Sivu 1/1

Mondeon Jarruista

Lähetetty: 27 Kesä 2005 22:02
Kirjoittaja TDK
1. Ton mun mondeon jarrut on alkanu pitään kummaa ääntä. Varsinkin peruuttaessa ja jarrutettaessa kuuluu ihmeellistä rohinaa. aivan kuin olis levyt umpiruosteessa. mikähän ton aiheuttaa?? Paloissa on kyllä pintaa vielä vaikka kuin...

2. Minkälainen homma olis vaihtaa tohon v6:sen jarrut?

Lähetetty: 27 Kesä 2005 22:45
Kirjoittaja janzamar
ettei olis vaan jotain kiveä välissä?
onko abs..silloin tällöin pitää jarruttaa oikein reippaasti niin pysyy takajarrutkin kunnossa.

Lähetetty: 28 Kesä 2005 15:04
Kirjoittaja TDK
tässä autossa on rummut takana. Eikös kuutosessa ole levyt takana? Ja se ääni kuuluu edestä vänkärin puolelta.

Lähetetty: 28 Kesä 2005 16:56
Kirjoittaja janzamar
oon entistä varmempi että siellä on vaan joku kivenmuru välissä.
tai ehkä jarrulevy hankaa siihen kilpeen?

Lähetetty: 28 Kesä 2005 22:05
Kirjoittaja TDK
Jep kyse on tosta GT -97. Ylläri oli itellekki ku auton eka kerran näin, miten voi olla ton ikänen 2litranen auto rumpujarruilla. Mites jos kilpi vastaa levyyn nii miks ääntää vaan jarrutettaessa? Onko tosi ettei kukaan oo laittanu tollaseen levyjä taakse?? Kiinnostas vaan et maksaako vaivaa. Lähinnä ulkonäkö syistä...

Lähetetty: 28 Kesä 2005 22:56
Kirjoittaja janzamar
no joo,ehkäpä se tosiaan ei ole se kilpi.

Lähetetty: 29 Kesä 2005 12:33
Kirjoittaja ZyaS
kyllä ne levytjarrut pysyy "kunnossa" kun muistaan välillä jarrutella reippaammin, niin että ABS:t raksuttaa kunnolla. että ne välillä liikkuu männätkin ja käsijarrua muistaa käyttää joka kerta pysäköidessä niin ei jumiudu. 8)

Lähetetty: 29 Kesä 2005 12:36
Kirjoittaja Franu
Päteekö sama tiukka jarrutus silloin tällöin, -01 Mondeoon (levyt takana ja ABS)? Ajaessa (kuulemma) kuuluu rohiseva ääni takajarruista.

Lähetetty: 29 Kesä 2005 12:45
Kirjoittaja Melwyn
Joo paitsi että heti on levyt kuin korkkiruuvit kun pikkasen reilummin polkaisee... :roll:

Lähetetty: 29 Kesä 2005 12:46
Kirjoittaja ZyaS
kyllä itse asiassa kaikilla autoilla pitäis jarrutella kunnolla, niin ei männät jumiudu satuloihin/sylintereihin. kun tavallisessa ajossa harvemmin takajarrut joutuu käyttöön. varsinkin ABS:llä varustetuttaja autoja ois hyvä käydä jossain teollisuus alueella iltasella esim. 80km/h -> 0km/h niin nopeesti ku vaan pystyy eli hätäjarrutus. tota oon käyttäny töissä huollon jälkeisen koeajon yhteydessä 8)

Lähetetty: 29 Kesä 2005 12:57
Kirjoittaja ZyaS
lapazu kirjoitti: Niinpä, mutta läheskään kaikki eivät sitä tee kun eivät tiedä... Rumpujarru takana on on meillä huolettomampi tuossa suhteessa.
niihän se vähän on mutta jumiutuu sekin jos ei käytetä "koskaan" :?