mitä kannattaa maksaa 2.0 zetec:stä

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

mitä kannattaa maksaa 2.0 zetec:stä

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eli mitäköhän tollasesta kannattaa maksaa...??

onko eri versioita ks. moottorista..
esim hv. lukema??? missä?? vm??

mutta lähinnä toi hinta:
-moottori on kunnossa
-ajettu 100 000 - 200 000
-ei boxia tai muita "ylimääräsiä" osia
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ruttutukussa näkyi olevan pyynti 800€ '96 2,0 Zetecistä, että siinä vähän suuntaa...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

he...he...
enpäs muistanu koko "ruttutukkua".. :lol: :lol:
kiitoksia.. 8)
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Fiesta3
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Touko 2005 17:43

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 »

Onhan noita kolmea eri mallia:
- series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V
- series2 95-98, kopassa 16V Zetec
- series3 98-, "Zetec-R", "Black top" eli musta venakoppa, täysin erilainen lohko, löytyy myös Focus ST:stä ja RS:stä

Tehoeroja ei juurikaan ole. Muutokset ovat lähinnä ongemien korjauksia.
Löytyy Mondeoista, ja series3 myös Focuksesta.

Teknisesti Zetec-R olisi paras, mutta kiinnikkeet vaativat aika paljon työtä (yläkiinnike iskarin yläpään lähelle).
Suosittelen kuitenkin niitä vanhempia malleja helpomman asennuksen takia.
Escortteihin ja Fiestoihin laitettaessa tarvitaan kiinnikkeiden lisäksi mahdollisesti öljypohja ja vauhtipyörä Escortista tai Fiestasta (Zetec 1.6 tai 1.8 ), imusarja, vesipumppu, öljypumppu, ym.

Omasta series2:sta maksoin 1000 euroa. Ajettu todistettavasti vain muutama tuhat km (!), täysin kunnossa, mukana tuli pakosarja sekä imusarja suuttimineen. ECU puuttui.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Jostain olen kuullut huhun että 2.0 koneessa vesipumppu pyörii toiseen suuntaan kuin muissa zetori koneissa.
Kannattaa tarkistaa ennen kuin yhdistelee koneita.
Escort 1.8 sport -97
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Eikös nuissa myös pudotettu tehoja päästöjen takia, esim. 1.8 115>105? :shock:
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

öö.. sen verran että mulla toi kone menee taunukseen..
jos tässä joskus sais sen verran aikaa....

niin ton series-3 voi ilmeisesti unohtaa ihan täysin...
ja noi tehojen tiputukset ei kyllä haittaa koska
kyllä ne sieltä haetaan takasin...

orkkis ecu:a ei ole tarkotus käyttää..
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
JJR
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Helmi 2005 19:24
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR »

Fiesta3 kirjoitti:Onhan noita kolmea eri mallia:
- series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V
- series2 95-98, kopassa 16V Zetec
- series3 98-, "Zetec-R", "Black top" eli musta venakoppa, täysin erilainen lohko, löytyy myös Focus ST:stä ja RS:stä

Tehoeroja ei juurikaan ole. Muutokset ovat lähinnä ongemien korjauksia.
Löytyy Mondeoista, ja series3 myös Focuksesta.
Muista Zeteceistä enempää tietämäti toi viimonen taitaa kuitenkin olla Zetec-E Näin ainakin itellä. Ja focus ST kone kulkee nimellä Duratec,
siinä kun on säätyvää venttiilinajotusta tms sontaa. RS Focuksessa taas on Zetec, ahdettuna. Ja tehot tosiaan seilaa missä seilaa...

Ja tietenkin ihan uusimmissa alkaa sitten olemaan tietääkseni jotain aivan muuta, tais olla nimeltään duratecceja... ainaki modeoissa ja taitaa uusissa focuksissakin.
Fordissa kaikki osat ovat kuluvia.
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Fiesta3 kirjoitti:Onhan noita kolmea eri mallia:
- series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V
- series2 95-98, kopassa 16V Zetec
- series3 98-, "Zetec-R", "Black top" eli musta venakoppa, täysin erilainen lohko, löytyy myös Focus ST:stä ja RS:stä
- series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V -

Mitähän muuten mahtaa olla tehoa 1600cc zetekissä joka on vuoden 94 eskosta?
Ilmeisesti tehoiltaan täysin sama kuin mondeossa käytetty? Mondeon opus ilmoittaa tuolle 66kw/5250rpm.
XR3i
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

4rd kirjoitti: - series1 vuosilta 92-95, venttiilikopassa lukee DOHC 16V -

Mitähän muuten mahtaa olla tehoa 1600cc zetekissä joka on vuoden 94 eskosta?
Ilmeisesti tehoiltaan täysin sama kuin mondeossa käytetty? Mondeon opus ilmoittaa tuolle 66kw/5250rpm.
joo siinä pitäs olla se 90 hp
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Monteonisti kirjoitti:Eikös nuissa myös pudotettu tehoja päästöjen takia, esim. 1.8 115>105? :shock:
Ei. Uudemmissa on 115 ja vanhoissa 105 ja 130.
Vastaa Viestiin