PAKOKAASUARVO

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kujis73

PAKOKAASUARVO

Viesti Kirjoittaja kujis73 »

mistä vikaa hakemaan mondeo -95 2.0i pakokaasuarvot
tyhjäk. co 0.77 hc 305
2000 r/min co 0.64 hc 113 lambda 1.01
ki
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Syys 2007 21:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: PAKOKAASUARVO

Viesti Kirjoittaja ki »

Vaihda aluksi lampda-anturi, Motonetista saa halvimmiten ..
Jos se laitetaan huonosti eli p-kaa jää väliin niin Mondeo allkaa nykimään...

ki
jarski
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Helmi 2006 18:53
Paikkakunta: joensuu

Re: PAKOKAASUARVO

Viesti Kirjoittaja jarski »

mutta eihän tuo lambda oo vituillaan että jos se säätää niin vois olla katti viallinen :?:
Sierra 2.0 iS
ki
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Syys 2007 21:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: PAKOKAASUARVO

Viesti Kirjoittaja ki »

Kyllä, katti on sitten seuraava kalliimpi vaihtoehto.
Kuulin sellaisen hyvän jutun että katti kannattaa laittaa kiinni holkeilla tms.
niin että se on helppo irroittaa. Ja kiinni vain katsastuksen ajaksi,
jonka jälkeen pois, niin eipähän "kulu". Suora putki tilalle.
Ja on vähän enemmäm heppojakin sitten ilman kattia...
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Re: PAKOKAASUARVO

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Kyllähän sitä katittomasta bensakoneesta saadaan enempi tehoja, mutta se pitää säätää myös katittomaksi.
Saadaanhan sitä hepoja kun vaihdellaan nokka-akselit muutetaan ajoituksia ym, mutta ei se enään täytä mitään pakokaasu normeja ja aina pitäis vaihtaa takaisin asetukset katsastukseen!
Pelkällä katin irroittamisella ei varmaankaa suurta tehonnousua vasta kuin korkeilla kierroksilla, jolloin pakokaasujen virtaus on suuri.
Fix Or Repair Daily
ki
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Syys 2007 21:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: PAKOKAASUARVO

Viesti Kirjoittaja ki »

Ok, hyvä tietää ettei se tehoihin sitten niin paljon vaikutakaan!
Ja lieneehän siinä oma työnsä irroitella aina jne.
Tarvike-katitkaan ei taida olla kovin kalliita, alle 100€?,
nimittäin jos vertaa alkuperäiseen (500€ tai jotain sellaista hintaluokkaa),
sanoivat hintaa merkkihuoltoliikkeessä...

Vanha 1.8 Mondeo tuntuu vielä erittäin pirteältä kun tallaa kaasun
pohjaan esim. kakkosella n. 3000 kierroksessa. Moottori toimii kuin unelma
ja melko hiljainen auto matka-ajossa. Tosin ohjaukseen pitää totutella...
Vastaa Viestiin