2,0 ohc turbotus?
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25
2,0 ohc turbotus?
mitä mieltä kun olen ajatellut laittaa ihan mahd. halvalla turbon 2,0 efi ohc:n pellin alle eli hankin tässä jos ja kun ehkä mahdollisesti jaksan jonkun pienen turbon(stockmann turbo yms??),teetän sille pakosarjan, ryöstölaipan öljy filtterille,öljyputket,paksun kannen tiivisteen(ja ehkä palotilojen suurennusta jos vaatii) ja ajattelin ihan kylmästi vetää ilma ic:tä käyttäen putkeä välillä paineet ruisku putkeen ja ilma määrä mittari imu puolelle jatketuin johdoin!
eli kun paineet ei ole hirveät(0,4-0,5) toive ajattelin n:20-30% tehon kasvua ja koneen kestävän vakiona kannen tiivistettä lukuun ottamatta?
riittääkö soppa vai joudunko lisäämään suuttimia tai bensan painetta->-pumppua?
entä kokemuksia ilma määrä mittarin kestävyydestä kyseisessä käytössä?
kenellekkään tullut vastaan muuta esim ilma massa mittaria mitä voisi huolettaa käyttää ja joka toimisi efin kanssa??
kiitos jo etukäteen kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan!!
eli kun paineet ei ole hirveät(0,4-0,5) toive ajattelin n:20-30% tehon kasvua ja koneen kestävän vakiona kannen tiivistettä lukuun ottamatta?
riittääkö soppa vai joudunko lisäämään suuttimia tai bensan painetta->-pumppua?
entä kokemuksia ilma määrä mittarin kestävyydestä kyseisessä käytössä?
kenellekkään tullut vastaan muuta esim ilma massa mittaria mitä voisi huolettaa käyttää ja joka toimisi efin kanssa??
kiitos jo etukäteen kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan!!
Re: 2,0 ohc turbotus?
varmaan haku toiminnolla löytyy tästä aiheesta niin paljon luettavaa kuin jaksat vain lueskella.jylpertiina kirjoitti:mitä mieltä kun olen ajatellut laittaa ihan mahd. halvalla turbon 2,0 efi ohc:n pellin alle eli hankin tässä jos ja kun ehkä mahdollisesti jaksan jonkun pienen turbon(stockmann turbo yms??),teetän sille pakosarjan, ryöstölaipan öljy filtterille,öljyputket,paksun kannen tiivisteen(ja ehkä palotilojen suurennusta jos vaatii) ja ajattelin ihan kylmästi vetää ilma ic:tä käyttäen putkeä välillä paineet ruisku putkeen ja ilma määrä mittari imu puolelle jatketuin johdoin!
eli kun paineet ei ole hirveät(0,4-0,5) toive ajattelin n:20-30% tehon kasvua ja koneen kestävän vakiona kannen tiivistettä lukuun ottamatta?
riittääkö soppa vai joudunko lisäämään suuttimia tai bensan painetta->-pumppua?
entä kokemuksia ilma määrä mittarin kestävyydestä kyseisessä käytössä?
kenellekkään tullut vastaan muuta esim ilma massa mittaria mitä voisi huolettaa käyttää ja joka toimisi efin kanssa??
kiitos jo etukäteen kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan!!
irc voicecoil
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
juttuja kyllä löytyy haulla...
kuitenkin mieluummin kannen palotilojen suurennus kuin tuo paksu kannen tiiviste,ei niitä palotiloja paljoo tarvi työstää noihin paineisiin ja laita cossun orkkis kansipahvi sinne.
miksi se ilmamäärämittari ahtoputkeen tarvii laittaa??lappeenrannan suunnalla yks heppu kyllä sitä kokeili ja muistaakseni se kyllä pelasi,mutta siirsi sen takasin kuitenkin turbon ja ilmanputsarin väliin(en muista miksi)suosittelen ennen turboa,eikä se noilla ahdoilla>teholisillä vielä ahdistakkaan.
bensan riittäminen omilla suuttimilla on vähä kiikunkaakun,eli riippuu muusta konstruktiosta(oma arvioni on,että menee hiukan laihalle).se selviää oikeestaa vasta kun olet sen kasannu ja kokeillu.
