Puskuria rakentamassa...

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

dedinsaid kirjoitti:Komiastihan se virnistää, ei kuitenkaan ihan hirveesti perus muato muuttunu siit evo1 versiosta. Mutta ihan hieno ei siinä mitään.
Niin, mitäpä sitä hyväksi todettua muotoa paljoa muuttamaan.:) Nuo sivuaukot olikin tarkotuksena vaan muuttaa näin aluks ainakin.. Vielä vähän vaiheessa tuokin. välipuolat olis tarkotus noihin aukkoihin laittaa vielä.
riksas kirjoitti:jeps, iha ok on ! mites paljo alkaa olemaan painoa puskurilla ? ei tarvii enää madallusta vai ?
Noh, eipä tuo ihan miljoonaa paina. ehkä jotai parisenkymmentä kiloa.. ;) joo ja kyllä tuossa on ihan -40mm sarjakin kuitenkin. ei se niin paljoa keulaa pudota vielä :lol:
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
dedinsaid
Viestit: 61
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:17
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dedinsaid »

VAIN parikyt :D :D Pitäskö siitä ottaa kopiijo lasikuitulla...ehkä :wink:
Mondeo Mk1
[ex] '79 Taunus
[ex] 2.0ohc riasa, hirvee thyyning vehje
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

On kyllä ihan pakko sanoa oma mielipide tuosta sierran puskurista. Ei kyllä mun silmää hivele, entinen paljon parempi. :shock: Mut eipä tässä paljon oo varaa arvostella kun oma auto on mikä on. :lol:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

dedinsaid kirjoitti:VAIN parikyt :D :D Pitäskö siitä ottaa kopiijo lasikuitulla...ehkä :wink:
All Show, No Go ;)

Ei se 10kilon kevennys tuon suorituskykyyn vaikuta ;)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Noniin pienoisen tauon jälkeen ajattelin jatkaa tota puskuria, sen takia jäi kesken kun nuo työskentelytilat ovat aika surkiat, ahtaat ja ei kunnollista ilmanvaihtoa. Mutta, ajattelin jatkaa puskurin kuiduttamista autotallissa, jossa on kylläkin lämpötila sama kuin ulkona. Eli kannattaako näitä hommia tehdä viiden asteen pakkasilla, jos vaikka vauhdittas sitä kuivumista vaikka lämpöpuhaltimella?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kyllä sais olla plussan puolella... että tulee hyvä.. en oo kyllä koskaan pakkasen puolella kuidulla leikkiny
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Itselläkin vielä puskurin teko kesken, ja taitaa keskeneräiseksi jäädäkin. Mutta tuollaista tuli tehtyä kun oli innostusta.
MK5 mallin puskin
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ei hassumpi..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
dedinsaid
Viestit: 61
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:17
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dedinsaid »

Megado kirjoitti:Itselläkin vielä puskurin teko kesken, ja taitaa keskeneräiseksi jäädäkin. Mutta tuollaista tuli tehtyä kun oli innostusta.
MK5 mallin puskin
No jos suoraan saa sanoa niinkun varmaan saa niin en tykkää, yhtikäs.
Mut kaikkihan makunsa mukaan ja aina on hyvä jos itte jotain tekee, eli siitä pointsit kotio.
Mondeo Mk1
[ex] '79 Taunus
[ex] 2.0ohc riasa, hirvee thyyning vehje
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Megado kirjoitti:Itselläkin vielä puskurin teko kesken, ja taitaa keskeneräiseksi jäädäkin. Mutta tuollaista tuli tehtyä kun oli innostusta.
MK5 mallin puskin
Sehän on melkeen valmis!! Ei puutu ko pari kiloo kittiä :lol: :lol: nim. kokemustalöytyy.. Ei mikään paskemman näkönen.. Vähän vois tietty olla nuo aukkojen "välirimat" ohuempia :? :roll:
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Kessi kirjoitti:Sehän on melkeen valmis!! Ei puutu ko pari kiloo kittiä :lol: :lol: nim. kokemustalöytyy.. Ei mikään paskemman näkönen.. Vähän vois tietty olla nuo aukkojen "välirimat" ohuempia :? :roll:
Joo siihen piti huom. piti tulla sellaset PIAA:n sumarit, mutta jäi sitten koko projektin myötä
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
kimi
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Maalis 2005 10:09
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kimi »

onko kukaan käyttänyt puskuria muokatessa peltiä seassa? siis jos tekee jotain muotoja niin pellistä nitomalla ja lasi kuitua päälle vaan niin saa helposti jotain muotoja mitä on vähän hankala alkaa tekemään tyhjän päälle.
miten pelti siellä sotkun alla ajan myötä käyttäytyy? ilmeisesti ruostuu:)
onko jotain muita vaihtoehtoja? mitä itse käytätte?
esim. jos normi puskuriin haluaa alle vaan lipan lisäksi että tulee matalammaksi. niin eikö helpoi ole vääntää vaan pellistä suikaleen ja niiteillä kiinni puskurin ala helmaan ja sit vaan lasi kuitua päälle ja pakkelia ja se on siinä?
vai miten?

onko mitään kuvasarjaa jollain jostain muokkauksesta?
näin se kai meni?
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

kimi kirjoitti:onko kukaan käyttänyt puskuria muokatessa peltiä seassa? siis jos tekee jotain muotoja niin pellistä nitomalla ja lasi kuitua päälle vaan niin saa helposti jotain muotoja mitä on vähän hankala alkaa tekemään tyhjän päälle.
miten pelti siellä sotkun alla ajan myötä käyttäytyy? ilmeisesti ruostuu:)
onko jotain muita vaihtoehtoja? mitä itse käytätte?
esim. jos normi puskuriin haluaa alle vaan lipan lisäksi että tulee matalammaksi. niin eikö helpoi ole vääntää vaan pellistä suikaleen ja niiteillä kiinni puskurin ala helmaan ja sit vaan lasi kuitua päälle ja pakkelia ja se on siinä?
vai miten?

