Ruosteen poisto.. lopullisesti!

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

Ruosteen poisto.. lopullisesti!

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Tänne vois laitella hyviä reseptejä siitä miten korin ruostevauriot saa pysäytettyä ja korjattuja. Kun nämä tavikeliikkeen aineet ei näy toimivan!
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Perinteinen: Hiekka puhallus, paikkaus jos jo reikä, maalia, massaa ja lisää maalia, ja perään kotelosuojaa sisäpuolelle, jos ei pääse tekemään samaa toisellekkin puolelle.

Omassani pysynyt poissa jo useita vuosia..... varsinkin jos muistaa massaa paikkailla.....
Osaamattomat valittaa
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

Toimiko se ruosteensyöjä happo aine häsä... :roll: Mikä ny olikaan, kyllä kaikki tietää? Valkosta tavaraa joka muuttuu mustaksi ku pinnan on käsitellyt.. Kenelläkään kokemuksia?
Mk2 esco rojektina...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

itellä on hyviä kokemuksia mutta jostain luin että pidemmän päästä alkaa nousta irti..?
laitoin yhden taunuksen pohjan ensin tuolla aineella,sitten ferrexin lyijymönjää ja sitten vielä maalit päälle..seisoi kaksi vuotta
ulkona eikä ollut vielä ruostetta tullut kun myin korin pois?
en sitten tiedä kuinka terveellistä se lyijymönjä mahtaa olla..?
ei sieltä mitään junia t...
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Juippa kirjoitti:Toimiko se ruosteensyöjä happo aine häsä... :roll: Mikä ny olikaan, kyllä kaikki tietää? Valkosta tavaraa joka muuttuu mustaksi ku pinnan on käsitellyt..
=sitruunahappo.. toimii. :wink:
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

lyijymönjä on todella myrkyllistä!

Sierrain sen sanoi. hiekkapuhallus ja siihen tarvittavat pohjatyöt. ja ei varmana ruostu jos tekee oikein (tai kyllä se sitten loppujenlopuksi joskus).

ja varmaan kaikista tärkein on ruostehommissa on sen pois saaminen ja heti perään kunnon pohjatyöt ja aineet.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
nicop
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Huhti 2005 21:47

Viesti Kirjoittaja nicop »

saako tota ferrex lyijymönjää enää kaupasta.ennen purkissa luku toi lyijymönjä.muistaakseni enään ei lue.
rijuse
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Huhti 2005 13:47

Viesti Kirjoittaja rijuse »

Itekkin pitäis vähän hiekkapuhaltaa puskurit kun on vähän ruosteessa. Sitten pohjamaali ja sen jälkeen viemään maalattavaksi johonkin liikkeeseen. Mitä mahtaa tulla hinnaksi jos maalauttaa etu ja taka puskurin? Jos menee yli 200 egen niin täytyy itte maalata :? .
Ford Mondeo 2.0 GT -99
Tonski
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:31

Viesti Kirjoittaja Tonski »

Eipä ole enää lyijymönjää saatavilla... Maalit kun alkaa kaikki olla VÄHEMMÄN myrkyllisiä.
Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

mutta ruosteenpoisto Lopullisesti..
hevonen ja alumiinikengät sille? :lol:
ei kai siitä eroon pääse niin kauan kun autoja tehdään pellistä.
sinkkimaalihan auttaa vähän tietysti..
ei sieltä mitään junia t...
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

ruosteen

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Näinhän se käsittääkseni on. Kun ruoste on saanut alun on sen pysäyttäminen todella hankalaa.
Vaikka pellin hiekkapuhaltaisi niin silti tahtoo jäädä pistemmäisiä syöpymiä josta ruoste pulpahtaa taas esiin.
Se aine josta on kyse oli ainakin aijemmin RUOSTEAHMAA.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

niin no jotain happoa tosiaan niihin viimeisiin pilkkuihin..jos
ei ole monttuja niin koritinaa,
sinkkiä + muut maalit päälle,ja jos pakkelia tarvii niin paljaalle pellille..
ei sieltä mitään junia t...
rijuse
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Huhti 2005 13:47

Viesti Kirjoittaja rijuse »

Huhhu, tuli tunti sitten hiekkapuhallettuu takapäästä vähän autosta ja maalattua. Aika hyvä tuli jos itte sanonkin :D . Huomenna tai ensiviikolla etupää kuntoon ja sitten aluvanteet niin sitten on tuning :lol: .
Ford Mondeo 2.0 GT -99
sierraii

Viesti Kirjoittaja sierraii »

No tähän samaan ketjuun laitan sitte tälläsen kysymyksen. Eli Miten kannattaa korjata sierran pohjasta ja pyöräkoteloista pintaruosteet niin, että kans kestää?

Riittäiskö et eka ruosteitten hiekkapuhallus tai kunnon hionta, lasikuitukitti, pohjamaali ja massa? Tarviiko massan päälle vielä maalia. Jos tarvii nii mitä maalia?

Entä minkälaisia/minkämerkkisiä maaleja kannattaa käyttää?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

pohjamaali ei itsessään pidä kosteutta kun jonkun kuukauden tai viikon.
eli maalia siihenkin päälle,jos on pelkkä massa pohjamaalin päällä
niin pahaksi menee,ei kummoista koloa tarvi kun vesi alkaa pesiytymään alla,ja kun se siellä suojassa pääsee muhimaan niin ei ole pellistä tietoakaan hetken päästä.
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ruosteet pois. Kuumennus tohottajalla ja ruosteenestomaali kuumaan peltiin. Pohjamaali ja lopuksi pintamaali tai massa paikasta riippuen. Tepsii mutta vaikea tehdä tuo kuumennus joka paikkaan! 8)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Ruostumista ei voi estää, sitä voi vaan hidastaa.
Vastaa Viestiin