Sivu 1/1

Alatukivarresta taaimmainen pusla väsähtänyt

Lähetetty: 23 Joulu 2007 20:34
Kirjoittaja kolehmainen2
Elikkä katastus mies löysi tuollaisen vian autostani että Alatukivarresta taaimmainen pusla väsähtänyt. Soitin Tampereen foorti liikkeeseen (Kivitilalle) ja hinta-arvio olisi korjaukselle noin 600e pyörän suuntauksineen... Millä hintaa te olette vaihdattanut noita puslia?

Ja autohan mondeo mk1 -96 farkku...

Lähetetty: 23 Joulu 2007 20:53
Kirjoittaja watipaa
siis hä ? 600€ ? sillähän saa useamman parin uusia tukivarsia puslineen kaikkineen....

Lähetetty: 23 Joulu 2007 21:22
Kirjoittaja NiceMan
Tuolla hinnalla vaihda itse koko tukivarsi puslineen... selviät paaaljon halvemmalla.

Lähetetty: 23 Joulu 2007 22:04
Kirjoittaja Escotar
:shock: Tsiisus! Ite ollaan pariin kertaan vaihdettu kaikki puslat ihan itte.

Lähetetty: 24 Joulu 2007 00:24
Kirjoittaja hartza
Hinta osittain selittyy sillä että apurunko joudutaan irroittamaan jos tukivarsi irroitetaan oikeaoppisesti. Kiinnityspultti ei mahdu tulemaan pois ilman tätä operaatiota, tosin monet katkaisevat pultin ja asentavat uuden "väärinpäin".
Näin muistan jonkun homman tehnnen kertoneen kyseisestä operaatiosta. Kotiasentajalla ei välttämättä ole kaikkia puslan irroittamiseen ja takaisin laittamiseen vaadittavia työkaluja, joten kannattaa harkita koko tukivarren vaihtoa samalla.

Lähetetty: 24 Joulu 2007 00:31
Kirjoittaja Monteonisti
Eskoon molemmat puslat ja alapallo oli muistaakseni kalliimpia tarvikkeena kuin koko tukivarsi nuo sisältäen ostettuna, mutta miten Monteossa? :shock:

Lähetetty: 24 Joulu 2007 16:15
Kirjoittaja sanpsa
Motonetissä koko tukivarsi näytti olevan 50e. Missä siis uudet puslat ja alapallo mukana.

Lähetetty: 24 Joulu 2007 16:21
Kirjoittaja sanpsa
lapazu kirjoitti: Kyllä. Topran-laatu kestää juuri ja juuri katsatusvälin. Mistäkö tiedän? Arvaappa huvikses...
No saahan niitä uusia sit aina. :D No kuitenki itse laitettuna maksaa muutaman kympin, eikä ihan kuuttasataa...

Lähetetty: 25 Joulu 2007 23:59
Kirjoittaja kolehmainen2
lapazu kirjoitti:No se uus pusla maksaa Ford-osana kolmisen kymppiä. Loput on raakaa työtä. Tukivarsi täytyy irrottaa ja vaihtaa pusla. Siihen tarvitaan prässiä että onnistuu edes huonosti. Aikaa saanee tuhraantumaan pari tuntia. Eli 30€ + 2 tuntia töitä à 65€ tekee yhteensä 160€. Nelipyöräsuuntaus ei maksa missään yli satasta joten karkeasti alle kahden ja puolen sadan tuon TÄYTYY jäädä vieraalla teettäessa. Jos kuuttasataa huudellaan yhden puslan vaihtoon, sinua on kusetettu. Jos se raha sisältää vaikka kokonaan uudet tukivarret (ford-osa à 170€) on hinta silloinkin yläkantissa.

Tämmösiä.

ps. Tääkin on muuten väärällä alueella, Alusta olis ollu tälle oikea aihepiiri...
Juuh kyllä tuo hinta oli vain puslien vaihdosta ja pyörien suuntauksesta sekä uusista puslista tai puslasta... Kallista... Sorry ku kirjoitin väärään osastoon...

Lähetetty: 26 Joulu 2007 00:01
Kirjoittaja kolehmainen2
hartza kirjoitti:Hinta osittain selittyy sillä että apurunko joudutaan irroittamaan jos tukivarsi irroitetaan oikeaoppisesti. Kiinnityspultti ei mahdu tulemaan pois ilman tätä operaatiota, tosin monet katkaisevat pultin ja asentavat uuden "väärinpäin".
Näin muistan jonkun homman tehnnen kertoneen kyseisestä operaatiosta. Kotiasentajalla ei välttämättä ole kaikkia puslan irroittamiseen ja takaisin laittamiseen vaadittavia työkaluja, joten kannattaa harkita koko tukivarren vaihtoa samalla.
Tuolla apurungon irroituksella ja puslien tai puslan prässäämisellä ne tuolla Kivitilallakin perustelivat työn hintaa.