onko mitään kuvasarjaa jollain jostain muokkauksesta?
Itse laitoin pellinräipäleitä sinne sekaan.. Eikä sen luulisi siellä jatkossakaan mitään haittaavan, jos vaikka ruostuukin.. :wink:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Jäykkä aaltopahvi ja jeesusteippi on hyväksi havaittu.. :wink: Rakentaa em. tuotteista tuen taakse jonka jälkeen uretaanista muodot.. Kuidutuksen jälkeen repii pahvit, teipit ja uretaanit pois :wink: :lol: Toi pelti on loppupeleis kuiteski aika hankala jos meinaa jotain kaarevii muotoi vääntää.. Tars olla kunnon mankelointi vehkeet ja peltisepän taidot :mrgreen: :mrgreen: .. Mut mikäs siinä jos osaa!! Tuon rautapellin siaan vois harkita esim eloksoituu alumiinii.. Ei ruostu ja on kevyempää :wink: :wink: Sit tietty jos jotain suoraa lippaa meinaa, ni uretaanilevy(esim.finnfoam) vois tomii kans ihan hyvin..
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

kimi kirjoitti:
onko mitään kuvasarjaa jollain jostain muokkauksesta?
Tuommonen käveli vastaan.. Eikä tarvinnu ees kaukaa hakee!! :lol: http://www.ford-club.net/index.php?vali ... ri/puskuri
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

Kessi kirjoitti:Tuommonen käveli vastaan.. Eikä tarvinnu ees kaukaa hakee!! :lol: http://www.ford-club.net/index.php?vali ... ri/puskuri
nää on taas näitä
tälläisen projektin tekee kuka vaan viikossa, onkos toi nyt sitten jo maaleissa ?

eniten ihmettelen mihin tuo kaikki 8 pulloa uretaania on laitettu :P

silti väheksymättä kaikki kunnia työstäjälle...
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

ZyaS kirjoitti:
Eli kannattaako näitä hommia tehdä viiden asteen pakkasilla, jos vaikka vauhdittas sitä kuivumista vaikka lämpöpuhaltimella?

kyllä sais olla plussan puolella... että tulee hyvä.. en oo kyllä koskaan pakkasen puolella kuidulla leikkiny
kyllä se kuitu kovettuu pakkasessakin, kunhan saa reaktion lämmitettyä käyntiin. tosin plussa olis parempi.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

riksas kirjoitti: kyllä se kuitu kovettuu pakkasessakin, kunhan saa reaktion lämmitettyä käyntiin. tosin plussa olis parempi.
tohon sun vastaukseen tuli vähän sellasia asioita mitä mä en oo kirjotellu :shock: :roll:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

joo, vähän liittelin väärin noita...

asia tuli kuitenkin selväks
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Noniin, taas lämpeni ilmat ja näinollen tänään aloin hiomaan puskuria.. Rälläkällä vetelin, siinä oli kiinni sellanen hiekkapaperilaikka.. Parista kohtaa joutuu vielä kuiduttelemaan, ajattelin, että raaputan puskurin takapuolelta uretaanit pois, ja kuidutan sen sisäpuoleltakin, tulisipahan vielä vahvempi.. Viikonloppuna jos laittaisi jo lasikuitupakkelia kehiin.. Samalla jos repisi puskurista sen listan irti ja laittaisi tilalle lasikuitupakkelia, samoin siihen listan alapuolella olevaan uraan.. :wink:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

orion-1.6i kirjoitti: Samalla jos repisi puskurista sen listan irti ja laittaisi tilalle lasikuitupakkelia, samoin siihen listan alapuolella olevaan uraan.. :wink:
Kannatais kuiduttaa koko puskuri yli :wink: Tuo muovi ja lasikuitukitti ei oikeen pidä toistensa seurasta, saattaa alkaa lohkeileen vähän ajan peräst! :wink: Samoin ku tuo muovin ja kuidun välinen sauma.. :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Kessi kirjoitti: Kannatais kuiduttaa koko puskuri yli :wink: Tuo muovi ja lasikuitukitti ei oikeen pidä toistensa seurasta, saattaa alkaa lohkeileen vähän ajan peräst! :wink: Samoin ku tuo muovin ja kuidun välinen sauma.. :mrgreen:
Ja tuplasti enemmän sitä ihanaa hiomista.. Juu, niin kai se on tehtävä, riittäsköhän jos sen yhen kerroksen niille kohdille vetelis, siis niille kohdille, joiden pitäisi pysyä ennallaan?
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

eikös kannata liimata se lisähelma siihen muoviin. pysyy varmaan, ja käytä kittaamisessa normaalia pakkelia, tuo kuitukitti on niin saatanan kovaa hioa ;)
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

riksas kirjoitti:eikös kannata liimata se lisähelma siihen muoviin. pysyy varmaan, ja käytä kittaamisessa normaalia pakkelia, tuo kuitukitti on niin saatanan kovaa hioa ;)
Ajattelin laikuitupakkelilla ainakin suurimmat montut täytellä, ja niitähän on PALJON..
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Noniin, tuolla on pari kuidutuskuvaa http://www.fordorion.co.nr tai jos ei ole vielä, niin tämän päivän aikana niiden pitäisi tuonne tulla. Tänään joitain suurimpia monttuja lasikuitukitillä paikkailin..

Tuolla sivuilla uusimmat kuvat ovat alimpana. Firefox pienentää noita kuvia sopivan kokoisiksi, Operalla kuvat ovat aika suuria ja avautuvat hitaammin..
Vastaa Viestiin