päältä (moottorin kierrokset nousevat). Sitten kun painat vielä lisää kaasua, niin laatikon pitäisi vaihtaa vaihde pienemmälle.

--

Tyypillisin ruostekohta noissa on oman kokemuksen mukaan helmojen takapää/-osa.

2.0 DOHC koneesta ei ole kokemusta.
Vastaa Viestiin