Defa-varashälyttimen poisto

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Jukka.H
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Syys 2007 20:39
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Defa-varashälyttimen poisto

Viesti Kirjoittaja Jukka.H »

Mulla on Fiestassa Defa-varashälytin joka ei ole auton minulla ollessa toiminut.
Voiko sen hälyttimen poistaa huoletta vai onko se kytketty jotenkin niin
että sen poisto aiheuttaisi jotain vikaa? :roll:
Ford Fiesta Flair Zetec 1,25 -96
heiksa

Re: Defa-varashälyttimen poisto

Viesti Kirjoittaja heiksa »

Melko varmasti voi poistaa huoletta. Ainoastaan ajonestopiirit (jos ovat kytketty) aiheuttavat ongelmia. Se että onko defassasi ajonestopiirejä selviää helpoiten hälyttimen tyyppikoodista, ja vaikka siinä ne olisi, niin ei niitä välttämättä ole kytketty. Käytännössä helpoin tapa testata on se että yrität käynnistää autosi hälyttimen soidessa. Jos käynnistyy, niin hälärit voi poistaa ilman ongelmia.

Muistat vaan kytkeä hälyttimen pois päältä ennen kuin irroitat sireenin johdon :mrgreen: Sireeni on yleensä akkuvarmennettua mallia, joten se soi (jos aktivoituu) vaikka piuhat olisi irti. Akku on tosin helppo irrottaa sireenistä (kansi pois, ja piuha irti), jolloin se ei ala ainakaan itsekseen soimaan.

Oma defa nolasi minut kerran liikaa..nyt se on poissa :twisted:
umerli
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Syys 2007 10:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Defa-varashälyttimen poisto

Viesti Kirjoittaja umerli »

Moro! Mulla lyö Mondeossa ovet kiinni kylmällä kelillä ja samalla lykkää Defa -varashälyttimen päälle. Ikävä tilanne, kun joutuu virran sammuttamaan ja sit hälytin täytyy aktvioida pois päältä ja taas meno jatkuu. Kyselisin sellaista, että onko koko Defa-hälyttimen poisto vaikeaa, siis kun siinä täytyy kytkeä irti kaikki vilkkureleet ym. systeemit eikä oo mitään hajua, miten noita tehdään? Osaisko sen tehdä sellainen, joka on autojen kans touhunnut enemmän vai tarviiko erikoisosaamista? Otin ämyristä piuhan irti, niin ei ainakaan ala soimaan vaikka hieman vilkuttaiskin :lol:
Vastaa Viestiin