ja ehdoton hankinta on seosmittari näissä turbohommissa.sillä näkee hyvin riittääkö soppa vai ei.
bensan paineen reilussa nostossa on se huono puoli,että saa helposti liikaa bensaa tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla(pienen noston sallii)
kuitenkin mieluummin kannen palotilojen suurennus kuin tuo paksu kannen tiiviste,ei niitä palotiloja paljoo tarvi työstää noihin paineisiin ja laita cossun orkkis kansipahvi sinne.
miksi se ilmamäärämittari ahtoputkeen tarvii laittaa??lappeenrannan suunnalla yks heppu kyllä sitä kokeili ja muistaakseni se kyllä pelasi,mutta siirsi sen takasin kuitenkin turbon ja ilmanputsarin väliin(en muista miksi)suosittelen ennen turboa,eikä se noilla ahdoilla>teholisillä vielä ahdistakkaan.
bensan riittäminen omilla suuttimilla on vähä kiikunkaakun,eli riippuu muusta konstruktiosta(oma arvioni on,että menee hiukan laihalle).se selviää oikeestaa vasta kun olet sen kasannu ja kokeillu.
ja ehdoton hankinta on seosmittari näissä turbohommissa.sillä näkee hyvin riittääkö soppa vai ei.
bensan paineen reilussa nostossa on se huono puoli,että saa helposti liikaa bensaa tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla(pienen noston sallii)
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
itelläkin on ollu vähän samanlainen projekti suunnitteilla ens kesäks, mut mietityttää vaan et kestääkö toi vakio alakerta kasvaneita tehoja/paineita??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
tiedä onko pakollinen,mutta hyvä se kyllä turbohommissa on.ft79 kirjoitti:kyllä toi ms on ihan "pakollinen"
tollasessa miedossa turbokäytössä mulla oli alkuun lisäsuutin>myöhemmin kaksi säädettävillä painekytkimillä ja aika hyvin sekin pelas.kikkailuahan se silti tahtoo niiden kanssa olla et saat seokset mahdollisimman hyväksi kaikilla alueilla ja tarkotan sillä sitä et ei myöskään liian rikkaalla olisi jossain kohtaa>melkeen mahdoton.
lisäsuutin???turbiiniriesa kirjoitti: tiedä onko pakollinen,mutta hyvä se kyllä turbohommissa on.
tollasessa miedossa turbokäytössä mulla oli alkuun lisäsuutin>myöhemmin kaksi säädettävillä painekytkimillä ja aika hyvin sekin pelas.kikkailuahan se silti tahtoo niiden kanssa olla et saat seokset mahdollisimman hyväksi kaikilla alueilla ja tarkotan sillä sitä et ei myöskään liian rikkaalla olisi jossain kohtaa>melkeen mahdoton.
miks.. kyllähän ms hoitaa koko ruiskutuksen..
vai onko alkuperänen ruisku ja siihen lisätty..ms?
(tulevan turbo taunus stw:n omistaja )
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
En viittiny alottaa uutta aihetta, tulee kettuiluja -> käytä hakua
Siis ohc:n turbotus kyseessä ja aattelinkin et millasilla alakerran laakereilla ootte kasannu noita(kiertokangen, runko, päittäisvälys, apunokan laakerit)? Ajatuksena ihan hyvä et laittais lyijy/pronssi(punametalli) laakerit mutta niiden löytyminen on lähinnä kirjoissa. Kyselly noita punametalli laakereita ja vastaus ollu et kirjassa on mutta ei löydy tavarantoimittajalta. Kyseisiä laakereita tilasinkin jo mutta "normy" laakereita kaupataan tilalle kun ei muuta löydy. Hintakaan ei ollu hirveesti enempää, joten mieluusti paremmat laakerit laittaisin, kun kyse kumminkin turbo-koneesta eikä sitä jaksas tehdä montaa kertaa uusix.
Eli onko ne PM-laakerit pakko hankkia tonne alakertaan, kun legenda kertoo et tavalliset laakerit ei kestä korkeapaine + suurteho öljypumppua? Ja sitten mistä niitä saa? Osoitteita kiitos mistä saa kaikki laakerit lyijy/pronssi-mallia jos edes löytyy...
