sanoi sopimuksensa irti kesken vappuhelteiden. Auto on -98 ja tähän asti puhallin on toiminut moitteita ja ilman vikinöitä. Vaan parituntia kun oli puhallus maksimilla, niin johan pomppasi. Nyt sitten ei henkäile minkään vertaa. Sen verran "autosähköasentaja" olen, että sulakkeen jo tarkastin
Nyt kaipaisin hyviä neuvoja ja vinkkejä Mistä aloitan? Ihan suoraltaan en ostaisi uutta puhallinta, jos siinä ei olekaan vikaa. Miten ja mikä näissä yleensä laukeaa ? Esivastus ? Sulakeboksissa näytti olevan joku relekin lämppärin puhaltimelle ?
Auttakee nyt ennen kuin seuraavana sadeaamuna puhaltelen omilla keuhkoilla ikkunoita auki
Mondeon lämppärin puhallin.....
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 06 Marras 2007 08:44
- Paikkakunta: Turenki
Re: Mondeon lämppärin puhallin.....
Vaihda lämppärin etuvastus >> saat esim. Motonetista. Irroita myös mondeon läppärin puhallin, se on suht helppo ottaa irti on sellainen vaihtokomponenetti. Ruuveja ei tarvinnut ainakaan meidän montikassa ottaa edes auki siin oli sellainen klipsutin jota liikuttamalla motari putos käteen.
Tarkasta sen moottorin hiilet ja kontaktit. Vaihdoin itse hiilet (korvasin laturihiilillä tarvikeliikkeestä) ja puhdistin koko mötikän paineilmalla. Hienosti pelittää. Se etuvastus kilahtaa yleensä ensin, kun se moottoriosa on niin täys sitä hiilipölyä että vastukset kasvaa. Pelkkä etuvastuksen vaihto ei mielstäni siksi riitä.
Tarkasta sen moottorin hiilet ja kontaktit. Vaihdoin itse hiilet (korvasin laturihiilillä tarvikeliikkeestä) ja puhdistin koko mötikän paineilmalla. Hienosti pelittää. Se etuvastus kilahtaa yleensä ensin, kun se moottoriosa on niin täys sitä hiilipölyä että vastukset kasvaa. Pelkkä etuvastuksen vaihto ei mielstäni siksi riitä.
Re: Mondeon lämppärin puhallin.....
Ei kai se _välttämättä_ ole (pelkkä) esivastus, nelosenhan pitäisi toimia vaikka esivastusta ei olisi.
Itsellä auttoi nopeudensäätökytkimen vaihto + esivastus, joka siis lopulta hajosi. Esivastus toimi silloin tällöin ihme kyllä, oli vastuslanka sulanut yhdestä kohtaa näkyviin ja lopulta meni poikki.
Nopeudensäätökytkin oli kulunut ja sen huomasi lutkuna tuntumana. Välillä ei toiminut kuin nelonen, ja seuraavana aamuna saattoi toimia taas kaikki. Lopulta ei kuitenkaan edes nelonen toiminut.
Se kytkin meni myös pari kertaa jumiin, eli ei saanut käännettyä ykköselle eikä kakkoselle, koska kuula oli päässyt irtoamaan kolostaan. Myös tuon mötikän liitin oli mustunut yhdestä kulmasta.
Itsellä auttoi nopeudensäätökytkimen vaihto + esivastus, joka siis lopulta hajosi. Esivastus toimi silloin tällöin ihme kyllä, oli vastuslanka sulanut yhdestä kohtaa näkyviin ja lopulta meni poikki.
Nopeudensäätökytkin oli kulunut ja sen huomasi lutkuna tuntumana. Välillä ei toiminut kuin nelonen, ja seuraavana aamuna saattoi toimia taas kaikki. Lopulta ei kuitenkaan edes nelonen toiminut.
Se kytkin meni myös pari kertaa jumiin, eli ei saanut käännettyä ykköselle eikä kakkoselle, koska kuula oli päässyt irtoamaan kolostaan. Myös tuon mötikän liitin oli mustunut yhdestä kulmasta.
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Re: Mondeon lämppärin puhallin.....
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"