Sivu 1/1

Lash Capsit

Lähetetty: 19 Huhti 2008 15:22
Kirjoittaja Kollo
Asensin 2.0 OHC:n kanteen Piper Camsin BP285 nokan (asteet 270/290, nostot 11.81mm).
Kokoonpano vaatisi 2mm:n lash capsit venttiilin päihin, että saa geometrian kuntoon (kokeilin tussilla, 2mm:n lash capsilla laahaa liukupinnan keskellä). Tämä pienentää noston 11.0mm:iin.

Onko näin paksujen jatkeiden tarve normaalia kun imuventtiilit on vakiot, tosin uudet ja kannen seetit hiottu? Pakoventtiilit saan vasta ensi viikolla eli niitä ei ole vielä testattu.

Nokka-akseli on uusi, venttiilin jouset ja lautaset myös, keinuvivut samaten ja kaikki saman valmistajan ko. kokoonpanoon tarkoitettu.

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 19 Huhti 2008 17:19
Kirjoittaja country sedan
Onko kiikut orkkis profiililla vai pitkä pintaiset, itellä ainakin vakio nauloilla ja pitkillä kiikuilla on geometria osunut kohdalleen.

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 19 Huhti 2008 17:49
Kirjoittaja Kollo
Ei ole pitkäpintaseuraajat. Näyttää orkkis mittasilta, mutta en ole foordilaisiin kyllä verrannut onko muuten samat mitat.

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 21 Huhti 2008 00:47
Kirjoittaja Aksu
Itse laitoin myös nuo 2mm "kapsit" kun ko. nokka oli käytössä vakio mittaisilla liukupinnoilla.

Päästöjä tuolla nokalla ei kyllä saanut kohdalleen

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 22 Huhti 2008 09:48
Kirjoittaja Kollo
Kiitos tiedosta. Arvelinkin ettei mun geometriamittaukset ihan mettässä ollut, mutta rupee aina epäilyttään :lol:

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 23 Huhti 2008 16:53
Kirjoittaja Kollo
Nyt sain lash capsit käsiini ja suoritin vähän mittauksia. Capsin ulkohalkaisija on 10.8mm, kun taas venttiilin varsi on 8mm. Ei taida capsi mahtua keinuvivun "hahloon"???

Jos ei mahdu niin pitäisikö hioa keinuvipuun capsille tilaa, vai yrittää hioa capsia?
Vai saisiko jostain "valmiita" capseja jotka olisi "bolt on" mallisia?

En ole vielä itse päässyt sovittamaan, kun töissäkin pitää käydä prkl :|

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 24 Huhti 2008 12:42
Kirjoittaja Kollo
Nyt pääsin sovittaan ja keinussa oleva venttiilin hahlo on 8.2mm ja capsi on 10.8mm. Uskaltaakohan keinun hahloa koneistaa leveämmäksi? Tai pakko kai se on jos "valmiita" capseja ohariin ei ole saatavissa :?:

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 25 Huhti 2008 22:07
Kirjoittaja juu
Moi!
Kaivelin vanhoja tavaroitani ja sattui crane cams lash caps paketti käteen joka on tullut joskus vuosia sitten laitettua omaan silloiseen ford ohc:hen.

Eli osat tarkoitettu 8mm venttiilin varrelle ja se keinuvipuun päin tuleva pää on muodoltaa 0 eli siis ajettu sivuilta kapeammaksi(mun kiinalainen työntömitta näytti noin 8mm) ja käy siis suoraan normaaliin keinuvivun hahloon.

Paketissa merkinnät: Crane Cams 99045-8 valve lash caps for 8mm dia. valve stems

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 26 Huhti 2008 00:25
Kirjoittaja Kollo
Katotaan nyt mitä tästäkin tulee... Hioin keinuihin tilaa noille nykysille capseille ja kokosin kannen. Kaikki nokat pysyy liukupinnoilla ja äkkiseltään vaikutti olevan kaikki ok. Sitten pällistelin vähän tarkemmin ja huomasin, että 3&4 pytyn imuventtiilien säätöruuvit jäävät n.2-3mm ylemmäks kuin 1&2. Mistähän tämäkin johtuu? Pakovenoissa kaikki melko tasan.

Imuventtilit mittasin kannen yläpuolelta ja kaikki jäivät about 0.3mm sisään samalle korkeudelle venttiilien ollessa kiinni. Voiko noin pieni keskinäinen ero tehdä niin isot heitot?

Vai onko Pipercamsin seuraajissa noin armottomat valmistustoleranssit?

Kyl mie täst viä jonkun kokoon... :?

Re: Lash Capsit

Lähetetty: 26 Huhti 2008 12:06
Kirjoittaja Kollo
Itse itselleni vastaten:
Pipercamssin keinut on tosiaan tehty venäläisillä toleransseilla. Liukupintojen korkeudessa oli selviä eroja ja siitä johtui tuo ero. Kaikki nokat siis kuitenkin pysyy liukupinnoilla, hiukan tuosta tulee heittoa nostoihin ja asteisiin mutta meinaan kyllä silti paiskata paketin tollasena lohkon selkään.