Sit toinen juttu... Jossain netissä oli maininta ettei 205-lohko ollutkaan hyvä turbotukseen, vaan joku perus 20? Siis ihan joku tanarin mylly muka parempi kuin sierran 205? Ja tässäkin on kyse pelkästään lohkosta eikä mistää kiertokangista.
Myös turbojen/turbo tarvikkeiden myyjien sivustot kiinostais. Pro turbo yks hyvä sivusto, mutta lisää kaipailisin kun ei ole varppina ainoa myyjä. Pääsis vertaileen tarjontaa ja hintoja...
Ja sitä hakua alkaa oleen mahdoton käyttää kun vastauksia tulee jotain 800 aihetta ja suurinosa käsittelee kuplan mäntiä tai jotain teinipoikien turbo virityksiä/paljon tehoa kysymyksiä!!!
Siis ohc:n turbotus kyseessä ja aattelinkin et millasilla alakerran laakereilla ootte kasannu noita(kiertokangen, runko, päittäisvälys, apunokan laakerit)? Ajatuksena ihan hyvä et laittais lyijy/pronssi(punametalli) laakerit mutta niiden löytyminen on lähinnä kirjoissa. Kyselly noita punametalli laakereita ja vastaus ollu et kirjassa on mutta ei löydy tavarantoimittajalta. Kyseisiä laakereita tilasinkin jo mutta "normy" laakereita kaupataan tilalle kun ei muuta löydy. Hintakaan ei ollu hirveesti enempää, joten mieluusti paremmat laakerit laittaisin, kun kyse kumminkin turbo-koneesta eikä sitä jaksas tehdä montaa kertaa uusix.
Eli onko ne PM-laakerit pakko hankkia tonne alakertaan, kun legenda kertoo et tavalliset laakerit ei kestä korkeapaine + suurteho öljypumppua? Ja sitten mistä niitä saa? Osoitteita kiitos mistä saa kaikki laakerit lyijy/pronssi-mallia jos edes löytyy...
Sit toinen juttu... Jossain netissä oli maininta ettei 205-lohko ollutkaan hyvä turbotukseen, vaan joku perus 20? Siis ihan joku tanarin mylly muka parempi kuin sierran 205? Ja tässäkin on kyse pelkästään lohkosta eikä mistää kiertokangista.
Myös turbojen/turbo tarvikkeiden myyjien sivustot kiinostais. Pro turbo yks hyvä sivusto, mutta lisää kaipailisin kun ei ole varppina ainoa myyjä. Pääsis vertaileen tarjontaa ja hintoja...
Ja sitä hakua alkaa oleen mahdoton käyttää kun vastauksia tulee jotain 800 aihetta ja suurinosa käsittelee kuplan mäntiä tai jotain teinipoikien turbo virityksiä/paljon tehoa kysymyksiä!!!
Yksi pulju, missä ainakin mielestäni on hinta/laatu kohdallaan löytyy osoitteesta http://www.hevosvoima.com... Kyseisiltä sivuilta löytyy myös jokunen jälleen myyjä, esim. FUTUREZ ja PROFESSIONAL MOTOR ... Googlella löytyi myös esim. http://www.lds-turbo.com, http://www.fin-turbo.fi, http://www.streetturbo.fi yms.yms. (Hakusanoina käytin turbo myynti)BlackEscort kirjoitti:Myös turbojen/turbo tarvikkeiden myyjien sivustot kiinostais. Pro turbo yks hyvä sivusto, mutta lisää kaipailisin kun ei ole varppina ainoa myyjä. Pääsis vertaileen tarjontaa ja hintoja...
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Rally racesta ostanut laakerit jotka sioittuvat tuohon vakio-p-metallisten väliin.
Hyvin ovat kestäneet korkeapaine pumpun kanssa +300 konessa.
Mihinkäs tuo 205 lohkon kelvottomuus turbotuksen kanssa mahtaisi perustua ? Cossuissa vakiona moinen. Itsellä nykyinen porattu 91,8 eikä mitään ongelmia ole ainakaan viellä ilmennyt tuon kanssa(pitänyt vain maltillisia 1,5 kilon paineita)
Hyvin ovat kestäneet korkeapaine pumpun kanssa +300 konessa.
