Sierra jarrurummun irroitus (amatööri kysyy)

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
tub
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:31

Sierra jarrurummun irroitus (amatööri kysyy)

Viesti Kirjoittaja tub »

Varmistetaan vielä ennen minkään rikkomista... Lähteekö tuo takajarrurumpu ihan vaan voimalla pyörän poisoton jälkeen? Haynesin oppaassa on kaikenlaisia kuvia klipseistä ja rei'istä joista pitäisi vapautella automaattikiristimiä ja muuta, mutta ei tuossa mun rummussa ole mitään reikiä eikä klipsejä.

Jos lähtee vaan voimalla niin saako/kannattaako vääntää ruuvarilla siitä kolosta, joka jää rummun ja sen takapaneelin väliin ja kiertää koko matkan ympäri. Tässä vielä kuva omasta rummusta.

Kuva

Auto siis 2wd 2.0i dohc '92.

Kiitokset,

Mikko
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sierra jarrurummun irroitus (amatööri kysyy)

Viesti Kirjoittaja anon »

Löytyiskö ne reiät sieltä takapanelista.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra jarrurummun irroitus (amatööri kysyy)

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Yleensä ne ei lähde ilman voimaa irti, kopistelet sitä rumpua vasaralla vähän joka puolelta. Tässä saa ja pitää käyttää välillä hiukan voimaa :D

Ja siellä ei tosiaankaan ole minkäänlaisia kiristimen vapauttimia.
AKl
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Kesä 2005 16:30

Re: Sierra jarrurummun irroitus (amatööri kysyy)

Viesti Kirjoittaja AKl »

Jos ei aikoihin ole irroiteltu, niin saattaa vaatia hieman suostuttelua. Eli ihan voimalla se sieltä tulee.
Itse olen kammennut siitä taustalevyn ja rummun välistä parilla isolla ruuvarilla. Hiljalleen ku nitkuttaa sitä eri kohdista niin pitäisi lähteä, suihkauttaa vaikka vaseliinit siihen keskiöön ja kopauttelee vasaralla rumpua välillä niin helpottaa.
tub
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:31

Re: Sierra jarrurummun irroitus (amatööri kysyy)

Viesti Kirjoittaja tub »

Kiitokset näistä.
Helpolla ei tunnu vieläkään lähtevän. Pitää kokeilla huomenissa uudestaan isommilla työkaluilla ja enemmällä voimalla. Lämmitys voisi auttaa, mutta kosania ei nyt löydy tähän hätään.

Mikko
Vastaa Viestiin