Sivu 1/1

mitä kannattaa maksaa 2.0 zetec:stä

Lähetetty: 08 Heinä 2005 17:45
Kirjoittaja ft79
eli mitäköhän tollasesta kannattaa maksaa...??

onko eri versioita ks. moottorista..
esim hv. lukema??? missä?? vm??

mutta lähinnä toi hinta:
-moottori on kunnossa
-ajettu 100 000 - 200 000
-ei boxia tai muita "ylimääräsiä" osia

Lähetetty: 08 Heinä 2005 18:23
Kirjoittaja lalli69
Ruttutukussa näkyi olevan pyynti 800€ '96 2,0 Zetecistä, että siinä vähän suuntaa...

Lähetetty: 08 Heinä 2005 18:25
Kirjoittaja ft79
he...he...
enpäs muistanu koko "ruttutukkua".. :lol: :lol:
kiitoksia.. 8)

Lähetetty: 09 Heinä 2005 12:20
Kirjoittaja Fiesta3
Onhan noita kolmea eri mallia:
- series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V
- series2 95-98, kopassa 16V Zetec
- series3 98-, "Zetec-R", "Black top" eli musta venakoppa, täysin erilainen lohko, löytyy myös Focus ST:stä ja RS:stä

Tehoeroja ei juurikaan ole. Muutokset ovat lähinnä ongemien korjauksia.
Löytyy Mondeoista, ja series3 myös Focuksesta.

Teknisesti Zetec-R olisi paras, mutta kiinnikkeet vaativat aika paljon työtä (yläkiinnike iskarin yläpään lähelle).
Suosittelen kuitenkin niitä vanhempia malleja helpomman asennuksen takia.
Escortteihin ja Fiestoihin laitettaessa tarvitaan kiinnikkeiden lisäksi mahdollisesti öljypohja ja vauhtipyörä Escortista tai Fiestasta (Zetec 1.6 tai 1.8 ), imusarja, vesipumppu, öljypumppu, ym.

Omasta series2:sta maksoin 1000 euroa. Ajettu todistettavasti vain muutama tuhat km (!), täysin kunnossa, mukana tuli pakosarja sekä imusarja suuttimineen. ECU puuttui.

Lähetetty: 09 Heinä 2005 16:15
Kirjoittaja Regu
Jostain olen kuullut huhun että 2.0 koneessa vesipumppu pyörii toiseen suuntaan kuin muissa zetori koneissa.
Kannattaa tarkistaa ennen kuin yhdistelee koneita.

Lähetetty: 10 Heinä 2005 00:06
Kirjoittaja Monteonisti
Eikös nuissa myös pudotettu tehoja päästöjen takia, esim. 1.8 115>105? :shock:

Lähetetty: 10 Heinä 2005 11:31
Kirjoittaja ft79
öö.. sen verran että mulla toi kone menee taunukseen..
jos tässä joskus sais sen verran aikaa....

niin ton series-3 voi ilmeisesti unohtaa ihan täysin...
ja noi tehojen tiputukset ei kyllä haittaa koska
kyllä ne sieltä haetaan takasin...

orkkis ecu:a ei ole tarkotus käyttää..

Lähetetty: 26 Heinä 2005 17:12
Kirjoittaja JJR
Fiesta3 kirjoitti:Onhan noita kolmea eri mallia:
- series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V
- series2 95-98, kopassa 16V Zetec
- series3 98-, "Zetec-R", "Black top" eli musta venakoppa, täysin erilainen lohko, löytyy myös Focus ST:stä ja RS:stä

Tehoeroja ei juurikaan ole. Muutokset ovat lähinnä ongemien korjauksia.
Löytyy Mondeoista, ja series3 myös Focuksesta.
Muista Zeteceistä enempää tietämäti toi viimonen taitaa kuitenkin olla Zetec-E Näin ainakin itellä. Ja focus ST kone kulkee nimellä Duratec,
siinä kun on säätyvää venttiilinajotusta tms sontaa. RS Focuksessa taas on Zetec, ahdettuna. Ja tehot tosiaan seilaa missä seilaa...

Ja tietenkin ihan uusimmissa alkaa sitten olemaan tietääkseni jotain aivan muuta, tais olla nimeltään duratecceja... ainaki modeoissa ja taitaa uusissa focuksissakin.

Lähetetty: 27 Heinä 2005 15:53
Kirjoittaja tommi.r
Fiesta3 kirjoitti:Onhan noita kolmea eri mallia:
- series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V
- series2 95-98, kopassa 16V Zetec
- series3 98-, "Zetec-R", "Black top" eli musta venakoppa, täysin erilainen lohko, löytyy myös Focus ST:stä ja RS:stä
- series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V -

Mitähän muuten mahtaa olla tehoa 1600cc zetekissä joka on vuoden 94 eskosta?
Ilmeisesti tehoiltaan täysin sama kuin mondeossa käytetty? Mondeon opus ilmoittaa tuolle 66kw/5250rpm.

Lähetetty: 27 Heinä 2005 16:43
Kirjoittaja henu
4rd kirjoitti: - series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V -

Mitähän muuten mahtaa olla tehoa 1600cc zetekissä joka on vuoden 94 eskosta?
Ilmeisesti tehoiltaan täysin sama kuin mondeossa käytetty? Mondeon opus ilmoittaa tuolle 66kw/5250rpm.
joo siinä pitäs olla se 90 hp

Lähetetty: 31 Heinä 2005 16:35
Kirjoittaja grebe
Monteonisti kirjoitti:Eikös nuissa myös pudotettu tehoja päästöjen takia, esim. 1.8 115>105? :shock:
Ei. Uudemmissa on 115 ja vanhoissa 105 ja 130.