Mihinkäs tuo 205 lohkon kelvottomuus turbotuksen kanssa mahtaisi perustua ? Cossuissa vakiona moinen. Itsellä nykyinen porattu 91,8 eikä mitään ongelmia ole ainakaan viellä ilmennyt tuon kanssa(pitänyt vain maltillisia 1,5 kilon paineita)
gti golo palloilija
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Nyt rankan etsintätyön jälkeen löysin itekkin lautamäen sivuilta PM-laakerit. eipä taida olla perää siinä ettei vakio laakeri kestäis KORKEAPAINE+SUURTEHO pumppua. Eipä niitä PM-laakereita ole löytynyt vielä apunokallekkaan. Mutta PM-laakerit hommaan vaikka kuusta tonne alakertaan, mitä sit jos se kone sanoo poks laakereiden takia ja särkee turbon ja koko koneen? Mielestäni aika halpa(+88€) vakuutus asentaa noi lähes mitä vain kestävät PM-laakerit.
Joku väitti vissiin huuhaata, mut sylinterien seinät kuulemma 205-ohuemmat? Tiedä sitten...
Välähti mieleen vie sekin et, oiskos tosta viriviri nokasta hyötyä turbon kanssa...arveluttaa kun turbon nokissa yleensä pakopuolella virtaavampi asteikko...jos siitä on kestävyyden kannalta esim jotain propleemia...eli Kent cams FR 33 nokka kyseessä. Ei muuten mutta kun on tollanen ylimääräisenä.
Joku väitti vissiin huuhaata, mut sylinterien seinät kuulemma 205-ohuemmat? Tiedä sitten...
Välähti mieleen vie sekin et, oiskos tosta viriviri nokasta hyötyä turbon kanssa...arveluttaa kun turbon nokissa yleensä pakopuolella virtaavampi asteikko...jos siitä on kestävyyden kannalta esim jotain propleemia...eli Kent cams FR 33 nokka kyseessä. Ei muuten mutta kun on tollanen ylimääräisenä.
Virtaavampi asteikko, jotta saadaan kaasut mahd. äkkiä pyörittämään ropellia ja tuottamaan niitä haluttuja "ilmaisia" hevosia ... Ja turbo padassahan turbon tuottama paine työntää ilman palotilaan, joloin ei tarvita niin suurta vastapainetta pakopuolella ja sitä kautta syntyvää imua, joka vapaasti hönkivässä hoitaa ilman palotilaan ... Eli mitä paremmin pakopuoli virtaa, sitä nopeammin saat turbon mukaan.. Toki tässäkin asiassa kohtuus kaikessa!! Vaikka toisaalta normaali ajossa on mukavampi jos kone vetää kunnolla jo ennen kuin turbo ehtii mukaan, eli tarttis saada riittävästi ilmaa palotilaan jo enne turbon mukaan tuloa... Ainainen ongelma ...BlackEscort kirjoitti:arveluttaa kun turbon nokissa yleensä pakopuolella virtaavampi asteikko...
Varsinaisesti FR33:n soveltuvuudesta en osaa sanoa mitään kun ei oo omakohtaista kokemusta, mutta näin äkkiseltään tuntuis ehkä hieman turhan rajulta ...
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Itellä kiinni tällähetkellä BP285 eikä se ole turhan raju edes käyttö-autoa ajatellen. Vetää nätisti jo alkaen 2000 nurkista,vaikka ahdin on hieman To3:sta isompaa mallia(54/58).Kessi kirjoitti:Kokeilemallahan se selvii ... Eikös se oo jotain 285 asteinen?? Teho alue nousee ehkä vähän turhan ylös n.3000rpm--->???
Mites se muuten oli noitten PM-laakereitten kanssa jos sattui tulemaan öljypuolelle kierto häiriö. Oma muistikuva on että PM-laakereitten kanssa kaulat on melkein heti ruvella jos ei ole kauloja nitrattu,tavallisilla laakeri olisi se ensimmäinen naarmuuntuja. Ja yleensä kait suositeltaisiin nitrausta jos käytetään PM-laakereita.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
- Paikkakunta: Joensuu
Joo, siis PM-laakerit kestää pieniä hetkellisiä "ilmakylpyjä", mutta tekee helpommin jälkeä kampuraan. Ei ne muuten mitenkään ihmeelliset tai super kestävät ole.Aksu kirjoitti:Mites se muuten oli noitten PM-laakereitten kanssa jos sattui tulemaan öljypuolelle kierto häiriö. Oma muistikuva on että PM-laakereitten kanssa kaulat on melkein heti ruvella jos ei ole kauloja nitrattu,tavallisilla laakeri olisi se ensimmäinen naarmuuntuja. Ja yleensä kait suositeltaisiin nitrausta jos käytetään PM-laakereita.
PM-laakereille ei välttämättä tarvitse nitrausta, eihän sitä ole cossunkaan kampurassa.
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
tony the tiger kirjoitti: Joo, siis PM-laakerit kestää pieniä hetkellisiä "ilmakylpyjä", mutta tekee helpommin jälkeä kampuraan. Ei ne muuten mitenkään ihmeelliset tai super kestävät ole.
PM-laakereille ei välttämättä tarvitse nitrausta, eihän sitä ole cossunkaan kampurassa.
Eikös tuo kerro että PM-laakerit ovat huomattavasti kovempaa/kestävämpää tekoa kuin tavalliset? Turbon kanssa laakerit joutuu rasitukselle enempi kuin vaparina, joten silloin laakerien täytyy olla tietysti rasitukseen sopivat. Tyhmempikin tajuaa ettei mikään laakeri kestä kuivana ajelua
Minä rakennan koneen jota ei tarvi avata kerran kuussa vaihtaaxeen osia...
Saadaanhan turbokone kasattua niillä mahlen männilläkin, mutta luulen ettei laatu ylitä hintaa...eikä nyt tarkoitukseni ollut mollata niitä mahle-takoja, mulla on vaan korkeet tavotteet koneen kestävyyden suhteen 8)
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
- Paikkakunta: Joensuu
Siis muuten ne PM-laakerit ei ole muita kestävämpiä, kuin silloin jos sulla jostain syystä on öljynkierto häiriö, hetkellinen tai pitempi aikainen. PM-laakereilla käy helposti niin että kampura menee paskaksi, kun samassa tilanteessa normi laakereilla hajoaisi pelkästään laakerit!BlackEscort kirjoitti:Eikös tuo kerro että PM-laakerit ovat huomattavasti kovempaa/kestävämpää tekoa kuin tavalliset? Turbon kanssa laakerit joutuu rasitukselle enempi kuin vaparina, joten silloin laakerien täytyy olla tietysti rasitukseen sopivat. Tyhmempikin tajuaa ettei mikään laakeri kestä kuivana ajelua
Minä rakennan koneen jota ei tarvi avata kerran kuussa vaihtaaxeen osia...
Saadaanhan turbokone kasattua niillä mahlen männilläkin, mutta luulen ettei laatu ylitä hintaa...eikä nyt tarkoitukseni ollut mollata niitä mahle-takoja, mulla on vaan korkeet tavotteet koneen kestävyyden suhteen 8)
Täyttä varmuutta noitten vandervell PM-laakereista saatavuudesta en viime vuonna saanut, niin ostin ite cossun orkkis laakerit. Ne on varmasti PM, mutta hinta on kova.
tony the tiger kirjoitti:Täyttä varmuutta noitten vandervell PM-laakereista saatavuudesta en viime vuonna saanut
mä ostin omani tuolta
http://www.gtmotor.fi/
Focus 1.0 edition a6 2017
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Mitäs kiesuksen hyötyä PM-laakereista jos ne tehty pelkästään siihen että jos tulee öljynkierto häiriö? kampura menee uusiksi. Ei kai ne cossussa käyttäis PM-laakereita jos ne laakerit olisi suuniteltu tuohon "kuiva ajoon"??? Jopas nyt pomppas...cossussa on PM-laakerit, jos siihen tulee öljyn saanti pula? Insinöörit tehny taas tepposet ? Noh kaikkeen pitää näköjään varautua...
Oon nähny yhden rallin ajetun nokan laakerit ja ne oli mallia vakio...kulu aikasta pahasti soikeeksi ajomäärään nähden.
No se ja sama, mut aion hankkia ne PM:t silti
Oon nähny yhden rallin ajetun nokan laakerit ja ne oli mallia vakio...kulu aikasta pahasti soikeeksi ajomäärään nähden.
No se ja sama, mut aion hankkia ne PM:t silti